Side 1 av 1
228mm cluth?
Lagt inn: 26 mar 2006, 14:36
av wicky
kan jeg bruke 240mm clutch med sving hjul fra en 2,3T motor i en vanlig 2,0i 16V som egentlig har 228mm clutch??og hvor sitter svinghjulet?vil dette ha noe betydning for ytelsene på bilen?
Lagt inn: 26 mar 2006, 22:09
av Petter 900 T
Svinghjulet er det du fester clutchen til.
du merker ikke forskjell på ytelsen, vekten er ca. lik.
240 er sterkere, tåler mer moment...
Petter
Lagt inn: 26 mar 2006, 23:26
av wicky
så da kan jeg trygt demontere clucht og svinghjul fra den 2,3Tmotoren som jeg har og sette den på den 2,0litern?
Lagt inn: 27 mar 2006, 04:35
av Petter 900 T
Hvis dette innebærer blanding av kort og lang motor er jeg på tynn is, forskjeller på delenummeret på disse clutchene.
Lang på lang, og OG 900 er greit, men å blande vet jeg ikke.
Send en pm til TT, han vet!
Se koppling på Speedparts sine sider, der ser du forskjellen på nummere, skjønt det er mulig at ting med forskjellig nummer passer om hverandre.
Uansett må det byttes svinghjul når man endrer diameter, pga andre bolthull.
Var ikke meningen å være for bastant, men har byttet mye mellom forskjellige 9000 med langmotor og OG 900 med bra resultat.
(240 mm på 900 er ikke helt strøkent, da den større roterende massen ikke er helt bra for kassa...) Dette har ikke samme innvirkning på 9000 da.
I verste fall er det bare å prøve, er tingene i biter uansett, så ser man om de delene man har, passer?
Petter
Lagt inn: 27 mar 2006, 13:18
av wicky
har girkasse demontert fra motor ja...og motoren det er snakk om (begge motorene) er de som kom i 1994..vet ikke om det er lang eller kort..og bilen er en 1994 9000cs 2,0i 16v og der er det 228mm clutch, mens motoren som ligger løst i garasjen er en 2,3T med 240mm clutch...og begge motorene er fra samme årstall!
Lagt inn: 27 mar 2006, 20:59
av Joachim N370
Kortmotoren kom vel i -94, så da skal det vel gå?!

Lagt inn: 27 mar 2006, 21:48
av wicky
ja har nok kortmotoren..da sparte jeg 1500kr og kan bruke den clutchen jeg har liggende..
Lagt inn: 27 mar 2006, 21:50
av Hjelle, N6
For å spore av litt; har prosjekt 2.3T stoppa opp?
Lagt inn: 27 mar 2006, 22:15
av Joachim N370
Ja, var det ikke du som skulle hive inn en 2,3T i stedet, Wicky? Din bil som ligger/lå til salgs på nettet?
Lagt inn: 28 mar 2006, 00:55
av wicky
Hjelle, N6 skrev:For å spore av litt; har prosjekt 2.3T stoppa opp?
speedparts har ikke tid til å montere motoren for meg før i slutten av mai...om de har tid... og jeg har null erfaring med å bytte fra vanlig sugemotor til turbo..selv om jeg har alle delene liggende...
Lagt inn: 28 mar 2006, 00:56
av wicky
SaabcabN370 skrev:Ja, var det ikke du som skulle hive inn en 2,3T i stedet, Wicky? Din bil som ligger/lå til salgs på nettet?
skulle det..men har som sagt ikke muligheten eller erfaring nok...
Lagt inn: 28 mar 2006, 15:34
av Ottar N398
Erfaring skaffer du deg vel imens du gjør jobben

funka fint for meg
Lagt inn: 28 mar 2006, 19:17
av wicky
klarer vel alltids å få løs en motor og slenge oppi en ...men problemet ligger ved montering at alle turbo duppeditter...