Side 1 av 1
PPC / Chiptrim
Lagt inn: 28 apr 2006, 01:25
av oyvinto N660
Noen som har erfaring med PPC på 9-3 turbo 2000-?
Har PPC noen bakdeler i forhold til old-school chiptrim?
Hva er forskjellen på en aero og en vanlig turbomotor på disse bilene? Tåler motoren effektøkningen? Med PPC boksen skulle man vel også unngå eventuelle problemer med forsikring etc hvis en skulle være "uheldig"?
Ble mange sprøsmål og jeg greier ikke vente i mange uker på å få mitt STCN abbonement operativt.
Lagt inn: 28 apr 2006, 07:04
av matrox N522
Du er sikker på at det er T7 motorstyring i Saab'en din?
Motoren vil fint klare trimmen, men klutsjen din vil nok bli fortere slitt.
Fordelen med PPC trim er vel at du gjør ikke noe fysisk inngrep på bilen.
Du bare omprogrammerer den orginale boksen. Noe du kan gjøre frem og tilbake som du selv vil (evt ettersom tekniske kontroller

).
Men som med all anna chipping, så må du melde inn dette så det står riktig oppgitt effekt i vognkortet ditt, OM du skulle være så uheldig og bli involvert i en kræsj. (For man vet jo aldri hvor langt ett forsikringsselskap er villige til å gå for at de har muligheten til å slippe kostnadene.)
Lagt inn: 28 apr 2006, 14:27
av oyvinto N660
matrox skrev:Du er sikker på at det er T7 motorstyring i Saab'en din?
Vet ikke, men leste det funka på 9-3 2000 og nyere.
matrox skrev:
Motoren vil fint klare trimmen, men klutsjen din vil nok bli fortere slitt.
Stemmer det at det er nøyaktig den samme motoren i de med f.eks. 185 og de med 210 HK. I såfall skulle man vel ikke bekymre seg for motoren.
matrox skrev:
Men som med all anna chipping, så må du melde inn dette så det står riktig oppgitt effekt i vognkortet ditt, OM du skulle være så uheldig og bli involvert i en kræsj. (For man vet jo aldri hvor langt ett forsikringsselskap er villige til å gå for at de har muligheten til å slippe kostnadene.)
Det hørtes dyrt ut. ?
Lagt inn: 28 apr 2006, 15:15
av Saab900STCR
Lätt att se skilnad på T5 och T7!
Röd Di = T5
Svart Di = T7
Bara att öppna panseret och se.
Mvh Anders