Side 1 av 2
9000-calippere på 900-understell
Lagt inn: 03 mai 2006, 20:34
av Eirik N396
Jeg har forstått det slik at dette er en god idé, og lurer derfor litt.
Er det bare å skifte framcalippere, og skaffe en litt lenger bremseslange? (Og selvfølgelig skifte skiver og klosser i samme slengen)
Er alle 9000calippere like, eller skiller det ved bestemte årstall?
Lagt inn: 03 mai 2006, 20:38
av TGM N363
Hmmm, satt akkurat å letet etter akkurat det no, vet jeg har lest noe om det på en link til svenskeforumet..
Så jeg å spør LINK!!!!!
Lagt inn: 03 mai 2006, 20:40
av Ingvar N629
Ligger info om dette på
http://popeye.rty.nu. Passer kun på og900 87->, bremsene tas fra 9000i 91-> eller 9000t 88->
Lagt inn: 03 mai 2006, 20:50
av TGM N363
Lagt inn: 03 mai 2006, 20:58
av Eirik N396
takk ingvar..!

jeg visste ikke at popeye har skrevet om
dette også!

Lagt inn: 03 mai 2006, 21:00
av Ingvar N629
Han har vel hatt pølselabbene borti det aller meste som har med og900 å gjøre.. Ligger under "mektips og900".
Lagt inn: 04 mai 2006, 18:31
av Petter 900 T
Bremseslanger kjøper du på Speedparts, de har lengre.
Petter
Lagt inn: 05 mai 2006, 13:37
av Eirik N396
Petter-900-T skrev:Bremseslanger kjøper du på Speedparts, de har lengre.
Petter
Snakker vi da om stålomspunnede? Har sett disse bli diskutert tidligere, ang. lovlighet ved bruk av disse til gatebruk. Er det lov eller?
Og Petter og andre som har gjort dette, merkes det godt å bytte til disse calipperne?

Lagt inn: 05 mai 2006, 13:44
av Pål N526
Skjæveland N396 skrev:Petter-900-T skrev:Bremseslanger kjøper du på Speedparts, de har lengre.
Petter
Snakker vi da om stålomspunnede? Har sett disse bli diskutert tidligere, ang. lovlighet ved bruk av disse til gatebruk. Er det lov eller?
jeg kan ikke fostå hvorfor det skal være ulovelig:S
Lagt inn: 05 mai 2006, 13:49
av Eirik N396
Lagt inn: 05 mai 2006, 15:47
av TBiel
Har kjørt med stålomspunne bremseslanger (Speedparts) i 3 år, gått gjennom 2 EU kontroller hos NAF. Spurte ved første kontroll om dette var lovlig, og fikk prompte godkjenning for det. Så er det hva bilstilsynet sier da...
Argumentet fra det holdet kan være at det ikke er så lett å se lekkasje fra slangene? Men som ansvarlig bileier så reagerer man selvsagt på minste tegn på luft i systemet. Bremsepedalen blir ihvertfall en smule fastere med stålomspunne innbiller jeg meg. Er fornøyd med bremsene som er av standard 9000-type ellers.
TBiel, Hamar
Lagt inn: 05 mai 2006, 16:10
av Petter 900 T
For å si det sånn, ingen bremser senere enn meg på bane, "Gatebilen" har 9000 calippere foran, standard bak.
Ferrodo gateklosser og Tar-ox skiver foran.
Funker som bare fy!!!
Petter
Lagt inn: 05 mai 2006, 16:21
av Eirik N396
Takker for svar! da satser jeg på dette

Lagt inn: 06 mai 2006, 12:11
av Hjelle, N6
Skjæveland N396 skrev:Takker for svar! da satser jeg på dette

Det er som Tbiel seier at pga. at en ikkje kan sjå lekasje/"bular" i bremseslangen at det er enkelte som har diskutert lovligheita i dette.
Men fyl en med på bremseveskebeholdaren osb, bør ikkje dette være noko problem. Er en engstelig får en heller bytte slangane med jamne mellomrom.
Lagt inn: 23 mai 2006, 22:46
av Eirik N396
Noen som vet andre som selger stålomspunne slanger, med rett lengde?
(eventuelt noen som har liggende?)
Vet at SP selger, men håpet på et billigere alternativ, da jeg egentlig bare trenger til foran.