Kritikk av Styret i STCN

Styret informerer / Forslag til Styret

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Ola Pituetten N703
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 609
Registrert: 12 okt 2006, 21:08
Medlemsnummer: N703
Navn: Ove Kynell Arstad
Bil: 9-5 05 Vector - Qashqai Tekna
Sted: Etnedal i Valdres
Kontakt:

Legg inn av Ola Pituetten N703 » 08 okt 2007, 18:32

:D Hvis du Ingvar ser slik ut og med noe helt annet lenger ned i buksa så,hva sier madammen?
Fra spøk til alvor har du krutt??
Hvorfor det er missnøye blant forumbrukere har ikke jeg hatt noen antenner ute på,trodde dette var karer som var snille og bare tenkte bil SAAB,men verden vil vel bedras da.Jeg er en person som sitter i styret i et korps,med voksne mennesker og selv 60 åringer klager og ikke er fornøyd.folk bruker hersketekknikker både damer og menn.Men dette kan ikke være seriøst klagemål på noen som ikke oppfører seg pent,eller er noen så klin gærne at de nesten tyr til fysisk vold for å oppnå sin vilje.Da er det en grunn til ekskludering av personer med slik oppførsel.
Og det er det dere som sitter i styret som kan gjøre .Uten at noen andre trenger å vite om det.
Jeg vil i hvertfall takke alle,det være seg moderatorer eller styret som gjør en formidabel jobb for å holde en slik klubb som dette oppe.
Hadde det ikke vært for dere så tror ikke jeg det hadde vært noen klubb:
Til dere som er r.....l slutt med dårlig oppførsel og bli voksne sier jeg :wink:
SAAB ER BEST

Brukeravatar
KongerudN344
MAX BOOST
Innlegg: 2296
Registrert: 05 aug 2004, 01:00
Medlemsnummer: N344
Navn: Kenneth Kongerud
Sted: Fetsund

Legg inn av KongerudN344 » 08 okt 2007, 22:03

Først til Ingvar: Jeg vil IKKE beklage at du har fått grå hår, de får du stå for selv :P Lykke til med kuren :wink:

Og for å svare på hvorfor ingen konkrete episoder er dratt fram i tråden du nevner så er det nettopp fordi jeg IKKE ønsker å henge ut folk offentlig på forumet. Dermed valgte jeg og ikke vise til konkrete eksempler. Men det kunne jeg tydeligvis ha gjort :roll: Syntes det er trist dersom vi ikke kan komme med forslag/ris/ros/etterlysninger uten å være redde for at det skal bli brukt mot en seinere.

Samtidig vil jeg beklage at jeg er enig med Ole-P, men det er stor fare for at det kommer til å gjenta seg også i framtiden! Og dersom jeg har skapt dårlig stemning for noen så beklager jeg det også! Men det kan skje igjen :P

Nå er det bare å glede seg til årsmøtet og valg. Da starter vi med blanke ark og ser framover mot et innholdsrikt klubbår! Jeg gleder meg allerede til landstreff og alle lokaltreffene utover høsten og vinteren!

Også håper jeg virkelig vi slipper flere slike historier som Rune refererer til.
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99

Brukeravatar
matrox N522
MAX BOOST
Innlegg: 2089
Registrert: 14 mar 2005, 01:00
Medlemsnummer: N522
Navn: Eskil Bjerke
Sted: Østre Toten

Legg inn av matrox N522 » 08 okt 2007, 23:33

Synes det er synd at slik forekommer i klubben :cry:
Vet om mange her inne som er flinke til å spre ilden i gresset, men trodde virkelig ikke at slikt kunne forekomme akkurat i den "lille" klubben våres. Vedkommende ønskes kastet ut av klubben for min del.
De som bare er her for å kverrulere kan også spare seg for en god del innlegg mener nå jeg.

