Side 1 av 1

Bygge om NG 900 2.0i til 2.0T

Lagt inn: 13 jun 2006, 13:52
av Vegard
Har en 94 mod NG900
Noen her som har vært borti det, eller gjort det noen gang.?
Lurer på hvordan det er med ledningsnettet.
Jeg har kjøpt nytt motornett(Til Turbo 94Mod), men lurer på om det er forskjell på det orginale nettet inni en 2.0i og en 2.0 Turbo.
Er det noen forskjeller på nettet til hovedinstrumentet.?
Bilen har ikke ac, og cruisekontroll.

Takker for evt svar.

MVH Vegard :)

Lagt inn: 13 jun 2006, 14:59
av Lars E. N378
du må nok ha hele nettet om du skal ha turboinstrumenter hvertfall... jeg studerte ikke dette hos meg, da jeg la inn klima-anlegg og cruice med det samme, og dermed tok helt ledningsnett fra en bil med klima/cruice..

bytt alt, mitt tips :wink:

Lagt inn: 13 jun 2006, 15:38
av 9-5
kjøp heller en orginal ng900 turbo, mitt tips..

Lagt inn: 13 jun 2006, 15:44
av Lars E. N378
kan være enig i den også da :wink:

men om man tar d som læring i tillegg, som jeg gjorde/gjør, syns jeg ikke man kommer så verst fra det..?

Lagt inn: 13 jun 2006, 18:01
av Vegard
kan være enig i den også da

men om man tar d som læring i tillegg, som jeg gjorde/gjør, syns jeg ikke man kommer så verst fra det..?

Har du bygd om samme type bil.?
Vet du om man må skifte nettet til hovedinstrumentene? Er ikke så viktig med turbotrykksmåler. Setter inn en ekstern en. men spørsmålet er om det må skiftes, og om nettet inni de 2 bilene er det samme..?

Lagt inn: 13 jun 2006, 18:10
av Saab900STCR
Du behöver bara skifta ledningsnätet till motor.
Men om du i tillägg vill ha huvudinstrument med turbotryck och turteller så måste du ta hela ledningsnettet från en turbo bil.
Du behöver dessutom en T5.5 motorstyrnings box.

Mvh

Lagt inn: 13 jun 2006, 18:13
av Tor N12
Vegard skrev: Har du bygd om samme type bil.?
Lars E. holder på å bygge om i disse dager og nærmer seg slutten på prosjektet 8) Om du melder deg inn i klubben så får du tilgang til de lukkede medlemssidene og der har Lars lagt ut en tråd med masse bilder fra ombyggingen 8)