Låst FAQ-del?

Styret informerer / Forslag til Styret

Moderator: Moderatorer

Svar
Rufati
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 142
Registrert: 14 des 2005, 20:00
Sted: 7730 Beitstad

Legg inn av Rufati » 23 okt 2006, 16:48

Offtopic: Kjenner jeg blir litt provosert her. Hvorfor er egentlig en del som FAQ for saab låst? http://www.Saabcentral.com og http://www.saabnet.com f.eks osv. har vel ingen slik løsning på sine hjelpesider; betale for å få hjelp? Er det at de ikke er seriøse nok, eller er ikke dette forumet det?

Skulle HW.no som er norges nest største forum ta betalt om folk vil få hjelp til visse ting som FAQ? Skulle likt å sett det hadde kostet noen hundre å få hjelp til å programere routeren din, samtidig som du hadde fått noen prosenter på komplett og netshop.

Nå heter riktignok dette Club, og det er i og for seg greit. Man får gode medlemsfordeler og prosjekttråder, fair enough, men hvorfor i all verden må FAQ forumet være stengt for resten av oss?

Noen som har ofret en tanke til hva FAQ betyr? Det burde være den øveste siden i forumoversikten, og ikke kostet et øre. Er jo ikke akkurat "FAQ: Hvordan trimme saaben" jeg er ute etter at man skal finne, men som denne posten f.eks. Det blir nevnt så fint lengre oppe om å bidra til fellesskapet... vel?

Betal gjerne for å diskutere trimming og vise frem svenskene deres, men gi nå den gjennomsnittlige mannen i gata tilgang til FAQ!

Jeg vet jo jeg ikke kommer noen vei med dette så jeg vil gjerne bruke annledningen til å sende de som trenger FAQ hjelp hit. Rimelig gratis gitt.

Brukeravatar
Eirik N396
MAX BOOST
Innlegg: 5768
Registrert: 12 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N396
Bil: 95, 99, 90
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg inn av Eirik N396 » 23 okt 2006, 17:28

Rufati skrev:Offtopic: Kjenner jeg blir litt provosert her. Hvorfor er egentlig en del som FAQ for saab låst? http://www.Saabcentral.com og http://www.saabnet.com f.eks osv. har vel ingen slik løsning på sine hjelpesider; betale for å få hjelp?
Denne diskusjonen hører virkelig ikke til under Saab Teknisk.(Jeg ser du har skrevet Offtopic, men) Og jeg skjønner ikke hva det er å bli provosert over heller. Vil du være medlem, med de fordeler det innebærer, kan du vel betale. Og det er frivillig å være medlem på forumet - har du så mye mot forumet vårt, kan du sikkert få mange "gode" svar på bilforumet.net.

Dette er egentlig ikke noe å diskutere i det hele tatt. Andre bilklubber har gjerne forum kun for medlemmer. Slik har vi det ikke her, men vi oppfordrer aktive brukere til å melde seg inn. Og de fleste vil nok ha forståelse for dette, og melde seg inn etterhvert. Det er jo ikke rettferdig at bare noen betaler, mens alle nyter godt av fordelene med et forum. Misforstå ikke - nye forummedlemmer får jo hjelp! :)

Jeg skjønner meg ikke på disse "kravene" om at FAQ skal være gratis. Det skrives ofte (av ikke-medlemmer) som om tilgang til lukkede forum var en menneskerettighet, og at det var kriminelt å nekte dem tilgang.
Som sagt, det er frivillig å bruke forumet!

Og grunnen til at Saabnet og Saabcentral ikke har lukkede forum, er vel for de ikke er klubb i samme forstand.(Såvidt meg bekjent går det ikke an å bli betalende medlem hos disse??) Dette forumet er jo i utgangspunktet laget for klubbens medlemmer. Jeg synes ikke det medfører riktighet å sammenligne med de engelske sidene, som ikke er mer enn nettopp det - nettsider for interesserte.

Det var mine meninger.

(Noen andre vil kanskje også flytte de to siste innlegg til en egen tråd?)

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 25 okt 2006, 10:40

Deler dette ut ifrå opprinnelig tråd i SAAB Teknisk, og lasserar den i STCN Styret. Om en ser litt i STCN-styret-forumet vil en sjå at dette har vore oppe før.

Til dei som er for at det ikkje skal være lukka forum, husk kven som betalar for at forumet kan holdast i drift, det er medlemane i STCN. Desse andre som er nemnt her har vel annonser som ei viktig inntektskilde?

Brukeravatar
Morten-N146
MAX BOOST
Innlegg: 2227
Registrert: 01 jul 2003, 01:00
Medlemsnummer: N146
Navn: Morten
Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
Sted: Lillehammer

Legg inn av Morten-N146 » 25 okt 2006, 10:51

Det er nå engang slik at du har fortsatt tilgang til forumet og kan legge ut spørsmål der som 95% av gangene blir besvart med et svar eller en anbefaling på hvordan man skal løse ting. De siste 5% som ikke får noe fornuftig svar har vel et problem man definitivt ikke finner svar på på FAQ-sidene. (prosenttallene er tatt ut av løse luften).