Kristine og jeg er i allefall veldig positive til STCN :)
Alltid gode treff, og de jeg har hilst og møtt på, har i allefall vært tilsynelatende hyggelige :)
Og når jeg ser hvor lite "fritid" jeg selv sitter igjen med etter alle mine gjøremål, så vil jeg heller ikke mase på andre som driver klubben på frivillig basis. Takk til dere :wink:
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963

VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt

Eskil || N522

Brukeravatar
Kristine
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 679
Registrert: 31 okt 2006, 16:06
Medlemsnummer: 1387
Navn: Kristine
Sted: Sandnes

Legg inn av Kristine » 08 okt 2007, 23:40

At det er mulig! Jeg får bakoversveis av denne lesningen jeg, selv om hårene mine ikke blir gråe.
All støtte til deg Rune. Håper dusten får som fortjent! Synd at slik skal skje i klubben, for slik jeg ser det er dette egentlig en solid og bra klubb. Jeg trives i alle fall veldig godt, og har møtt utrolig mange hyggelige mennesker!
Dere som sitter i styret skal ha ros for det dere gjør, for jeg tror selv at jeg aldri hadde hatt tid eller energi til overs til å drive en slik klubb.
Dere er supre!
SAAB 9000 CSE -97
SAAB 900 -87
SAAB 90 -86
SAAB 99 -84
SAAB 95 -76

Brukeravatar
Joachim N370
Overload!!!
Innlegg: 1664
Registrert: 11 mai 2004, 01:00
Medlemsnummer: 370
Bil: 08 9³ TurboX SportCombi
Sted: Halden

Legg inn av Joachim N370 » 08 okt 2007, 23:41

matrox N522 skrev:Synes det er synd at slik forekommer i klubben :cry:
Vet om mange her inne som er flinke til å spre ilden i gresset, men trodde virkelig ikke at slikt kunne forekomme akkurat i den "lille" klubben våres. Vedkommende ønskes kastet ut av klubben for min del.
De som bare er her for å kverrulere kan også spare seg for en god del innlegg mener nå jeg.

Kristine og jeg er i allefall veldig positive til STCN :)
Alltid gode treff, og de jeg har hilst og møtt på, har i allefall vært tilsynelatende hyggelige :)
Og når jeg ser hvor lite "fritid" jeg selv sitter igjen med etter alle mine gjøremål, så vil jeg heller ikke mase på andre som driver klubben på frivillig basis. Takk til dere :wink:
Godt skrevet, Eskil! Støtter den :wink:
9³ TurboX

Brukeravatar
Henrik N449
Overload!!!
Innlegg: 1943
Registrert: 10 nov 2004, 01:00
Sted: Drammen

Legg inn av Henrik N449 » 09 okt 2007, 00:08

Tror jeg er for lite på treff jeg (rettelse, jeg VEIT)
Det er så mye jeg kan utnytte av goder og fordeler i denne klubben,
men jeg bruker bare et fåtall av dem.
Alikevel er jeg strålende fornøyd, og føler at klubben gir meg motivasjon til å fortsette å kjøpe saab i fremtiden! Har vel vært medlem i snart 3 år eller noe, er på min femte saab (fra og med på lørdag!) og i dag klistret jeg stolt på "saab turbo club og Norway" rett over turbomerket på nye bilen :)

Poenget var; hold skitet borte, eller noe
Medlemsnr. N449

-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero

Dagens værmelding: Vær snill og grei

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Legg inn av Tor N12 » 09 okt 2007, 02:03

Bra dette blir tatt opp! Jeg har selv fått slengt endel komentarer etter meg som jeg synes har vært lite trivelige og det har ikke vært spesielt hyggelig men jeg ser jo nå at forholdene her er mye verre enn jeg hadde trodd, blir rett og slett paff av det Rune har opplevd...

