Side 1 av 1

Problemer etter bytte til -431 dyser

Lagt inn: 14 mai 2006, 18:32
av Hansi N624
Jeg har satt på -431 (røde) dyser og matschip på min og900, men den bare "bludrar" (fant ikke noe bedre ord). Etter mye fram og tilbake har jeg funnet ut motoren får alt for mye bensin. Jeg har koplet opp en lambda (riktignok ikke bredband, men den gjør vel nytten) og jeg målte den med multimeter og fikk 0,92V, så jeg justerte LMM, men selv med den stilt på 0 ohm, fikk jeg fortsatt 0,92V. Så jeg prøvde med 500 ohm og da viste den 1V (maks). Så det virker som om LMM virker som den skal, men motoren får fortsatt alt for mye bensin. Hva skjer?

I går begynte den å gå på 3 sylindre og til og med spyttet olje ut av eksosen, men i dag ga den seg heldigvis med det, håper det bare var motoren som hadde blitt totalt oversvømt av bensin.

Lagt inn: 14 mai 2006, 18:36
av Pål N526
virker sånn at cippen ikke gir heelt ok pulseringer til dysene.. har du blitt forklart at det kan kjøres med de dysene?

Lagt inn: 14 mai 2006, 18:39
av Hansi N624
Mats som har lagd chippen sier at det skal fungere fint, det er jo mange som bruker de dysene på og900. En ting jeg er litt usikker på er om min ECU er 100% kompitabel med chippen, boksen min kom fra en 9000 og er -534, mens chippen er egentlig til -533, men Mats mener det skal gå.

En annen ting jeg er litt nervøs for er at ECU kan ha blitt skadet siden jeg kjørte med en kraftig ettermakeds coil en stund, til jeg fant ut at det kunne være skadelig for ECU

Lagt inn: 14 mai 2006, 21:05
av Hjelle, N6
Ein grei måte å sjekke ut dette på er då å bytte til rett LH-boks...

Lagt inn: 14 mai 2006, 21:11
av Hansi N624
Hjelle, N6 skrev:Ein grei måte å sjekke ut dette på er då å bytte til rett LH-boks...
Sant nok, men jeg har jo ikke en liggende og det er litt surt å kjøpe en hvis det ikke er noe forskjell

Lagt inn: 14 mai 2006, 21:55
av Hansi N624
Nå har jeg mailet speedparts, så hvis de fortsatt har den på lager får jeg meg en ny ecu så vi får håpe det hjelper

Lagt inn: 14 mai 2006, 21:58
av Eirik N396
Du kunne ikke bare lånt av en kamerat eller noe da? Greit å være sikker før en kjøper.. :)

Lagt inn: 14 mai 2006, 22:03
av Hansi N624
Kan jo alltids selge den hvis det ikke hjelper, pluss at jeg må jo ha en som har bosch no. -533, en hvilket som helst ecu hjelper jo ikke

Lagt inn: 14 mai 2006, 22:40
av Joachim N370
Hansi N624 skrev:Kan jo alltids selge den hvis det ikke hjelper, pluss at jeg må jo ha en som har bosch no. -533, en hvilket som helst ecu hjelper jo ikke
Et hett tips fra meg, må være å kjøpe NY boks på Speedparts. De selger Bosch-boksene for 800,- nå. :wink: (Se under lagerrensning)