Jeg har en 900 S 1992 (LTT) som det ryker litt blått av, det er kun da den er kald, når den har gått en liten stund er det bra. Men ett par ganger har det vært mye blå røyk, men også da har det blitt bra etter en liten stund.
Bilen bruker minimalt med olje, og går rent og pent.
Kan turboen være sliten? Har hørt det kan hjelpe å skifte noe på/ved innsuget, men skjønner ikke helt hva det skulle være.
Noen som har gode forslag?
Ryker blått
Moderator: Moderatorer
- HansWF N416
- 2.0 bar
- Innlegg: 532
- Registrert: 28 feb 2005, 01:00
- Sted: Romedal, Hedmark
Ryker blått
Saab 900 Aero 1985
Saab 900 T16 Cab 1990
Saab 9000CC Aero 1991
Saab 900S 1993
Saab 9000 A50 2,3T 1998
Saab 900 T16 Cab 1990
Saab 9000CC Aero 1991
Saab 900S 1993
Saab 9000 A50 2,3T 1998
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Blårøyk kommer nok av olje, så du får skru av røret mellom LMM og turboen og kjenne om det er noe glepp i turboen, da er det der olja kommer fra.
Evt veivhusvent?? Jeg har iallfall kjøpt veivhusvent til 9-5 som jeg skal sette på, vil ikke ha olje i den nye intercooleren min!
Evt veivhusvent?? Jeg har iallfall kjøpt veivhusvent til 9-5 som jeg skal sette på, vil ikke ha olje i den nye intercooleren min!
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Sett! Er visst litt treig i dagut218 skrev:kald
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
er det olje catch tank du snakker om eller? fostår ikke helt det derre veivhusventilasjonssysystemet:SIngvar N629 skrev:Blårøyk kommer nok av olje, så du får skru av røret mellom LMM og turboen og kjenne om det er noe glepp i turboen, da er det der olja kommer fra.
Evt veivhusvent?? Jeg har iallfall kjøpt veivhusvent til 9-5 som jeg skal sette på, vil ikke ha olje i den nye intercooleren min!
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Bruker oljefella fra 9-5 og leder olja ned i en tank som tømmes når den er full (dvs sjelden), istedenfor at olja havner i røra og ic´n. Følg slangene til veivhusventen så skjønner du sikkert.
Hele oppgraderingssatsen til 9-5 fikk jeg for 360,- på Saab. Sikkert billigere enn å kjøpe kun oljefella.
Hele oppgraderingssatsen til 9-5 fikk jeg for 360,- på Saab. Sikkert billigere enn å kjøpe kun oljefella.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- bjarne n654
- 1.2 bar
- Innlegg: 264
- Registrert: 20 mai 2006, 18:32
- Medlemsnummer: 654
- Navn: Bjarne Økland
- Sted: haugesund
er turboen gåen vil den også ryke blått etter gasspådrag.
Ingvar N629 skrev:Bruker oljefella fra 9-5 og leder olja ned i en tank som tømmes når den er full (dvs sjelden), istedenfor at olja havner i røra og ic´n. Følg slangene til veivhusventen så skjønner du sikkert.
Hele oppgraderingssatsen til 9-5 fikk jeg for 360,- på Saab. Sikkert billigere enn å kjøpe kun oljefella.