Tenkte jeg skulle stæsje opp interiøret litt nå til jul!,da tenker jeg ikke på blinkende juletrær eller fjernstyrte engler i bakruta,men litt slik
dashboard oppdysing.
Men klarer ikke å velge hva jeg vil ha!
Edeltre er jo helt greit og da får man jo på dørsidene og hanskerommet også.
Og så har man de andre.
Finns det noen bilder med de forskjellige settene?
Interiøret mitt går stort sett i grått/sort.
Hva tror dere?
Karbon, Aluminium eller Tre
Moderator: Moderatorer
- Glenn N101
- 1,5 bar
- Sted: Narvik
Re: Karbon, Aluminium eller Tre
Anonymous skrev:Tenkte jeg skulle stæsje opp interiøret litt nå til jul!,da tenker jeg ikke på blinkende juletrær eller fjernstyrte engler i bakruta,men litt slik
dashboard oppdysing.
Men klarer ikke å velge hva jeg vil ha!
Edeltre er jo helt greit og da får man jo på dørsidene og hanskerommet også.
Og så har man de andre.
Finns det noen bilder med de forskjellige settene?
Interiøret mitt går stort sett i grått/sort.
Hva tror dere?
Så var det å logge på da
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
- Trond N47
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
Og kanskje oppgi biltype?
Alu er nok mest i skuddet for tiden. Tidligere var det viktig at dashbordet ikke ga reflekser som kunne forstyrre føreren. Dette ble sett på som en viktig sikkerhetsfaktor. Lys bakfra reflektert i aludashbordet høres ikke ut som det mest trafikksikre
Kjører derfor med mørkt tre selv. Noen som tar utfordringen med å lage det første dashbordet i skinn på en SAAB?
Alu er nok mest i skuddet for tiden. Tidligere var det viktig at dashbordet ikke ga reflekser som kunne forstyrre føreren. Dette ble sett på som en viktig sikkerhetsfaktor. Lys bakfra reflektert i aludashbordet høres ikke ut som det mest trafikksikre

Kjører derfor med mørkt tre selv. Noen som tar utfordringen med å lage det første dashbordet i skinn på en SAAB?
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Å lage dashbord i skinn burde ikkje vere noka umulig oppdåve sånn sett, berre en finn nokre møbelsnekkarar...Trond N47 skrev:Og kanskje oppgi biltype?
Alu er nok mest i skuddet for tiden. Tidligere var det viktig at dashbordet ikke ga reflekser som kunne forstyrre føreren. Dette ble sett på som en viktig sikkerhetsfaktor. Lys bakfra reflektert i aludashbordet høres ikke ut som det mest trafikksikre![]()

På 9-5 synes eg det er finast med det alu-panelet som er mulig å bestille som ekstra utstyr. Når eg skal ha 9-5 vert det garantert alu-dashbord.
Og eg vil ikkje tru det reflekterar so mykje, det er ikkje snakk om høgpolert alu då...

- Jens P. N024
- 1.2 bar
- Sted: Ja
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
- Orjan N235
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N235
- Sted: Klæbu/Trondheim
Karbon, Aluminium eller Tre
Ja ser det er flere som har de samme tankene som meg, nemlig aa skifte ut deler av interioieret. Etter at japsene kom med alt dette plastik tre-immitasjonene synes jeg ikke trepanel er saa gjevt lenger. En annen sak er jo at Saabs trepanel er saa hoeyglanspolert at det nesten kan virke som plastikk selv om det er ekte (iallefall de jeg har sett). Mener ikke aa fornaerme de som har tre, men sier bare min personlige mening.
Jeg ville gaatt for (matt) alu eller karbon. Holder en liten knapp paa karbon selv, og Bent (Speedparts Norge) fikk nesten tak et panel for meg dagen etter mitt innlegg her for litt siden.
Orjan
Jeg ville gaatt for (matt) alu eller karbon. Holder en liten knapp paa karbon selv, og Bent (Speedparts Norge) fikk nesten tak et panel for meg dagen etter mitt innlegg her for litt siden.
Orjan
Ørjan N235
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt