Side 1 av 1

Fusking ved pådrag...(ved 1 bar)

Lagt inn: 21 feb 2006, 23:03
av Griffin N430
Har en veldig irriterende problem med min T16, da den begynner å fuske/hakke når turbotrykket begynner å nærme seg 1 bar...!
Har ladet 1,4 bar uten problemer før, men det har blitt sånn plutselig...! Trodde først det var av de bosch pluggene med "fire hoder" som gjorde det, men nå som jeg har kjøpt NGK BCP7ES plugger som jeg satte til 0,7mm, så regnet jeg med at problemet var løst, men neida... :cry:

Tenninga skal være riktig stilt på 16 grader og bilen går som normalt ellers, men når trykket kryper over 1 bar så begynner det å fuske...

Hva kan det være?? :?

Lagt inn: 21 feb 2006, 23:13
av Griffin N430
Skal prøve å gå gjennom alle vacumslangene i morgen, å se om det kanskje kan være feilen...! :)

Lagt inn: 21 feb 2006, 23:14
av Vorpenes N459
skal ikke teninga være 18 eller 20 grader? kan vel være bensintilførselen da!
har opplevd dette når d er lite bensin på tanken! men det kan vel være bensinpumpa eller bensinfilter.. lett litt på forumet om dette! det har blitt tatt opp før

Lagt inn: 21 feb 2006, 23:33
av Griffin N430
vorlas_N459 skrev:skal ikke teninga være 18 eller 20 grader? kan vel være bensintilførselen da!
har opplevd dette når d er lite bensin på tanken! men det kan vel være bensinpumpa eller bensinfilter.. lett litt på forumet om dette! det har blitt tatt opp før
Tror tenninga på en T16 skal være 16 grader uten vacum. På T8 skal det vel være noe høyere, slik du sier...!

Skal også sjekke bensinfilteret og pumpa...! Kan man forresten måle hvor mye strøm pumpa bruker? Så man kan finne ut om den er slitt....pleier vel som regel å bruke mer strøm da...? Kan også måle om det er tilstrekkelig med spenning på pumpa...!

Lagt inn: 22 feb 2006, 01:14
av Saab900STCR
Check plugger å det som har med tändning att göra.
Ladetrykk är för gnistan som pluggarna ska ge som att blåsa på ett stearinljus.
Ju mer ladetrykk=ju bättre gnista måste man ha.

Mvh Anders

Lagt inn: 25 feb 2006, 13:58
av Griffin N430
Har løst problemet....! Det var fordelerlokket som satt litt skjevt...! Også justerte jeg ned pluggene til 0,6 mm!