Topp i8->T8

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Ottar N398
Overload!!!
Innlegg: 1961
Registrert: 22 jul 2004, 01:00
Medlemsnummer: 398
Navn: Ottar Amdal
Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
Sted: Skjæveland

Topp i8->T8

Legg inn av Ottar N398 » 17 jun 2006, 17:12

Passer egentlig en i8 topp over på en T8? Vet at i'en har hvassere kammer men er det noe annet som gjør at jeg ikke bør bytte om på disse?
900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05

Brukeravatar
Surbotaab N369
Overload!!!
Innlegg: 1612
Registrert: 01 des 2004, 01:00
Medlemsnummer: 369
Sted:

Re: Topp i8->T8

Legg inn av Surbotaab N369 » 17 jun 2006, 19:34

Eliah skrev:Passer egentlig en i8 topp over på en T8? Vet at i'en har hvassere kammer men er det noe annet som gjør at jeg ikke bør bytte om på disse?
Det er samme toppen... Men kammen må du bytte ja... og hvis du først skal bytte kam så kan du jo samtidig porte litt 8)

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

Legg inn av Petter 900 T » 18 jun 2006, 15:58

Ikke alle i topper som har natrium-kjølte ventiler...

Ellers så er vel kammene like, tar jeg feil så rett meg, da blir det i kam i "Gatebilen"

Har kam liggende...

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Brukeravatar
Surbotaab N369
Overload!!!
Innlegg: 1612
Registrert: 01 des 2004, 01:00
Medlemsnummer: 369
Sted:

Legg inn av Surbotaab N369 » 18 jun 2006, 18:25

Petter 900 T skrev:Ikke alle i topper som har natrium-kjølte ventiler...

Ellers så er vel kammene like, tar jeg feil så rett meg, da blir det i kam i "Gatebilen"

Har kam liggende...

Petter
Glemte det med ventilene ja.... men de kan du jo bytte over fra den T-8 toppen du skal skrote.... sålenge disse er ok da... ( du må seff slipe ventiler hvis du skal sette i andre ventiler da...)

At det er hvassere kammer på i8 er vel feil ja... men det er ihvertfall annen overlapp osv....

Svar