Da jeg var på Meca i Narvik fikk jeg beskjed om at de ikke praktiserer kontantrabatt til noen, uansett avtaler. Eneste måten å kunne få rabatt på er om man som firmakunde får tilsendt faktura for handelen. Jeg forklarte at "Saab-klubben" egentlig er to klubber med felles rabattavtale for kontantkjøp hos dem så det er ikke noe sted å sende en faktura til, men fyren gadd ikke engang å søke dette opp på pcen for å sjekke. Det han sa var at de hadde endret rutinene så de ga INGEN kontantrabatt lenger...
Heldigvis var det ikke noe svære greier jeg skulle ha denne gangen (ble 589,- kr) så jeg gadd ikke krangle på det, men det hadde vært greit å funnet ut av for fremtidige kjøp.
Har vi fortsatt denne avtalen? Er det noen som har handlet i det siste som kan bekrefte at den fortsatt funker?
I så fall, hva kan jeg eventuelt gjøre for å få gutta i Narvik til å begynne å gi rabatten jeg har krav på uten å bli ufin mot dem? Prøvde etter beste evne da jeg var der, men fikk inntrykk av at han jeg snakket med var veldig lite villig til å sjekke ting opp og man vil jo nødig bli stående å diskutere i evigheter med "veggen"...