Lurer på om turbo fra -94 9000 2.3 passer på en -87 9000 2.0 turbo? Vet ikke om det er 170 eller 200 hk 2.3.
Går det ann å bruke topplokk eller andre motordeler fra 2.3?
Mvh.Øystein
Turbo
Moderator: Moderatorer
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Turbo
Toppen fra -94 er korttopp, og må forlenges for å passe.ScaabN451 skrev:Lurer på om turbo fra -94 9000 2.3 passer på en -87 9000 2.0 turbo? Vet ikke om det er 170 eller 200 hk 2.3.
Går det ann å bruke topplokk eller andre motordeler fra 2.3?
Mvh.Øystein
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Om det är en 2,3L(lågtryck eller fulltryck spelar ingen roll) kortmotor så är ju den att räkna som "hårdvaluta".
Den kommer alltså inte att tappa värde, snarare tvärt om!
Mvh
Den kommer alltså inte att tappa värde, snarare tvärt om!
Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!

- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus