Dette er første gang jeg er på dette forumet og det kan godt hende at dette emnet er tatt opp før, men jeg sjangser likevel på å poste innlegget mitt...
Problemet mitt er en Saab 900 '94 som av og til ikke vil starte. Verkstedet har skiftet tenningslåsen (komplett) uten at dette hjalp.
Det som er det rare, er at når den ikke vil starte, så hjelper det å starte den uten clutchen inne, slik at bilen får et lite rykk. Da starter den på neste forsøk!

Det er ikke gnist i pluggene og de er i tillegg tørre, de gangene bilen ikke starter. Når den først har startet, så går den helt fint uten problemer.
Saab-verkstedet sier selvfølgelig at dette kan jeg ikke måle eller undersøke selv og at bilen må inn på verksted. Av tidligere erfaringer stiller jeg med kritisk til slike utsagn, med mindre jeg får høre noe annet fra upartiske personer. Stemmer dette? Kan jeg sjekke noe selv? Hvis ja, hva burde jeg gå over og sjekke?
Har lite erfaring med Saab, så her trenger jeg litt hjelp!
P.s: Har gått over alt av jordingsledninger på motor og karosseri +sjekket batteriet. Alt OK!