Side 1 av 1

trykkvakt

Lagt inn: 28 nov 2003, 23:26
av oddis
Takker for alle svar ifm mitt spm om fusking på min 9000turbo.
Men hvor sitter trykkvakta?Hvordan ser den ut?Og hvordan kan jeg kople ut den for å se om den da kommer med en gang på pådrag uten kutting?
Kan eksoslekkasje på turboen ha noe med dette å gjøre?(ut på turboen, rundt eksoshuset .Ikke ut på røret men et hakk lengre inn hvor det er 5 skruer rundt huset + en pakning inni).

På forhånd takk!
Odd Roar Husbyn

Lagt inn: 29 nov 2003, 09:32
av Kristian N70
Er ikke helt sikker på 9000, men den sitter vel under dashbordet der og? Rett over pedalstellet. Ca 5cm i diameter og med en skrue i midten+ 2 ledninger. Enten skrur du skrua inn 1,5 omdr (den er hard å skru), eller så kobbler du deg forbi hele greia.

Lagt inn: 01 des 2003, 12:08
av Øyvind N240
Tror det må verksted bok til her i gården. Jeg mistenker at det er trykkvakta som gjør at min '87 900 t8 "hoster" også. Men etter først å ha lett en time etter et torx-sett, og så ligget på hodet under dashbordet (forøvrig en smule vanskelig å finne en stilling som faller utenfor kategorien akrobatikk) i enda en time er jeg like klok :roll:

Det nærmeste jeg kom din beskrivelse er en sort sylinder, ca 5cm i diameter og 5cm lang. Men med 1 slange inn og 2 kontakter ut.. Vet jeg høres ut som et håpløst tilfelle, men jeg skulle gjerne prøvd å koble det ut, og se om bilen da går som den skal.

All hjelp settes umåtelig stor pris på :D

Mvh,

Øyvind
(som forøvrig hilser på alle saab'er han møter her på vestlandet)

edit: typo's.

Lagt inn: 01 des 2003, 12:14
av Morten-N146
Øyvind N240 skrev:Tror det må verksted bok til her i gården. Jeg mistenker at det er trykkvakta som gjør at min '87 900 t8 "hoster" også. Men etter først å ha lett en time etter et torx-sett, og så ligget på hodet under dashbordet (forøvrig en smule vanskelig å finne en stilling som faller utenfor kategorien akrobatikk) i enda en time er jeg like klok :roll:

Det nærmeste jeg kom din beskrivelse er en sort sylinder, ca 5cm i diameter og 5cm lang. Men med 1 slange inn og 2 kontakter ut.. Vet jeg høres ut som et håpløst tilfelle, men jeg skulle gjerne prøvd å koble det ut, og se om bilen da går som den skal.

All hjelp settes umåtelig stor pris på :D

Mvh,

Øyvind
(som forøvrig hilser på alle saab'er han møter her på vestlandet)

edit: typo's.
Vakumslangen går gjennom torpedoveggen i nærheten av sikringsboksen. Hvis du blokkerer denne er trykkvakta satt ut av spill. Det var ihvertfall en T-kobling som det gikk an å blokkere i området bak/over sikringsboksen slik at du ikke trenger å komme til direkte på trykkvakta. Forøvrig er det lettest å ta ut trykkvakta gjennom venstre høytalerhull på og900.

Lagt inn: 01 des 2003, 12:21
av Øyvind N240
HAH!

Da var det den djevelen jeg hadde fingrene mine i :lol:

Vil det fungere å bare nappe ut det T-leddet og så skjøte sammen de to ledningene som ikke går til trykkvakta?

Og tusen takk for hjelpen :)

Øyvind.

Lagt inn: 01 des 2003, 12:32
av Kristian N70
Husk at trykkgiveren til APC sitte på samme slangen da... Trykkvakta sitter på samme sted men litt lenger "opp", mener den sitter på samme brakett. Trykkgiverern ligner veldig på trykkvakta, men trykkvakta har en skrue m flatspor i midten....

Lagt inn: 01 des 2003, 12:37
av Øyvind N240
Åh.

Det var greit å få vite. Da skal man til pers i ettermiddag :)

Tusen takk for all hjelp.

Mvh,

Øyvind

Lagt inn: 01 des 2003, 14:24
av Hjelle, N6
White skrev: Vakumslangen går gjennom torpedoveggen i nærheten av sikringsboksen. Hvis du blokkerer denne er trykkvakta satt ut av spill. Det var ihvertfall en T-kobling som det gikk an å blokkere i området bak/over sikringsboksen slik at du ikke trenger å komme til direkte på trykkvakta. Forøvrig er det lettest å ta ut trykkvakta gjennom venstre høytalerhull på og900.
Eit tips der er å bretta slangen slik at den ligg dobbelt, og sette på eit strips. Om en då strammar det nok, går det ikkje mykje luft gjennom der.

fortsatt fusking

Lagt inn: 03 des 2003, 20:21
av oddis
tok av vakumslangen og blokkerte den så vakta og alt det der var satt ut av spill,men likevel fusker bilen(kutter ved pådrag).Noen som har flere tips?Prøvde å justere tenning.La på litt mer fortenning men synes kansje den ble verre da.Kan det være noe tenningsproblem alikevel?

M.nr N244
Odd Roar

Lagt inn: 03 des 2003, 22:43
av Børre N17
Lenge siden du skiftet plugger, rotor, fordelerlokk og kabler?

fusking

Lagt inn: 04 des 2003, 13:08
av oddis
ser ut som det kan være en stund siden ja.Har nettopp fått tak i bilen så jeg aner egentlig ikke!
Men kan den bli så vanskelig f.eks av dårlige plugger og slikt?

Odd Roar
M.nr N244

Re: fusking

Lagt inn: 04 des 2003, 15:12
av Hjelle, N6
oddis skrev:ser ut som det kan være en stund siden ja.Har nettopp fått tak i bilen så jeg aner egentlig ikke!
Men kan den bli så vanskelig f.eks av dårlige plugger og slikt?

Odd Roar
M.nr N244
Den kan verte furten av feil pluggar ja, du skal ha NGK pluggar, kva type avhenger av om du har DI eller ikkje.

Lagt inn: 04 des 2003, 17:28
av Børre N17
Kan jo være DI kassetten også, om det sitter det der. De er jo rimelig lunefulle de også sies det..