Side 1 av 1
T16 konvertere en T8
Lagt inn: 13 jun 2006, 15:44
av Henrik N449
Det nærmer seg å gå for denne løsningen nå.
Så jeg lurte på om de som har gjort dette før (Alex?

) kunne lagd en liten liste over hva som er nødvendig å bytte og gjøre for å få dette til skikkelig!
Hva med eksos (har allerede 3" all the way med vanlig downpipe fra 90gradern)?
Bensintilførsel og ledningsnett, er dette mye jobb?
Ledningsnett følger forressten med motoren, det skal absolutt ikke legges opp et eget!
takk for all hjelp de som kan hjelpe!
mvh
(kanskje en tråd på FAQ delen hadde gjort seg?:))
Lagt inn: 13 jun 2006, 16:26
av Ingvar N629
Lista ligger på
http://popeye.rty.nu, men den sida ser ut til å være nede igjen. Uansett ligger lista under linken; "T8->T16 konvertering, lista som får deg til å avstå", så jeg vil tro det enkleste er å kjøpe en T16 delebil og bare flytte over alt, istedenfor å bygge om motoren du har. En rusten T16 med bra motor fra Sverige er ikke så dyr.
Hvis du ser bort fra det aller enkleste, da: Å kjøpe ny bil.
Lagt inn: 13 jun 2006, 16:34
av Henrik N449
hmm, hva mener du med å bygge om motoren jeg har?
tenkte bare å røske ut hele driten og sette i ny?
Lagt inn: 13 jun 2006, 19:22
av Ingvar N629
Henrik N449 skrev:hmm, hva mener du med å bygge om motoren jeg har?
tenkte bare å røske ut hele driten og sette i ny?
Da så! Skjønte ikke det jeg!
Men er vel fortsatt lettest å kjøpe hel delebil.
Lagt inn: 13 jun 2006, 19:26
av Henrik N449
ja, konvertere var kanskje litt feil ordbruk!
jeg ser for meg at etter motorbytte fungere ikke instrumenter og bilen går dårlig og hele pakka,
så litt oppmuntrende kommentarer tas imot, gjerne med litt betryggende forklaringer på hvorfor en ombygging er "så" enkelt og blir bra!
Lagt inn: 13 jun 2006, 19:36
av Ingvar N629
Er vel ingen fare for det hvis du kjøper en hel bil og flytter over alt.
Lagt inn: 13 jun 2006, 19:42
av Petter 900 T
Lego er vanskelig i forhold, 100% bolt-on!
Litt flytting av ledninger må til, men ikke noe problem.
Motorfestene på 8 og 16 er forskjellige på høyre side, evt. så må du ta med servopumpa fra 16 v'n. hvis du ikke allerede har reservoaret i innerskjermen.
Petter
Lagt inn: 14 jun 2006, 22:34
av alex_ander3@hotmail.com
Hei sjef:) lurer du på noe..? hehe..
Så du har skaffet deg en 16v eller?
Hvordan er det med å ordne 8v? er det lagt på is? du vil ha 16v i bilen din nå? Du husker rådet mitt i hvertfall...
Lagt inn: 15 jun 2006, 02:13
av Henrik N449
hei alex!
husker rådet ditt ja, å kjøpe ny og900 med nye understellet osv?
Lars har en T16 motor å selge meg billig, med automatkasse, så trenger manuell kasse i tillegg.
Så går nok for denne løsningen her, siden Lego visstnok skal være vanskelig i forhold

Lagt inn: 15 jun 2006, 06:18
av Petter 900 T
er kassa di i orden, så han du bruke den...
Petter
Lagt inn: 15 jun 2006, 16:14
av Henrik N449
Petter 900 T skrev:er kassa di i orden, så han du bruke den...
Petter
smart!
Lagt inn: 23 jun 2006, 11:33
av Henrik N449
Petter 900 T skrev:er kassa di i orden, så han du bruke den...
Petter
Alex fikk meg til å tenke, kommer dette til å skape noe problemer mtp. elektronikk ol. når jeg bytter om automatkassa med manuell?
Lagt inn: 23 jun 2006, 22:32
av Børre N17
Nix, det er rett fram. LH er enkle greier. Noen av den har en kontakt på ledningsnettet ved hjernen som er koblet sammen ved automat og åpen ved manuell.