Jeg har opplevd styret i STCN som en flott gjeng som har fått til utrolig mye bra for oss medlemmer. Har selv vært med i noen andre bilklubber tidligere, ingen av disse har f.eks klart å arrangere GRATIS banetreff for medlemmene. Med tanke på klubbens korte levetid så synes jeg rett og slett at styret i denne klubben har levert mere enn jeg har forventet.
Men den aller største fordelen med denne klubben slik jeg ser det er den sosiale siden! Aldri har jeg vært med i noen klubb hvor jeg har møtt så mange trivelige, sosiale, og ikke minst hjelpsomme folk!

Har flere historier på dette men kan jo ta noen eksempler:
For et par år siden så hadde en av medlemmene her oppe en litt vanskelig tid pga sykdom, husker ikke nå hvem som kom med ide'en men vi samlet i allefall sammen 10-15 biler og dro på overraskelsesbesøk for å vise at vi brydde oss (han ene som var med kjørte vel ca 30 mil hver vei for å være med) 8) I disse styrekritikks-tider så kan jeg jo også nevne at vi hadde med ei STCN-jakke i gave etter forslag fra nettopp styret. Dette er i allefall sånt som gjør inntrykk på meg og det var tydelig at dette også ble satt stor pris på av han som fikk besøk.

En annen gang var jo på turen jeg hadde til england for å hente limmoen
viewtopic.php?t=6595 , da stillte Jørgen opp på tlf med hjelp og Turbotruls stillte med deler (og skyss for å hente disse) på sin egen bursdag.. 8)

Jeg har f.eks også fått hjelp med skifte av ei girkasse på en bil jeg skulle selge, noe som hastet. Problemet var at jeg selv ikke hadde tid på endel dager, da stillte Øyvind opp og skiftet den for meg 8) Og som om ikke det er nok så hjalp han meg nå når clutchen røyk på min egen midt i flytting/oppussing.

En annen Øyvind, ja han har rett og slett stillt opp i tykkt og tynnt, vært med på motorskifter, maling av hus, kjørt meg hit og dit, ja rett og slett vært en fantastisk venn. Han var også med da han og jeg kjørte til Røros for å hjelpe en som hadde fått motorstopp på vei til Rena sent en kald kveld i vinter... Bensinpumpa hadde stoppet men vi fikk den igang og han kom seg hjem.

Alle som stillte opp for å få igang den gule, Morten som var med på henting, Ivers som hjalp til med girkasse, Ingvar +++
Er rett og slett mange jeg ikke får nevnt her men ingen av disse er glemt!
Jeg har rett og slett fått mange gode nære venner, både unge og gamle, vennskap som også går langt utenfor vår felles interesse for Saab.

Jeg håper virkelig at denne positive sosiale siden i klubben også kan bli like god i resten av landet.
Så vil jeg takke styret og alle de hyggelige medlemmene som har gjort at jeg har blitt så utrolig glad i denne klubben!!
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Brukeravatar
Bent N208
Overload!!!
Innlegg: 1807
Registrert: 07 jul 2003, 01:00
Medlemsnummer: N208
Navn: Bent Andresen
Bil: VW Scirocco TSI
Sted: " Stort sett å finne hos Speedparts "
Kontakt:

STCN

Legg inn av Bent N208 » 09 okt 2007, 10:42

Hallo alle sammen :lol:

Blir helt matt av lesning som i denne tråden :cry:

Jeg har selv fått erfare hva det vil si å være hoggestabbe :cry: Dette kan for noen oppleves som morsomt på et forum, men for personen/personene som dette gjelder er det et H****** :( Det skal selvsagt være lov å si ifra og ikke minst fremme saker som bør tas opp, dette kan være en knivegg å balansere på med tanke på kritikk og kontruktive tilbakemeldinger :wink:

Når det gjelder personhets og angrep direkte imot medlemmer¨, burde dette føre til utestengelese ifra klubben.

