Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
WilliamN582
- 1.2 bar

- Innlegg: 222
- Registrert: 24 jul 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N582
- Navn: William Olsen
- Bil: Saab 9000 CSE TURBO
- Sted: 2930 Bagn
Legg inn
av WilliamN582 » 05 jun 2006, 12:10
har jeg lov til å kjøre med spacere på min saab 9000 turbo??
fant noen 20mm som jeg tror hadde blitt tøft.. men vil ikke gjøre noe (mere) ulovelig!!!
Hardt arbeid skader ikke, men hvorfor ta risikoen
Saab 9000 CSE 2.0T 97mod (BLUE SHADOW)
Saab 9000 t16 89mod (Black-diamond)
member N582
-
Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
-
Kontakt:
Legg inn
av Eirik N396 » 05 jun 2006, 12:15
Spacer er ikke tillatt på vanlig vei. desverre..

-
Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Legg inn
av Tor N12 » 05 jun 2006, 12:15
I utgangspunktet ikke lov.......
Finnes noen som er tüf-godkjent men du vil alikevel slite med å få det godkjennt ettersom du forandrer ET
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
WilliamN582
- 1.2 bar

- Innlegg: 222
- Registrert: 24 jul 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N582
- Navn: William Olsen
- Bil: Saab 9000 CSE TURBO
- Sted: 2930 Bagn
Legg inn
av WilliamN582 » 05 jun 2006, 12:43
det var da synn...
men bilen er akkurat godkjent, men dere mener at jeg ikke burde sette det på?
Hardt arbeid skader ikke, men hvorfor ta risikoen
Saab 9000 CSE 2.0T 97mod (BLUE SHADOW)
Saab 9000 t16 89mod (Black-diamond)
member N582
-
Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
-
Kontakt:
Legg inn
av Eirik N396 » 05 jun 2006, 12:48
Jeg vil ikke råde deg til det ene eller andre. Kult blir det sikkert!

Men det blir vel en del mer belastning på boltene(og kanskje andre ting?) når innpresset(ET) blir mindre. De tåler det sikkert, men det er jo kjipt å komme oppi noe, og stå der med ulovlige spacere

-
WilliamN582
- 1.2 bar

- Innlegg: 222
- Registrert: 24 jul 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N582
- Navn: William Olsen
- Bil: Saab 9000 CSE TURBO
- Sted: 2930 Bagn
Legg inn
av WilliamN582 » 05 jun 2006, 12:57
jo, er sant det... kjipt om det skulle skjedd noe ja..
Hardt arbeid skader ikke, men hvorfor ta risikoen
Saab 9000 CSE 2.0T 97mod (BLUE SHADOW)
Saab 9000 t16 89mod (Black-diamond)
member N582
-
ut218
- 1,5 bar

- Innlegg: 473
- Registrert: 23 apr 2004, 01:00
- Sted: Tromsø
Legg inn
av ut218 » 05 jun 2006, 16:50
Det største problemet med Spacere er vel at du risikerer at svingradiusen på hjulopphenget blir større og at du risikerer å kræsje med skjærmkanter og slikt med sving i feks ei dump. Det er jo også derfor man setter grenser for innpress. At ikke hjul og karosseri skal kræsje.
2002 9-5 Aero automat