Kupevifte
Moderator: Moderatorer
Kupevifte
Jeg skiftet kupeviften på min -88 9k i går, og alt gikk vel helt til jeg skulle kjøre hjem. Da gikk ikke viften rundt !!! Den funket fint da jeg prøvde den rett etter at jeg hadde satt den inn.
Symptomene er følgende: viften får strømm, jeg har målt ! men starter ikke
Når jeg kobler viften rett på batteriet starter den !
SÅ hvor begynner jeg å lete etter feil ?
Symptomene er følgende: viften får strømm, jeg har målt ! men starter ikke
Når jeg kobler viften rett på batteriet starter den !
SÅ hvor begynner jeg å lete etter feil ?
Øyvind n188
-03 9-5 2,0t
-03 9-5 2,0t
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Hei,..
Måtte akkuart skifte samme viften på min, da var motoren gåen.. Eller dvs, den får spenning/strøm, men går ikke rundt.. Skal kaste den viften nå, til alt hell har min farfar hatt en liggende i 19 år, etter bytte på garantien på den -85 modellen han hadde den gang...
MVH
Freshmaker
Måtte akkuart skifte samme viften på min, da var motoren gåen.. Eller dvs, den får spenning/strøm, men går ikke rundt.. Skal kaste den viften nå, til alt hell har min farfar hatt en liggende i 19 år, etter bytte på garantien på den -85 modellen han hadde den gang...
MVH
Freshmaker
Styrer med DAB og AUX
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Hei.. Var den ny denne viften? Selve viftebladet kan ta i viftehuset, det er vsistnok et kjent problem at hvis det blir slag eller lignende slår den i.. Isåfall vil ikke viften gå-. Det er den eneste løsningen jeg ser for meg nå.. Skal sjekke hva den er, eneste jeg kan komme på er viftemotoren, men den ligger vel ikke slik såvidt jeg husker... Skal sjekke..
MVH
Freshmaker
MVH
Freshmaker
Styrer med DAB og AUX
- Trond N47
- Overload!!!
- Innlegg: 1292
- Registrert: 04 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
Fin motor den V8'eren til SAAB.
4,6 liters biturbomatet kunne lett ha levert 500 hk
og 700 Nm. Men det får vi jo til med 2,3 turboen
også
Synd at de har gått over til Opelmotorer, vil nok
aldri mer tåle slike kraftuttak som de gode gamle
SAAB-motorene.
4,6 liters biturbomatet kunne lett ha levert 500 hk
og 700 Nm. Men det får vi jo til med 2,3 turboen
også

Synd at de har gått over til Opelmotorer, vil nok
aldri mer tåle slike kraftuttak som de gode gamle
SAAB-motorene.

Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T