Ser i tråden som over at Ole P får en dårlig behandling for saker han forespør om i offentlighet :idea:

Ellers vil jeg anbefale alle dere som har saker og ting til styret å sende mail på dette og eller å møte på generalforsamlingen som skal avholdes snart :wink:

Ha en ellers trivelig dag alle sammen :lol:

Mvh
Bent N208
Close to your saab,closer to you with Speedparts

ut218
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 473
Registrert: 23 apr 2004, 01:00
Sted: Tromsø

Legg inn av ut218 » 09 okt 2007, 13:52

Dessverre har saabmiljøet blitt som veldig mange andre bilmiljøer. For mange bajaser.
Høflighet er ingen selvfølge lenger. Det eneste som betyr noe er å vise at man er best, , klynge seg til de rette personene og gjerne tråkke på andre som er utenfor denne klikken.
2002 9-5 Aero automat

Fole_Gale
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 40
Registrert: 12 mar 2007, 10:24
Medlemsnummer: n999
Navn: Roger Øverland
Bil: Saab 9-5 2.0 SE

Legg inn av Fole_Gale » 09 okt 2007, 21:53

Hei alle sammen.
Nå ble jeg nesten litt redd for å kritisere eller kall det gjerne "klage litt", for jeg har faktisk noe å kommentere, men det skal jeg ta senere. :?

Men først vil jeg si følgende: Jeg har vært og er medlem i diverse bilforum og bilklubber, og dette er det jeg har best erfaring med. Selv om jeg har til gode å være på STCN-treff, enten lokalt eller på landstreffet, føler jeg meg mer velkommen her enn i mange andre klubber/forum. Selvsagt trist at noen skal ødelegge, men når vi samler 400 personer i en haug, vil det alltid være noen dårlige egg i kurven.
Jeg synest at moderatorer og styret gjør en seriøs og god jobb. Vi trenger noen som setter ned foten når ting tar av.

Stå på, så skal jeg rote meg innom et treff utpå våren 8)

mvh
Røverland
Roger Øverland
n999
'98 mod. 9-5, 2.0t
150hk
--------------------------------
http://www.garaget.org/?car=49096

Brukeravatar
utengen
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 430
Registrert: 04 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N038
Sted: Norge, Sveits
Kontakt:

Legg inn av utengen » 11 okt 2007, 09:45

Hei

Jeg må begynne med og gi en stor takk til de som har startet denne klubben i Norge og det styret, moderatorer mm som driver den idag, jeg synes dere gjør en kjempe jobb, for ikke og glemme på deres egen fritid, det tror jeg kanskje folk glemmer i blant, de fleste har jo familie, jobb og venner, og mange sliter kanskje med og få tiden til og rekke iblant, folk flest har jo full jobb, og kanskje hus og barn, disse skal på skoler, treninger, ferier, turer, huset skal males, plenen klippes og annet, og samtidig skal man rekke og gjøre allt det andre som man også vile ha gjort, da må man kanskje legge noe til siden for og prioritere, og ting kanskje tar litt tid, men hvem har det travelt?
Man kan liksom ikke regne med at folk sitter 100% klar til og svare på innlegg eller spørsmål med en gang, det står ingen steder at det skal gjøres eller at det skal være slik.
Har du noe som du behøver ha hjelp som er så veldig viktig, så ring vedkommene da, eller noen andre som kanskje kan hjelpe deg, eller så er det bare og vente, som regel så er det liksom ikke livsviktig at du får svar på akkurat det man lurte på.
Men det er jo slikt det er dag, allt skal gå fort, har ikke tid til og vente, f... før så skrev man jo brev og ikke f... fikk du svar på det innen 1 time.
Var det viktig så ringte man eller ventet.
Er kanskje litt dumt og sammenligne det slik, men hvorfor så hastverk?

