Er ikke til aa unngaa at jeg har merket meg at SP selger "Fjærbeinstag SAAB 9-5".
Maa ha, Maa ha!! var min foerste reaksjon.
Vil dette stive opp bilen mye?/Ligge bedre i svinger?
Har byttet dempere/fjaerer/foringer tidlierere.
Mener aa ha hoert at det ikke er saa "heldig" aa kjoere med om vinteren. Kan selvfoelgelig ringe SP selv for info, men er og interessert i andres syn/erfaringer ang. samme produkt.
Mvh,
Edit: en skriveleif
Fj?rbeinstag SAAB 9-5
Moderator: Moderatorer
- Orjan N235
- 2.0 bar
- Innlegg: 533
- Registrert: 16 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N235
- Sted: Klæbu/Trondheim
Fjærbeinstag SAAB 9-5
Ørjan N235
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt
- Trond N47
- Overload!!!
- Innlegg: 1292
- Registrert: 04 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
Stiver nok av litt, men 9-5 er vel så stiv i utgangspunktet at det ikke merkes særlig. Tror det er understellet som trengs å stives opp, ikke karosseriet. 9000 som er mye mykere i skroget har sikkert mer å hente på slike fjærbensstag. Jeg har både fram og bak, men merker ikke noen forskjell på kjøreegenskapene. Det tullet med ikke så bra på vinteren kan du bare glemme, det som er bra om sommeren er også bra om vinteren. Men du øker jo vekten over bilens tyngdepunkt slik at den krenger mer, så det er ikke bare fordeler. Bruk heller pengene på noe fornuftig (les: mer trim)
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T