vil tro dette var ett bra kj?p!

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
roar
0.7 bar
0.7 bar
Sted: batnfjordsøra

vil tro dette var ett bra kjøp!

Legg inn av roar » 27 nov 2003, 20:45

da jeg var 15 år kjøpte jeg mine 2 stk første 900 t8 82 og 83 mod, fikk de for en veldig billig penge grunnet at svogeren min skulle kjøpe ny bil (bmw) han har blitt veldig mobba fra min side han kjører no mercedes å blir enda mere mobba for det, men no har han tatt til fornuft å skal kjøpe seg 9-5 2,3t.
men skal komme til saken, de to bilene jeg fikk for en pris på 5000kr vil jeg mene var veldig billig 82en var kresja, men det gjør ikke noe så lenge det var masse deler på den, som nyoverhala motor, girkasse og turbo på den som ble kjøpt inn for 13500kr 1 måne før den ble kresja.
jeg kan ikke legge fram alt som ble gjort med bilene før jeg fikk de men de var påkosta for ca 40000kr rett før kjøpet.
så har det seg slik at jeg er avløser i en fjøs, og bonden hadde en 900 t8 83 mod som jeg skulle få for 1500kr det var masse brukbare deler på den å.
men nå kommer jeg til det siste å beste kjøpet jeg har gjort tror jeg.
kom over en 84 mod 900 t8 på autodb i høst, i begynnelsen hadde jeg ikke i tankene at jeg skulle kjøpe enda en ny bil, men jeg gikk å grubla så mye på bilen jeg måtte bare spørre pappa om jeg kunne vurdere å kjøpe den
i det tidspungte jeg spurte pappa viste jeg ikke hvor bilen var og ikke hvilken motor å stand den var i.
tok meg en tur på nettet å såg på bilen, da viste det seg det at bilen stod ikke mere en ca 8 mil unna.
ringte på bilen fikk vite hvilken stand den var i og den hørtes lovende ut.
det var veldig mye utstyr på denne bilen så det var hovedgrunnen til at jeg kjøpte den, det var 4x el vindu, cruse controll, el takluke, skinn, el speil, sentrallås.
den var gått 300000km og det var polisen på oppdal som har hatt den før den mannen på 40-50 år jeg kjøpte den av.
jeg betalte utrolige 4000 kr for bilen og kjøpte den usett. :D

Brukeravatar
Mortimer-N18
Overload!!!
Medlemsnummer: 18
Navn: Morten Fjeldberg
Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
Sted: Sarpsborg
Kontakt:

Legg inn av Mortimer-N18 » 27 nov 2003, 21:49

Greie nok kjøp det der vil jeg si. Har hatt litt flaks opp gjennom tidene jeg og.. Fikk kjøpt en 86modell bil med allt elektrisk og skinn for 5000,- inkludert en komplett delemotor med girkasse. Det var ny turbo og nyoverhalt topp pluss nyoverhalt girkasse på den bilen.
Har også fått en 87 T8 Gratis mot at jeg hentet den. Det var 20mil å kjøre, men når jeg fikk låne bil og henger gratis så gjorde ikke det meg noe :) Den bilen hadde gått 197000km og hadde bare krasjet inn forstillinga på en fortauskant. Også der var allt elektrisk, men det var stoff interiør.
Så det går ann å ha flaks noen ganger. Finner du de rette personene som bare har bilen ståendes i veien og vil bli kvitt den så får du de til utrolige priser noen ganger :) Jeg tjente jo faktisk 1500,- på den jeg fikk gratis da jeg leverte den på skroten :D
Morten alias Mortimer
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18

Brukeravatar
alex_ander3@hotmail.com
MAX BOOST
Medlemsnummer: 189
Navn: Alexander A.
Sted: Drammen