Og får man ikke svar med en gang så er det feil på personen eller de andre som ikke svarte, de klarer ingen ting, ut med de, f.... bytt ut alle, inn med andre som ikke har noe annet og gjøre en og sitte og svare alle på forumet hele dagen, og det gratis, ikke noe fritid her nei, bare tilfredstille de mest kritiske så alle de blir fornøyde, gratis er bra vettu.
Noen som melder seg frivillig?
Bare og si opp jobben man har, ofre famile og venner, all tid til medlemmene, da blir nok de som skriker høyest fornøyde, ”STCN der du får svarene før du har rukket og skrive de klart”.

Er det virkelig slik det skal være? I såfall kanskje man skulle begynne og besøke familie og venner i stedet for og henge på nettet hele dagen.
Så kanskje man ser det finnes noe mer en bare nettet.
Sitte og vente på svar om det er best med 2,3bar eller 2,5 bar i sine slængkuksjin dekk, som man skal kjøre til den lokale stripa med og svi av litt gummi.
Eller om det har kommet noe svar på hvilke i klubben som digger Sputnik mer en deg. 8)
Hallo våkn opp, det finnes et liv der ute i bilen, kjør en tur og besøk de du prater med på nettet i stedet da, så får du svar med en gang.
Slutt og syt og klag, det kommer det ikke noe godt ut av.
Og søke funksjonen skulle kanskje være stor og rød og blinke hele tiden, for der finner man kanskje det man spurte etter.
Eller så er Google et hett tips.

Hva om vi feks bestiller deler eller kjøper noe som kanskje ikke er på lager, da må vi jo vente, og det går som regel bra.
Men de som skal skaffe deg tingene får jo betalt for det, det er jo jobben deres, men får du det ikke til avtalt tid så blir man kanskje litt sur.
Da har du jo rett til og bli det og, men det er jo ingen som tar betalt for og svare pà våre spørsmål på STCN.
Men heng gjerne ut de på den lokale elektronikk sjappa som ikke kunne levere 108” plasman din på døra innen kl 1800 så du misset hotell C..... og idol, da har du jo all rett til og bli irritert. :twisted:
Og når de til slutt kom med den så fikk de f... ikke pakka gjenom døra....
Og det er jo så klart deres feil ikke din... :evil:

Skjer jo slik hele tiden idag, tog som ikke kommer i tid, fly som er forsinkede, eller køer og annen dritt som gjør at det tar lenger tid en du hadde regnet med, da blir kjerringa sur og lurer på hvorfor det tok så lang tid, og da er det bære å vente till på frædan, eller kanskje enda lenger, og da er det krise. :cry:
Men det er nå slik, hva skal man gjøre?

Og medlemstallene vokser hele tiden, og det er jo sånn det skal være, flere som kjører Saab og liker og treffe andre som deler samme interesse, og det er jo helt knall.
Klubben fungerer, vi har treff, ikke noe problem, premier blir delt ut, folk er glade ikke noe tull på treff, bare full rulle.
Lokal treff er jo opp til oss medlemmer og ordne, om vi ønsker og treffes, ikke de i styret.
Og det ser jo ut til at det fungerer over store deler av Norge.

Når det gjelder saken til Rune så synes jeg det er veldig synd han slutter med det han har gjort, ettersom han alltid er blid og grei, aldrig noe problem eller sure miner.
Men skjønner han blir skikkelig sur når noe slikt skjer, skal ikke skrive her hva jeg ville har gjort, hadde det skjedd mot meg. :twisted:

Men personen burde kanskje tenke seg om om man bør bli i klubben eller ikke, før eller senere så får kanskje folk greie på hvem det er, og da kanskje det ikke er så populært og dra på treff med denne personen lenger.
Eller så ber man om unskyldning og prøver se om det kanskje fungerer.
Man vet aldrig.
Men etter min mening som med flere som har skrevet her så burde denne personen forsvinne ut av klubben.

