Side 1 av 1

Pulserende turbotrykk.

Lagt inn: 28 mai 2006, 03:15
av TurboTor_ N579
Etter å ha justert litt grunnladetrykk, har jeg noen ganger pulserende trykk på toppen av kurven. Kan tenke meg at den varierer mellom 0,7-0,9 (har ikke målt)

Er det en "rett fram" løsning på dette? Trykket skal være riktig, så jeg sjønner ikke helt at det er et problem. :?

noen innspill? magnetventil ? lekk WG-klokke?

Lagt inn: 28 mai 2006, 10:17
av Mortimer-N18
Har vært borti det problemet, men det pulserte med større mellomrom.. det var da magnetventilen som hadde takket for seg.

Lagt inn: 25 jun 2006, 23:58
av TurboTor_ N579
Har målt trykket nå, å funnet ut at bilen noen ganger går opp i ca.1,2 bar. :shock:

men grunnladetrykket er fortsatt 0,45bar

er det magnetventilen eller`? litt synd å kjøpe ny, å så har jeg samme problemet fortsatt...

Lagt inn: 28 jun 2006, 15:16
av ole anders
Har det samme på min 9000 t byttet magnetventilen. Da var den bra en liten stund.kjøpte den brukt så det kan vel ha noe med saken å gjøre. Jeg ville kanskje prøvd å fått lånt en og prøvd, for å være sikker .

Lagt inn: 28 jun 2006, 21:39
av Gunnar N326
Kan se litt her: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=113657 eller her: http://www.saab9000.com/procedures/elec ... repair.php Kan ha noe med utgangen på T5 sentralen å gjøre... Verdt å sjekke dersom ingen annen feil er funnet.. :-k

Lagt inn: 28 jun 2006, 22:04
av Tor N12
Gunnar N326 skrev: Kan ha noe med utgangen på T5 sentralen å gjøre... Verdt å sjekke dersom ingen annen feil er funnet.. :-k
Bortsett fra at Turbo Tor's bil ikke har T5 :) LH/DI-APC på den...

Lagt inn: 28 jun 2006, 22:24
av TurboTor_ N579
TT N12 skrev:
Gunnar N326 skrev: Kan ha noe med utgangen på T5 sentralen å gjøre... Verdt å sjekke dersom ingen annen feil er funnet.. :-k
Bortsett fra at Turbo Tor's bil ikke har T5 :) LH/DI-APC på den...
det er så rett så rett :)


TT: Har du vert borti dette problemet?

Lagt inn: 28 jun 2006, 22:54
av Tor N12
Har vært borti dette før ja..

Som oftest kranglende MV, men det kan også være treg WG, dårlig bensintrykk (sånn at apc regulerer ned),dyser, luftmengdemåler, lambdasensor, vacumslanger, plugger, tennkassett, bremselyskontakt (dårlig kontakt), ventilløftere som bråker slik at bankesensoren reagerer, dårlig bankesensor(sjekk moment)...
På biler med TCS så kan det også være kranglende spjellhus....

Sikkert noe mere også... men begynn med det enkle først, lån deg en annen MV og prøv.