Side 1 av 2

kn filter

Lagt inn: 05 mar 2006, 14:06
av zero900t
hvor dumt er det å sette inn kn filter i stedet for originalt ?

Lagt inn: 05 mar 2006, 14:10
av Vorpenes N459
jeg vil ikke kalle det dumt!! er det? :?

Lagt inn: 05 mar 2006, 14:15
av zero900t
det sies at det komer mye støv og annen skitt igjennom kn filteret og minsker levetiden på motoren,

Lagt inn: 05 mar 2006, 14:21
av Mrs Aero
janod skrev:det sies at det komer mye støv og annen skitt igjennom kn filteret og minsker levetiden på motoren,
:-k Förste gangen jeg har hört det...
Kjenner ingen som kjörer med original-filter, alle har bytta till KN eller JR.
Hvor er Hjelle & co?

Lagt inn: 05 mar 2006, 14:36
av Petter 900 T
Følger man service intervallene på KN filteret, samt oljer det regelmessig er det bare fordeler.

Noen mener at LMM kan ta skade, så avhengig av biltype bør dette sjekkes opp.

Petter

Lagt inn: 05 mar 2006, 15:14
av zero900t
er det harry å sette inn sports filter i en original saab 900 2.0l (den har 3" eksos)

Lagt inn: 05 mar 2006, 15:23
av Joachim N370
Hvorfor skulle det vært harry? Du får jo kanskje en ponnyhest ekstra! :wink:

Lagt inn: 05 mar 2006, 15:26
av Mrs Aero
SaabcabN370 skrev:Du får jo kanskje en ponnyhest ekstra! :wink:
Eller en Fallabella... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

(minste heste-rasen...)

Lagt inn: 05 mar 2006, 15:55
av Vangen N622
Grunnen til at jeg gjorde det var for å få den ekstra brummelyden når man har godt gasspådrag. Tror ikke jeg har fått så mange hester ekstra. :p

Lagt inn: 05 mar 2006, 16:39
av Gunnar N326
Er ikke dumt i det hele tatt! Men å ikke følge anbefalte serviceintervall er dumt, som Peter 900-T er inne på. Vil ikke anbefale sånn skumfilter, men etter det jeg vet om sånne som KN og Green type, med vaskbar bommullsduk i filteret, så er det bare å kjøre på etter min mening. Du får iallfall ikke mindre effekt. Med 3" eksos så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke har gjort dette før :?

Lagt inn: 05 mar 2006, 16:41
av Hjelle, N6
Kva slags bil, og kva filter (kon eller innsats)?
Eg monterte eit JR innsatsfilter (altså i original luftfilterboks) i 900:an, merka ikkje noko spesiell effektauke, men lyden oppover i registeret vart litt meir snerrete.
Det som er viktig uansett er å følge produsenten sine anvisningar på rens og stell av filteret, har du for lite eller feil olje på filteret kan du risikere at skiten går gjennom filteret. I fall du brukar for mykje olje kan du risikere at restane set seg på LMM. Lagom er alltid best! :) Husk også på å aldri bruke trykkluft på filteret for å tørke det etter oljing fks.

Lagt inn: 06 mar 2006, 17:15
av Henrik N449
Mrs Aero skrev:
SaabcabN370 skrev:Du får jo kanskje en ponnyhest ekstra! :wink:
Eller en Fallabella... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

(minste heste-rasen...)
jeg googla litt...
å herregud, de er jo skjønne!
sånn ønsker jeg meg til bursdagen min!
Bilde

Lagt inn: 06 mar 2006, 17:22
av Mrs Aero
Ja visst er de söte! :D

Lagt inn: 06 mar 2006, 18:08
av zero900t
hallo!! nå må dere ikke spore helt av her :D

Lagt inn: 06 mar 2006, 18:15
av Orjan N235
Kjørte med JR innsats filter i min i to mnd da jeg fikk høre at oljen som befinner seg i filteret vil kunne legge seg på LMM (Luft Mengde/Masse Måleren) og dermed kan den måle feil luftgjennomstrømning og dermed gi feil blanding.
På den annen side. Om bilen IKKE har LMM er det vel helt OK, så lenge en følger allerede nevnte vedlikehold.

Har filteret liggende i garasjen. Tenkte jeg skulle gi det bort, men vet ikke om jeg vil da det meg bekjent ikke er bra for LMM. Er det noen som på død og liv likevel vil ha det, så er det bare å sende en PM.