Side 1 av 1
Bilstein Sports vs Standard dempere
Lagt inn: 28 jun 2006, 21:33
av ScaabN451
Jeg skal skifte dempere på min -87 9000 turbo og vurderer sportsdempere foran og standard bak, eller burde jeg ha sport bak også?skal Bruke orginalfjærer og ønsker ikke for stiv bil.
Noen med synspunkter/erfaring?
Hilsen Øystein
Lagt inn: 28 jun 2006, 21:51
av Børre N17
Og det postes IKKE i FAQ, men i teknisk... Flytter derfor denne.
Lagt inn: 29 jun 2006, 01:26
av Henrik N449
iom at jeg har sport demperne på en og900 så er det kanskje ikke så relevant.
men jeg skjriver uansett;
jeg synes sport demperne er en mellomting mellom "racing" og standard, faktisk ganske perfekt for en som ønsker en litt tughtere bil, men ikke vil miste komforten helt.
Jeg kjører med lesjøfors fjærer, så det blir enda stivere, men demperne er absolutt et godt valg for ditt formål, ville jeg tro.
Lagt inn: 29 jun 2006, 08:01
av ScaabN451
Da blir det nok sportdempere
Takker for svar.
Lagt inn: 29 jun 2006, 10:45
av Ingvar N629
Vil absolutt anbefale samme dempere foran og bak, ellers blir den litt lett over ræva.
Lagt inn: 29 jun 2006, 11:26
av Gunnar N326
Personlig syns jeg 9000 er litt sidrumpa original, både fjærer og dempere, og vil absolutt ikke anbefale mykere dempere bak enn foran. Har nå motsatt

og syns det funker utmerket

Skal man på ferietur med family`n og full oppakning så er det iallfall godt å ha skikkelig kontroll på hekken. Skal bytte dempere foran også, bare så det er sagt.. De KYB greiene som står der nå er ikke mye verdt... Nesten like lite som Monroe..

Skulle heller hatt de originale Sachs, eller: Koni is King!

Lagt inn: 29 jun 2006, 18:09
av Hjelle, N6
Om en vil ha eit OK kompromiss er SAAB sin originale sportssats å anbefale. Senkar rundt 10mm er det vel. Speedparts har hatt dette settet inne tidligare, veit ikkje om dei har det no. Rimlig er det også.
Lagt inn: 29 jun 2006, 18:25
av Joachim N370
Hjelle, N6 skrev:Om en vil ha eit OK kompromiss er SAAB sin originale sportssats å anbefale. Senkar rundt 10mm er det vel. Speedparts har hatt dette settet inne tidligare, veit ikkje om dei har det no. Rimlig er det også.
De har det fortsatt! Bilen drar heftig sidelengs ved fullt pådrag med Sportchassiet i forhold til Bilstein/H&R syns jeg! Og så krenger den VELDIG mye mer enn sistnevnte!
Det er i allefall min erfaring. Fordelen med kjøp av sportchassiet er at du får med nye støtdemperlager ( eller hva det nå heter) og støvbeskyttelse, samt bolter/muttere. Det gjør du ikke ved kjøp av Bilstein.

Lagt inn: 29 jun 2006, 18:29
av Hjelle, N6
Joachim N370 skrev:Hjelle, N6 skrev:Om en vil ha eit OK kompromiss er SAAB sin originale sportssats å anbefale. Senkar rundt 10mm er det vel. Speedparts har hatt dette settet inne tidligare, veit ikkje om dei har det no. Rimlig er det også.
De har det fortsatt! Bilen drar heftig sidelengs ved fullt pådrag med Sportchassiet i forhold til Bilstein/H&R syns jeg! Og så krenger den VELDIG mye mer enn sistnevnte!
Som eg skriv, eit kompromiss. Sjølvsagt er Bilstein meir sportslig, men duverden kor mykje det originale sportschassiset er i forhold til originalt oppsett. Sjølv vurderar eg fram og tilbake understellvalg for 2.3T-en. Har lyst på sportsligare understell, men 40mm senk vert i meste laget. Gjeld å finne Ok fjører med passe senk og stivheit. Lesjörs skal ha nokre 25mm senkefjører, men dei skal visstnok ikkje være so bra. På 900:an har eg Lesjöfors/Bilstein, og er knallfornøgd med det.