Det er mine tanker om dette.
NG9-5 Aero T4 XWD 2010 Hirsch: http://www.garaget.org/?car=333137
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048

Brukeravatar
Surbotaab N369
Overload!!!
Innlegg: 1612
Registrert: 01 des 2004, 01:00
Medlemsnummer: 369
Navn: Per Arne Ralle
Bil: 05`95 Estate 2.2TiD Vector
Sted:

Legg inn av Surbotaab N369 » 25 okt 2006, 17:27

Når FAQ og prosjektdelen av forumet kom så var det vel en avstemming om den skulle være låst eller ikke(eller gjaldt dette bare for prosjekt?)..... Og her er resultatet.....

Syntes egentlig at det er greit at vi holder såpass mange deler av forumet låst, iogmed at dette er EN DEL av STCN som forøvrig er en KLUBB der hensikten er at man skal MELDE SEG inn....


Men dette er bare min mening da...
Per Arne Ralle
N369

"My drinking team has a racing problem"

05`95 Estate 2,2TiD Vector
85`900 2d Sedan Bruksveteran
83`99 2d Nostalgiprosjekt
69`Rekord 1700

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Legg inn av Pål N526 » 25 okt 2006, 22:52

må dere som klager HUSKE at stcn må ta seg betalt for å drive denne klubben. det er ikke mange kronene heller, så venligst slutt å klag! Dere gjør en kjempejobb folks! :D

Mvh. Pål
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Brukeravatar
Saab900STCR
MAX BOOST
Innlegg: 2211
Registrert: 07 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N652
Navn: Anders Alkevad
Bil: Ng900 Turbo
Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund

Legg inn av Saab900STCR » 26 okt 2006, 01:28

Surbotaab N369 skrev:Når FAQ og prosjektdelen av forumet kom så var det vel en avstemming om den skulle være låst eller ikke(eller gjaldt dette bare for prosjekt?)..... Og her er resultatet.....

Syntes egentlig at det er greit at vi holder såpass mange deler av forumet låst, iogmed at dette er EN DEL av STCN som forøvrig er en KLUBB der hensikten er at man skal MELDE SEG inn....


Men dette er bare min mening da...
I början var det bara prosjekt som var låst för att minska risken för bla. tyveri og denslags som blivit ett problem på andra forum.
Att Faq blev låst beror på att vi medlemmar syntes att det var greit och att det då blev liksom en bonus till dom som faktiskt betalar medlemskontigent i tillägg till dom fina rabatter och andra avtal som medlemmarna får.

Åk till en verkstad och fråga hur mycket en felsökning kostar!?!
Om du har fex. en dålig DI, då kan du ge dig F** på att dom tar några hundra kr för att testa din bil med den test-DI som dom har.
Symptomen på en dålig DI är dom samma, men här på forumet får du då den hjälpen gratis.
Nån medlem kanske till och med låter dig låna en DI att prova med om man bor nära varandra.

Min bil hade INTE haft den effekt den har idag om inte medlemmar i STCN hade hjälpt mig!
Dessutom har jag fått massa goda vänner över hela Norge genom STCN!
DET är nått som inte kan värderas i kronor och øre!!

Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!! ;-)

Brukeravatar
Viggen-51
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 362
Registrert: 26 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: 51
Bil: 9-3 Viggen Cab.
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Legg inn av Viggen-51 » 26 okt 2006, 08:18

Saab900STCR skrev:Dessutom har jag fått massa goda vänner över hela Norge genom STCN!
DET är nått som inte kan värderas i kronor och øre!!
=D> :judge: =D>
Eddie , Viggen-pilot
STCN: No51, STCS: No2315
9-3 Viggen Cab.-00
900T16Aero-88a (Vinterbilen)

Brukeravatar
Tomas N61
Overload!!!
Innlegg: 1130
Registrert: 26 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N61
Navn: Tomas
Bil: 9-5 2006
Sted: Frogner(på landet da...)

Legg inn av Tomas N61 » 28 okt 2006, 10:04

Ikke glem: i tillegg til alle nye GODE venner,svar på alt du lurer på, og fantastiske rabattavtaler, så har vi jo banekjøring sommer og vinter(nyhet) inkludert i disse 300,-, samt GRATIS pølser på alle sponsortreff.

Vi får bare håpe at ikke alle finner ut hvor bra vi har det i lag....for da må jeg jo stå å grille pølser året rundt :lol:

Klem fra Der Kässerer mit Würst


ps vil du ikke være med, så slipper du!!
Jeg er ikke dum i hodet, jeg har bare litt uflaks når jeg tenker........................
http://www.garaget.org/?car=22620
9-5 2006

Svar