Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
haakon
- Innlegg: 4
- Registrert: 08 apr 2006, 20:42
Legg inn
av haakon » 17 apr 2006, 17:06
Hva er forskjell på 95 2,3t og 95 2,3 Turbo?
Vil motoren min ta skade av effektøkning til f.eks. 230 hk?

Bilen er en 2003 modell
Sist redigert av
haakon den 17 apr 2006, 19:01, redigert 1 gang totalt.
-
Myrt N610
- 2.0 bar

- Innlegg: 955
- Registrert: 15 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N610
- Navn: Trym Berge Mathisen (Han første Trym)
- Bil: 9-3 og 9-5
- Sted: Sørumsand
-
Kontakt:
Legg inn
av Myrt N610 » 17 apr 2006, 17:13
9-5 2.3t = lavtrykks turbo
9-5 2.3Turbo = høytrykks turbo
Vis det er chiping du tenker på så tror jeg ikke motoren din skulle ta noen spesiel skade av det (tror jeg). Skal ikke si dette med sikkerhet men tror det....
Macarena performance team-member #02
Saab 9-5ss 2,3t '04 | rullende prosjekt.. |
Silver-Surfer
Saab 9-3sc 1,8t '07 | kone/familie racer |
-
Troll R
- Overload!!!
- Innlegg: 1275
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N02
- Bil: saab 9-3 sc troll r
-
Kontakt:
Legg inn
av Troll R » 17 apr 2006, 18:22
haakon skrev:Hva er forskjell på 95 2,3t og 95 2,3 Turbo?
Vil motoren min ta skade av effektøkning til f.eks. 230 hk?

hvilken årsmodell er dette ?
medlemm av macarena performance team
Skulle jeg ha flyttet noen plass nå så hadde det blit til TOTEN.....
9-3 sc 2006 modell HIRSCH TROLL R
9-5 sedan 2002 modell Hirsch
2004 modell caddy (servicebil )
http://www.garaget.org/?car=16131" onclick="window.open(this.href);return false;
-
haakon
- Innlegg: 4
- Registrert: 08 apr 2006, 20:42
Legg inn
av haakon » 17 apr 2006, 19:02
mr sc skrev:haakon skrev:Hva er forskjell på 95 2,3t og 95 2,3 Turbo?
Vil motoren min ta skade av effektøkning til f.eks. 230 hk?

hvilken årsmodell er dette ?
2003 modell

-
lie_N509
- Overload!!!
- Innlegg: 1005
- Registrert: 12 jul 2005, 01:00
- Bil: 9-3ss 04'
Legg inn
av lie_N509 » 17 apr 2006, 19:30
I 2003 var det vel kun en 2,3 turbo, (bortsett fra Aero) mener jeg å huske. Den har 185 hk. Senere kom det en versjon på 220 hk, men som sagt trooor jeg ikke den fantes i 2003.
04' 9-3ss 1.8t
-
Mats900R
- Overload!!!
- Innlegg: 1588
- Registrert: 04 des 2005, 17:17
- Medlemsnummer: N719
- Navn: Mats
- Bil: 9-3
- Sted: Bergen
Legg inn
av Mats900R » 17 apr 2006, 21:56
haakon skrev:Hva er forskjell på 95 2,3t og 95 2,3 Turbo?
Vil motoren min ta skade av effektøkning til f.eks. 230 hk?

Bilen er en 2003 modell
bilen tåler det!!!
Det är inga problem att hålla 120-130km/h, trampa för fullt och se svarta spår i bakspegeln
-
Gunnar N326
- Overload!!!
- Innlegg: 1262
- Registrert: 03 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N 326
- Bil: 9-3 2,3i '98 nå delebil
- Sted: Kr.sund
Legg inn
av Gunnar N326 » 17 apr 2006, 22:03
lie_N509 skrev:I 2003 var det vel kun en 2,3 turbo, (bortsett fra Aero) mener jeg å huske. Den har 185 hk. Senere kom det en versjon på 220 hk, men som sagt trooor jeg ikke den fantes i 2003.
Mener Lie har rett i dette, så da er det ingen 2.3Turbo å sammenligne med. Neste utgave da bli 2.3 HOT som står i Aero. (High Output Torbo). Altså i 2003.. Har du sett her, ang. trimming..?
http://www.saabturboclub.net/forum/viewtopic.php?t=8909
MVH Gunnar Medl. N326
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01

Solgt

9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)
-
Hjelle, N6
- Site Admin

- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
-
Kontakt:
Legg inn
av Hjelle, N6 » 18 apr 2006, 18:19
Hirsch leverar trim til 2.3t som gir 220hk/360Nm (340Nm Aut), dette kun ved oppgradering av Trionicboks, altså ingen hardwareoppdatering.
So motoren din tåler nok ei oppgradering til ~220hk.
-
saabstril
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 52
- Registrert: 24 mai 2005, 01:00
Legg inn
av saabstril » 19 apr 2006, 08:33
tror nok du må bytte bunnpanne og til litt lettere baksete..prøv å snu luftfiltere...sitt for dekkene bak.å legg fra deg step hjulet i garasjen. Da har du samme effekt....
-
matrox N522
- MAX BOOST
- Innlegg: 2089
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
Legg inn
av matrox N522 » 19 apr 2006, 10:12
saabstril skrev:tror nok du må bytte bunnpanne og til litt lettere baksete..prøv å snu luftfiltere...sitt for dekkene bak.å legg fra deg step hjulet i garasjen. Da har du samme effekt....
Du glemte å nevne at strikken også må trekkes opp.

Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
-
Morten-N146
- MAX BOOST
- Innlegg: 2227
- Registrert: 01 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N146
- Navn: Morten
- Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
- Sted: Lillehammer
Legg inn
av Morten-N146 » 19 apr 2006, 12:33
saabstril skrev:tror nok du må bytte bunnpanne og til litt lettere baksete..prøv å snu luftfiltere...sitt for dekkene bak.å legg fra deg step hjulet i garasjen. Da har du samme effekt....
Nå må du skjerpe deg!!!

-
Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
-
Kontakt:
Legg inn
av Eirik N396 » 19 apr 2006, 14:23
bare overse saabstril's useriøse innlegg.