Men ettersom klubben vokser så kommer det alltid og være folk som ikke er fornøyde eller enige i det som blir sagt eller gjort, og det må man dessverre bare akseptere, en mening kan man selvsagt ha om ting, men og lage noe jævla bråk om små ting burde vi skjønne at ikke gir noe annet en enda mere bråk og irriterte folk.
Rekk opp hånda den som er fornøyd med avgifter og priser på biler mm i Norge.
Vi kan skrike, ringe, klage, syte, og protestere så mye vi gidder og orker, men ikke f... kommer det til og skje noe så lenge de som sitter der de gjør idag, for de gjør akkurat som de vil.....
Men still de et ja/nei spørsmål om det blir dyrere biler eller ikke, så kan du sitte der i flere timer og høre at om alle andre som ike gjør noe, eller ikke holder hva de lover, og jaggu får du ikke greie på at renta skal opp og mere penger til gass og olje utvinning, og barnehage plasser skal alle få, men da holder de ljugekors og forteller at strømmen blir dyrere fordi vi må betale for at andre ikke har miljøvennlig strøm som vi kanskje må kjøpe, og da har man jo allerde glemt det man ville ha svar på.
Og enda mer irritert. :roll:

Men vårt styre og moderatorer i STCN synes jeg gjør en kjempejobb og har ikke noe problem med de, eller og vente pà svar om det er noe man lurer på
Det samme gjelder jo medlemmer, spør man om hjelp så kan man ikke få noe annet en et nei til svar.
Værre er det ikke.
Og det blir som regel veldig trivelig, med god mat og drikke.
Takk til de som hjalp til med maling av huset og annet.
5 år til neste gang det behøver og males. :lol: :lol:

Ha et trivelig SCTN valg, og en god dag.

Mvh

Tommy Utengen
900TTR M94 :sprint:
93SC 1,9 TID M07
STCN 038

Brukeravatar
Johan N828
MAX BOOST
Innlegg: 2414
Registrert: 28 aug 2006, 17:18
Medlemsnummer: 828
Navn: Johan H
Sted: Bærum

Legg inn av Johan N828 » 23 okt 2007, 02:34

Siden det allerede er en tråd som går ut på "kritikk" så har jeg noe jeg lurer på.
det har kommet noen nye regler ang avatar og signatur.

Bilde i signatur ble forbudt. Akkuratt det er greit. Det som jeg synes ble litt for strengt var kravene om hva somstår i signaturen. Det er ikke lov med web adresser osv.

Avatar endringene har også noen gode og dårlige sider. Det kom nye greie regler på hvor stor avataren kan være i pixler og i kb.
Samtidig har det kommet krav om hva vataren kan inneholde. Jeg ser ikke helt det store problemet med avataren jeg brukte da det stod Speedparts der. Med en gang dette ble vedtatt (og litt før det igjen) fikk jeg litt refs for min signaur og avatar. Jeg snek tilbake en web adresse i signaturen men det far fy fy. det morsomme med dette er at jeg ennå ikke kan se at noen andre har måttet endre avatar / signatur. Det er Hirsch logoer osv som er synelig
Hvorfor fikk jeg så mye refs?

//Johan

Terra N837
Overload!!!
Innlegg: 1156
Registrert: 14 sep 2006, 14:00
Medlemsnummer: N 837
Navn: Anders
Bil: Mazda 6, VW Polo
Sted: Sortland

Legg inn av Terra N837 » 23 okt 2007, 17:57

Jeg synes alle i styret, moderatorer osv. gjør en storartet jobb!
Om noen kommer med slike slibrige og trakkaserende hendvendelser til folk som faktisk gjør oss alle en STOR tjeneste med å drive klubben burde de stenges ute, hardt og brutalt :!:

Hva skulle vi gjort uten denne klubben?
Det er veldig kjekt for meg som bor så langt nord og ikke har noe Saabverksted og henvende meg til om jeg skulle trenge hjelp til noe.
Så er det fint å kunne se alle entusiastene som fikser å styrer med bilene sine når jeg sitter her i mørketida å ser fram til det blir lyst igjen 8)

Stå på folkens, dere gjør en fremragende jobb 8)
Mazda 6
VW Polo

Svar