Side 1 av 1
Dysen på innsuget
Lagt inn: 25 jun 2006, 17:39
av Ottar N398
Kan det stemme at denne dyse saken på innsuget er en dyse som slår inn når det blir et visst trykk i innsuget? Jeg lurer litt på om den ikke funker fordi motoren nekter og lade over o,8 BAR både med dysa plugga inn og uten

Sjønner meg liksom ikke helt på det greiene der

Og det hadde vert fint med litt hjelp

Lagt inn: 25 jun 2006, 17:44
av alex_ander3@hotmail.com
har du bilde eller nærmere forklaring. Her forsto jeg desverre ikke mye. Du snakker ikke om noe kaldstart dyse?
Lagt inn: 25 jun 2006, 17:47
av TurboLars N383
Tenker det er kaldstartdysa jeg

Lagt inn: 25 jun 2006, 17:58
av alex_ander3@hotmail.com
Er det kardtstart dysa du mener (på spjeldhuset?). Så er denne bare for å gi litt ekstra bensin når du har kald motor og skal starte.
Så du vil lade mer. Fornuftig

! Har du APC? Så stiller du opp trykket via denne. Eller så får du kjøpe deg blåkran som de gææærne gutta kjører med

hehe
Lagt inn: 26 jun 2006, 14:46
av Ottar N398
Vel alt gikk beklageligvis litt kjapt i går og jeg rota litt på feil sted i hukommelsen da jeg fikk den fantastiske ideen om at det kunne vere denne dysa som var på tur
Saken er det at GTL ligger på ca 0,4 og det fører til at turboen lader 0,8 Fulltrykk Vet at det er for høyt egentlig men har hatt oppe APC boksen og skruen er ikke flytta
Dette ladetrykket funker kjempe på 1-3 gir men når jeg gir på i 4 og femte så senker den trykke til GLT og lar det stige igjen. Kan virke som om den har problemer med fulltrykk i mer enn ca 2 sek

. Det som er rarest er at motoren ikke gir fra seg noen som helst banke lyder

Lagt inn: 26 jun 2006, 14:54
av Frode N073
0,8 bar e vel originalt på T8.