Legg inn av alex_ander3@hotmail.com » 27 nov 2003, 22:32

Mortimer skrev:Greie nok kjøp det der vil jeg si. Har hatt litt flaks opp gjennom tidene jeg og.. Fikk kjøpt en 86modell bil med allt elektrisk og skinn for 5000,- inkludert en komplett delemotor med girkasse. Det var ny turbo og nyoverhalt topp pluss nyoverhalt girkasse på den bilen.
Har også fått en 87 T8 Gratis mot at jeg hentet den. Det var 20mil å kjøre, men når jeg fikk låne bil og henger gratis så gjorde ikke det meg noe :) Den bilen hadde gått 197000km og hadde bare krasjet inn forstillinga på en fortauskant. Også der var allt elektrisk, men det var stoff interiør.
Så det går ann å ha flaks noen ganger. Finner du de rette personene som bare har bilen ståendes i veien og vil bli kvitt den så får du de til utrolige priser noen ganger :) Jeg tjente jo faktisk 1500,- på den jeg fikk gratis da jeg leverte den på skroten :D
glem ikke den 900i 2,1 16 motoren som du kjøpte.. din slask 8) DEN VILLE JEG HA..:)
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen

//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*

Brukeravatar
Mortimer-N18
Overload!!!
Kontakt:

Legg inn av Mortimer-N18 » 27 nov 2003, 22:37

hehe, var ikke et dårlig kjøp det heller nei :)

Fikk en telefon om at den var til salgs kl.15. Kl. 1630 samme dag sto den i garasjen min! :) Ingen tvil om at den skulle jeg ha for den prisen :D
Morten alias Mortimer
2010 Nissan Qashqai +2
STCN medlem Nummer 18

Gjest

Versego

Legg inn av Gjest » 27 nov 2003, 23:47

Mortimer skrev:hehe, var ikke et dårlig kjøp det heller nei :)

Fikk en telefon om at den var til salgs kl.15. Kl. 1630 samme dag sto den i garasjen min! :) Ingen tvil om at den skulle jeg ha for den prisen :D

ja! det er ikke noe tvil om at jeg er flink til å finne motorer til deg Morten :lol: og gi bort biler...hehe men kan du si meg åssen jeg melder meg inn her? har sendt både en og to mailer til styret her, men får lissom ikke noe respons!.....Mvh Tore

Brukeravatar
Mortimer-N18
Overload!!!
Kontakt:

Legg inn av Mortimer-N18 » 28 nov 2003, 07:04

Stemmer det Tore. Er det en som er rå til å finne ting på nett så er det deg! :) Og at du tipser meg er jeg glad for, har vært til stor hjelp foreløpig :)
Så jeg kan jo bare si en ting jeg: "Keep up the good work!" :D

For å registrere deg her på forumet så trykker du på "bli medlem" oppe i høyre hjørnet. Da får du et brukernavn her på forumet. For å få tilgang til Trimming må du være medlem av STCN. Er du det så sender du bare en mail eller PM til RuneN01 her på forumet så ordner han det når han får tiden til det :)
Morten alias Mortimer
2010 Nissan Qashqai +2
STCN medlem Nummer 18

Gjest

Ok!

Legg inn av Gjest » 28 nov 2003, 07:52

Ok! men da prøver jeg på det! ser frem til å bli med på et treff snart! Opplegget på Tyrigrava hørtes veldig artig ut, Skal se om jeg får Go`bilen min til å gå så langt på en dag :)

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 28 nov 2003, 18:26

Mortimer skrev:Greie nok kjøp det der vil jeg si. Har hatt litt flaks opp gjennom tidene jeg og.. Fikk kjøpt en 86modell bil med allt elektrisk og skinn for 5000,- inkludert en komplett delemotor med girkasse. Det var ny turbo og nyoverhalt topp pluss nyoverhalt girkasse på den bilen.
Usj.
Slike godkjøp får en ihvertfall ikkje gjordt her på Sunnmøre ihvertfall, skal tru kvifor? ;)

Svar