Plugge EGR
Moderator: Moderatorer
- Jon Magnus N251
- 1,5 bar
- Innlegg: 460
- Registrert: 14 nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N251
- Navn: Jon Magnus
- Bil: M84 og900, M02 9-3 SE
- Sted: Drammen
Plugge EGR
jeg fjerner nå EGRen på min T8.
Hviken plugg og hvor får jeg tak i den? (øverst på innsuget)
under insuget borret jeg opp hullet og gjenget med M14, men hvor får jeg kjøpt M14 skru?
Hviken plugg og hvor får jeg tak i den? (øverst på innsuget)
under insuget borret jeg opp hullet og gjenget med M14, men hvor får jeg kjøpt M14 skru?
"Dirt is for real racing....Asphalt is just for getting there"
vil du si at det er noen ulempe at den er der? du får kjøpt m14 bolter overalt der de har skruer og lignende.. kan også bare dra på et verksted, så ordner det seg nokk:D bare husk å ikke skru bolten sånn overdrevent hart(alu), og ikke så langt inn(lager turbulens i luftstrømmen).
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- Jon Magnus N251
- 1,5 bar
- Innlegg: 460
- Registrert: 14 nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N251
- Navn: Jon Magnus
- Bil: M84 og900, M02 9-3 SE
- Sted: Drammen
M14 er en ukurrant dimensjon, derfor har de den ikke alle plasser de selger skruer, bare noen som har.
er en del år siden den virket uansett, så hvorfor ha den der?
tingstads og tess hadde det som trengtest, og bolten vil bli kappet i passende lengde
dessuten:
http://www.saabturboclub.net/forum/view ... hlight=egr
er en del år siden den virket uansett, så hvorfor ha den der?
tingstads og tess hadde det som trengtest, og bolten vil bli kappet i passende lengde

dessuten:
http://www.saabturboclub.net/forum/view ... hlight=egr
"Dirt is for real racing....Asphalt is just for getting there"
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 762
- Registrert: 24 mai 2004, 01:00
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
ville du heller sveiset igjen hullene? Vet ikke helt hvordan jeg skal løse det der enda..Griffin N430 skrev:Sveiseapparat er tingen!hehe...!
Men er det noen av dere som har kommet igjennom EU-kontroll med borttagen EGR ventil?

Men jeg er også veldig interessert i å vite om noen har fått avgassproblemer med dette..

- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Ingen problemer med avgassene etterpå hvis bilen er i ok stand.
Jeg gjorde dette både på min gamle 900t16 og på min 86 9000t og begge gikk glatt igjenom kontrollen hos biltilsynet.
Jeg gjorde dette både på min gamle 900t16 og på min 86 9000t og begge gikk glatt igjenom kontrollen hos biltilsynet.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Sitter på eldre biler for å bruke avgassene "om igjen", er et miljøtiltak.oddiN108 skrev:Hva er EGR-ventil? hvor sitter den? går bilen bedre hvis jeg fjerner denne?:)
mvh oddi
Du har ikke sånn på bilen din oddi.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
Somregel så er det ingen vits i å fjærne EGR-ventilen... Da denne i 99% av tilfellene enten er sota igjen eller er "stamm" i stengt stilling.... Men det gjør da ingenting å blokke den når det gjelder avgass-værdiene da det ikke er noen merkbar forskjell med og uten den... (testa dette på min goe gamle 900`a med gasser som faktisk(!!!) EGR-ventilen/systemet funka på....)
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Grunnen til at jeg fjernet den var at den på begge bilene rustet opp og motoren dermed trakk falskluft..Surbotaab N369 skrev:Somregel så er det ingen vits i å fjærne EGR-ventilen... Da denne i 99% av tilfellene enten er sota igjen eller er "stamm" i stengt stilling....
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
- Jon Magnus N251
- 1,5 bar
- Innlegg: 460
- Registrert: 14 nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N251
- Navn: Jon Magnus
- Bil: M84 og900, M02 9-3 SE
- Sted: Drammen
Den jeg fjernet var sotet igjen, så forskjellen blir vel minimal. Fjernet den bare for å få det ryddigere i motorrommet, få bort unødvendige ting. Men har ikke montert det insuget jeg plugget enda, blir når jeg setter på den nye insprøytninga senere i sommer, så jeg vet det ikke, men ser i alle fall ryddigere ut når den er borte! 

"Dirt is for real racing....Asphalt is just for getting there"