Jeg mener ikke at man kan "stenge" ned gruppa med å moderere bort ALT av teknisk- og trimrelatert osv. Det vil "kvele" interesse, aktivitet og ikke minst rekruttering til klubben. MEN, det er jo da en gruppe som bærer klubbens navn, så noe moderering mener jeg det må være mulig å innføre. Det blir ALT for mye av de samme spørsmål og like mange svar; både fornuftige og mindre sådan.
Personlig virker det på meg som at gruppen i stor grad har økt bevisstheten på STCN som klubb, men at vi får mindre aktivitet på forumet (som på en måte "er klubben").
Har merket meg at flere har kritisert både tida innmelding og registrering tar samt "inkluderinga" i klubben. Nå er det jo to sider av saken og folk kan ikke vente at alle medlemmer står med lua i hånda og tar imot nye medlemmer med glis og informasjon; noe må man gjøre selv også, men jeg må innrømme at det kanskje kan virke "avvisende" å få beskjed om det ene og andre i forsøk på å spørre om noe. Det er jo tross alt MYE som er svart på både én og to ganger her inne. Kanskje burde vi som noen har vært inne på "modernisert" forumet. Gjort det enda mer oversiktlig og "søkbart"? Da igjen er det jo mange som ikke eier tålmodighet, så det er ikke godt å si.
Men nå roter jeg meg litt bort; det jeg egentlig har litt tanker om er gruppa på Facebook. Jeg syns det er viktig at vi har en gruppe der, men jeg syns også det er viktig at vi bruker den sånn at vi vokser som klubb, og ikke til å forringe verdien av klubben. Slik det er i dag føler jeg at gruppa, sånn som den fungerer i dag forringer verdien av klubben da det er mye av det samme, de som kan sitt (fullt forståelig) ikke orker å svare det samme dag etter dag, og de som kanskje ikke vet så mye gir svar (som ofte er villedende). Det er fullt mulig, tenker jeg, å moderere i den grad at vi får silt vekk gjengangerspørsmål samtidig som vi beholder en fin tone OG tilogmed får rekruttert til klubben. Det krever litt både her og der, både å få til en viss grad av moderering på gruppa, gjøre innmelding og registrering lettere og forum og medlemsskap verdifullt. Jeg mener jo selvfølgelig at det ER verdifullt, men kanskje er det ikke mye som skal til?
Uansett er det en viktig debatt/diskusjon å ta, for i mine øyne er klubben (som allerede nevnt) i ferd med å deles i to.. Jeg ser gjerne at vi beholder begge deler i én klubb uten splittelser, men med litt tydeligere bruksområder. Ikke adskilt uten unntak, men med to ulike funksjoner som "hovedregel". Trenger noen akutt hjelp er jo Facebook mye raskere..
Avslutter som jeg prøvde å innlede; jeg både vet og frykter at noe av det jeg skriver allerede er sagt så ikke kjeft så veldig mye..