Side 1 av 1

Lite ladetrykk på og900

Lagt inn: 18 jun 2006, 17:00
av TurboLars N383
Nå lader bilen min hele 0,2 bar på maks , det er vel enda mindre enn GLT? Sikringen til apcsystemet går hele tiden ( nr10 ) , dette skjedde i fjor også , og da byttet jeg apc boks og alt var fint igjen .
Har prøvd flere bokser som jeg vet virker og det var ingen forbedring .

Noen forslag på hvor feilen ligger ?
Takker for svar og hjelp :D

Lagt inn: 18 jun 2006, 17:08
av Hjelle, N6
Ta ut sikringa til APC, konsentrer deg fysst om å få GLT korrekt. GLT skal være 0.45. Sjekk at wastegatestonga er fast, og at den går fritt inn i huset.

Lagt inn: 18 jun 2006, 19:54
av Skaten N671
Du må skaffa deg eit koblingssjema over apc-systemet. So laga du deg te ei frontlyspære (f.eks. H4) med 2 ledningsstompa på, og flatstift kabelsko i endane på ledningane. So stikk du dei ned i sikringen sinn plass. Då brukar du lyspæra som sikring. Dersom lyspæra lyser er det kortslutning, men det står strøm på kretsen slik at du kan måla deg fram til punktet der kortslutninga er :D :wink: .
Når kretsen er ok, skal pæra vera sløkt.
Har du prøvd med andre boksa? viss du har gjort da og sikringen fortsatt ryke, so e da jo mest sannsynli strømtilførsel.
Sjekk jordingspunkt. Dårlig jording fører til høgare strømpulsar, slik at sikringen ryk.

Har sjema, men veit ikkje korleis eg lastar det opp her :roll: .... nåken so veit?

Lagt inn: 18 jun 2006, 23:51
av Pål N526
her har du..

Bilde
Bilde

Lagt inn: 20 jun 2006, 15:11
av TurboLars N383
Hvor mye er en runde på WGstaget igjen ? Er original turbo hvis det har noe å si :oops:

Lagt inn: 20 jun 2006, 17:33
av Hjelle, N6
TurboLars N383 skrev:Hvor mye er en runde på WGstaget igjen ? Er original turbo hvis det har noe å si :oops:
Er runde er som vanlig 0.02 bar.

Lagt inn: 20 jun 2006, 22:33
av Pål N526
also.. staget skal bare ikke skru seg tilbake sånn på sekundet.. hvis det gjør det, så går det over en tid.. merkelig at det bare slutta å lade.. :x

Lagt inn: 15 jul 2006, 19:15
av TurboLars N383
Har justert så det er rett GLT nå , hva er neste i jakten på rett ladetrykk ? :P

Lagt inn: 15 jul 2006, 19:32
av Ingvar N629
Tja, du kan begynne med å sjekke dette:

1)Tikker MVen med tenninga på og motoren av? I så fall er det mest sannsynlig at trykkgiveren er gåen.
2)Sett på tenninga, koble fra MVen, og koble til den igjen. Hører du noe? Hvis du hører at det tikker en kort stund fra MV så vet du at APC har strøm og jord.
3)Mål motstanden gjennon MVen, skal være 27 ohm.
4)Med tenninga av, blås igjennom W og C, det skal gå. Men du skal ikke kunne blåse igjennom R.
5)Monter bankediode hvis du ikke alt har gjort det, så du ser om APC regulerer ned trykket pga tenningsbank. Sjekk tildragningsmomentet på skruen til bankesensoren. Skal være 20 Nm.