9000-calippere på 900-understell
Moderator: Moderatorer
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
9000-calippere på 900-understell
Jeg har forstått det slik at dette er en god idé, og lurer derfor litt.
Er det bare å skifte framcalippere, og skaffe en litt lenger bremseslange? (Og selvfølgelig skifte skiver og klosser i samme slengen)
Er alle 9000calippere like, eller skiller det ved bestemte årstall?
Er det bare å skifte framcalippere, og skaffe en litt lenger bremseslange? (Og selvfølgelig skifte skiver og klosser i samme slengen)
Er alle 9000calippere like, eller skiller det ved bestemte årstall?
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Ligger info om dette på http://popeye.rty.nu. Passer kun på og900 87->, bremsene tas fra 9000i 91-> eller 9000t 88->
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Han har vel hatt pølselabbene borti det aller meste som har med og900 å gjøre.. Ligger under "mektips og900".
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Snakker vi da om stålomspunnede? Har sett disse bli diskutert tidligere, ang. lovlighet ved bruk av disse til gatebruk. Er det lov eller?Petter-900-T skrev:Bremseslanger kjøper du på Speedparts, de har lengre.
Petter
Og Petter og andre som har gjort dette, merkes det godt å bytte til disse calipperne?

jeg kan ikke fostå hvorfor det skal være ulovelig:SSkjæveland N396 skrev:Snakker vi da om stålomspunnede? Har sett disse bli diskutert tidligere, ang. lovlighet ved bruk av disse til gatebruk. Er det lov eller?Petter-900-T skrev:Bremseslanger kjøper du på Speedparts, de har lengre.
Petter
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
jeg vet ikke jeg, men det står ihvertfall her
http://www.saabturboclub.net/Forum/viewtopic.php?t=3735
http://www.saabturboclub.net/Forum/viewtopic.php?t=3735
Har kjørt med stålomspunne bremseslanger (Speedparts) i 3 år, gått gjennom 2 EU kontroller hos NAF. Spurte ved første kontroll om dette var lovlig, og fikk prompte godkjenning for det. Så er det hva bilstilsynet sier da...
Argumentet fra det holdet kan være at det ikke er så lett å se lekkasje fra slangene? Men som ansvarlig bileier så reagerer man selvsagt på minste tegn på luft i systemet. Bremsepedalen blir ihvertfall en smule fastere med stålomspunne innbiller jeg meg. Er fornøyd med bremsene som er av standard 9000-type ellers.
TBiel, Hamar
Argumentet fra det holdet kan være at det ikke er så lett å se lekkasje fra slangene? Men som ansvarlig bileier så reagerer man selvsagt på minste tegn på luft i systemet. Bremsepedalen blir ihvertfall en smule fastere med stålomspunne innbiller jeg meg. Er fornøyd med bremsene som er av standard 9000-type ellers.
TBiel, Hamar
N050 -88a 9000t CD
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Det er som Tbiel seier at pga. at en ikkje kan sjå lekasje/"bular" i bremseslangen at det er enkelte som har diskutert lovligheita i dette.Skjæveland N396 skrev:Takker for svar! da satser jeg på dette
Men fyl en med på bremseveskebeholdaren osb, bør ikkje dette være noko problem. Er en engstelig får en heller bytte slangane med jamne mellomrom.
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt: