Saab Turbo Club of Østlandet ??

Styret informerer / Forslag til Styret

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Saab Turbo Club of Østlandet ??

Legg inn av Tor N12 » 10 des 2010, 09:19

Ser at styret er tidlig ute med å annonsere neste års landstreff noe som er bra! Desverre så er det bare å konstantere at landstreffet nok en gang legges i nærheten av Sinsenkrysset #-o

Misforstå meg rett, jeg synes alle landstreff som har vært arrangert har vært virkelig flotte og trivelige arrangementer! 8)
Selv om absolutt størstedelen av våre medlemmer ligger på østlandet så er min bestemte mening at nettopp derfor så bør man flytte rundt på slike store treff slik at man også stimulerer de andre regionene av landet. Hvem vet kansje bergensklanen eller bodømafiaen hadde vært dobbelt så store om det hadde blitt arrangert slike treff i deres områder.

Nå har vi ikke sett noen treffkalender for neste år så det er jo enda mulig at det dukker opp stortreff på f.eks ACR men jeg har fått høre så mange klager på dette nå at jeg synes det er tid for en diskusjon.

Jeg kan i allefall skrive under på at aktiviteten her i Trønderbataljonen var vesentlig større den gangen vi arrangerte landstreff her oppe. Dette har selvfølgelig også med hvor kreativ og pågående DA er men jeg mener bestemt at slike store treff er med på å virkelig øke interessen for klubben i nærområdet.

Her oppe så har vi ikke hatt egnet bane til å arrangere nye landstreff (forutsatt at banekjøring skal være en del av et slikt treff) men nå har vi et alternativ i Frøyabanen, og spør dere meg så tror jeg maaaange ville satt pris på et treff der ute i havgapet.

Jeg er ikke ute etter noen krangling og de som kjenner meg vet at jeg virkelig er glad i denne klubben og de treffene som arrangeres!! 8) Men jeg håper med dette at vi kan ha en saklig og god diskusjon om hva man kan gjøre for å tilfredsstille enda flere medlemmer rundt om i det lange landet vårt.

Mvh Tor
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6952
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Re: Saab Turbo Club of Østlandet ??

Legg inn av Paradigm N558 » 10 des 2010, 11:35

Som en stor del av Bodømafiaen her på forumet, så vil jeg presisere at om et stortreff/landstreff legges rundt Trondheimsområdet, eller lengre nord, vil oppsluttningen fra vår side bli eksisterende. Om ikke annet ;)
Er tross alt 19 timer kjøring fra Bodø til Rudskogen f.eks. og da begynner ting å bli uaktuelt.
Bodø-Trondheim er unnagjort på snaue 8-9 timer, og er derfor mer aktuelt.
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Re: Saab Turbo Club of Østlandet ??

Legg inn av Pål N526 » 10 des 2010, 13:31

Heisann.

Jeg må si meg enig i at et slikt treff bør legges mere sentralt(trd) om det er mulig.

MEN forekommer det en track weekend på ACR, ser jeg ikke vitsen å flytte landstreffet så langt nord.

Mvh. Pål
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Brukeravatar
Claus N201
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 922
Registrert: 06 jun 2004, 01:00
Medlemsnummer: 201
Navn: Claus Kristoffersen
Sted: Kjeller

Re: Saab Turbo Club of Østlandet ??

Legg inn av Claus N201 » 11 des 2010, 15:17

Hei

Vi i styret setter stor pris på alle tilbakemeldinger, meninger og ønsker fra medlemmene i klubben, vi er til for medlemmene våre og ikke omvendt :D

Når det gjelder landstreff så hadde det vært kjempe flott å kunne ha dette på steder som for eksempel i midtnorge slik at det kan bli et lettere tilgjengelig treff for medlemmene som bor lenger nord. Styret har alltid tenkt at vi ønsker et treff for flest mulig av medlemmene våre og da har det falt seg naturlig at det har blitt arrangert på østlandet de siste årene. Klubben har siden de berømte "Lånke" treffene vokst seg større og derfor også behovet for planlegging og gjennomføring også økt i takt med dette.

Slik at vi er helt avhengig av noen ildsjeler, tenker først og fremst her på distriktsansvarlige men også alle andre som kan komme med gode og konkrete forslag og ideer til sted og tid for avvikling av landstreff, eventuelt større treff i regionene utenom øst. Slik at i de regionene vi ikke er så store som i øst kreves det nok mer engasjemang enn det er i dag, vi trenger med andre ord mer enn et innlegg med oppfordring til treff andre steder. Husk at det er dere som er Saab Turbo Club of Norway og dere er alle "treffgeneraler" som står fritt til å komme med gode konkrete forslag til oss i styret :D

Noen momenter som bør vurderes før man kommer med forslag er:

Hva kan vi lokalt bidra med av støtte i forbindelse med gjennomføring ?
Om det skal være banekjøring (dette trekker definitivt flest) har vi noen med lokale forbindelser ? Dette letter arbeidet stort ved planlegging og gjennomføring.
Finnes det lokale faseliteter som overnatting i nærheten av banen ?
Geografisk beliggenhet i forhold til medlemsmassen, hvor mange er villig til å ta turen for å delta ?
Kostnader: hva koster treffet (evnt baneleie ol.) ? Man må her ta i betraktning kostnader opp mot hvor mange som vil delta.

Dette er bare noen momenter som man bør tenke over men det er også sånn at vi i styret selvsagt også vil bidra med vår tid og erfaring ved en sånn planleggingsprosess og gjennomføring, men det er dere der ute som kjenner distriktene best og kan komme med de beste forslagene til ideer til treff. Så om dere har ideer så send disse til din distriktsansvarlig slik at kanskje flere sammen kan lage et forslag som kan tas opp til styret, på den måten tror jeg vi også kvalitetssikrer forslaget på en god måte :P

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Re: Saab Turbo Club of Østlandet ??

Legg inn av Tor N12 » 13 des 2010, 08:04

Fint svar Claus! 8)
Men noen synspunkter/innvendinger har jeg nå alikevel da ;)

For det første, må det virkelig være banekjøring på et landstreff??? Alle vet at jeg liker meg ute på banen så jeg skal ikke klage på treff der dette er en del av programmet men jeg stiller alikevel spørsmålet nettopp fordi det vil begrense treffsteder betraktelig. Finnes det f.eks baner på sørvestlandet som er egnet? Det vil jo være dumt om man faktisk ikke skal kunne arrangere landstreff i regioner som ikke har en egnet bane å by på, jeg er sikker på at det blide sørland har andre ting å by på som kan være minst like morsomt/vakkert/spennende å oppleve for oss som ikke er fra den regionen, ikke minst så gjelder jo dette for store deler av nordnorge!! Nå har man jo heldigvis ACR i Mo men hvorfor skal man begrense seg til det når nordnorge har så ekstremt mye mer å by på?? Hvor tøft hadde det ikke vært med et landstreff i f.eks Lofoten?? Jeg VET og skjønner at det vil begrense oppmøtet men jeg er også 100% sikker på at det kunne trekt til oss nye medlemmer og ikke minst også gjort landstreffene våre enda mere familievennlige 8)
Se på GSV, der flyttes treffene rundt og de har stort fokus på nettopp det med nye opplevelser.
I og med at vi er en så liten klubb som vi er, kunne det da f.eks ha vært en ide og sammarbeide tettere med f.eks GSV slik at vi kunne trekke flere folk om vi skulle arrangere treff på "øde steder" ??

Når jeg nå sier det jeg gjør så mener jeg ikke at man skal droppe treff på Våler/Rudskogen, de kan man da arrangere som et vanlig banetreff alikevel slik det legges opp til med treff på ACR ;)

Når du henviser til DA så har jeg også et synspunkt som ligger meg nær hjertet. Får begynne med å si at det nå er en god stund siden jeg var DA så det er fullt mulig at dette ikke er like aktuellt lenger men her kommer det alikevel: Distriktsansvarlige er jo ikke en del av styret noe som i allefall for meg er helt i orden MEN kommunikasjonen til DA må bli bedre!! De distriktsansvarlige er jo en stor resurs som styret faktisk må bruke! 8)
Vet jo ikke mye om hvordan det fungerer i dag så kansje er utspillet mitt basert på feil faktagrunnlag men for å ta et eksempel så reagerer jeg når jeg ser Eiriks svar i denne tråden:
viewtopic.php?f=7&t=30820
Jeg tolker i allefall ham slik at han ikke har hørt noe som helst om dette før treffet blir annonsert på forumet og om det stemmer så lurer jeg virkelig på hvorfor styret faktisk ikke utnytter den lokale resurspersonen??

Til slutt og dette er viktig!! Jeg lagde ikke denne tråden for å krangle på noe vis!! Jeg er rett og slett så glad i klubben og de treffene vi har at jeg bare ønsker å bidra med noen innspill for å gjøre den enda bedre!! Jeg har virkelig hatt det topp på de treffene vi har hatt og jeg har ingenting å utsette på måten styret har arrangert disse, tvert imot!! 8) 8)
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Brukeravatar
Claus N201
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 922
Registrert: 06 jun 2004, 01:00
Medlemsnummer: 201
Navn: Claus Kristoffersen
Sted: Kjeller

Re: Saab Turbo Club of Østlandet ??

Legg inn av Claus N201 » 13 des 2010, 20:08

Hei og takk for inspillene dine Tor vi skal selvsagt ta med oss dette i det videre arbeidet vårt.

Vi har helt klart et forbedringspotensiale når det gjelder bruk av lokale krefter og ikke minst på samarbeid og informasjonsiden mot DA'ene våre. Skal ta en runde med alle distriktsansvarlige og sørge for at vi nå kommuniserer med hverandre og en tettere oppfølgning.

Vi ønsker kun det beste for medlemmene i klubben å da er selvsagt alle sin mening viktig, nå kan vi ikke love å etterleve alle ønsker men om interessen er stor nok og rammene tilsier det er det ingen hindring for hva vi kan gjøre :D

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: Saab Turbo Club of Østlandet ??

Legg inn av Hjelle, N6 » 15 des 2010, 15:52

Tor N12 skrev:For det første, må det virkelig være banekjøring på et landstreff??? Alle vet at jeg liker meg ute på banen så jeg skal ikke klage på treff der dette er en del av programmet men jeg stiller alikevel spørsmålet nettopp fordi det vil begrense treffsteder betraktelig. Finnes det f.eks baner på sørvestlandet som er egnet? Det vil jo være dumt om man faktisk ikke skal kunne arrangere landstreff i regioner som ikke har en egnet bane å by på, jeg er sikker på at det blide sørland har andre ting å by på som kan være minst like morsomt/vakkert/spennende å oppleve for oss som ikke er fra den regionen, ikke minst så gjelder jo dette for store deler av nordnorge!! Nå har man jo heldigvis ACR i Mo men hvorfor skal man begrense seg til det når nordnorge har så ekstremt mye mer å by på?? Hvor tøft hadde det ikke vært med et landstreff i f.eks Lofoten?? Jeg VET og skjønner at det vil begrense oppmøtet men jeg er også 100% sikker på at det kunne trekt til oss nye medlemmer og ikke minst også gjort landstreffene våre enda mere familievennlige 8)
Se på GSV, der flyttes treffene rundt og de har stort fokus på nettopp det med nye opplevelser.
I og med at vi er en så liten klubb som vi er, kunne det da f.eks ha vært en ide og sammarbeide tettere med f.eks GSV slik at vi kunne trekke flere folk om vi skulle arrangere treff på "øde steder" ??
Støttar den Tor. Sjå litt på GSV, og kva dei gjer ut av sine landstreff. Men det heile kokar ned til kva folk i klubben er interesert i. Er det banekøyring som er hovudsaka til at folk stiller, eller er det det sosiale ellers som trekk?
For å trekke fram eit eksempel, eg var i sommar på "Sørlandstreffet". Programmet var enkelt, laurdagen vart det køyrt ei kolonne til Evje for å vise seg fram, seinare på kvelden var det lagt opp til sosialt samvær med grilling. Søndagen hadde SAAB-klubben Sør som var arrangør årsmøte, før folk pakka sammen og reiste kvar til sitt. Eg trur samtlige som deltok der synes det var eit bra treff. MEN, som eg seier, en må finne ut kva medlemmane i klubben vil ha, og arrangere deretter. Det er liten vits i å arrangere eit landstreff i Lofoten, på Sørlandet eller på Finmarksvidda for den del om folk ikkje er interert i konseptet.
For min eigen del er eit landstreff etter "GSV-mal" like interesant som et landstreff etter "STCN-mal". Men no er ikkje eg den som er ivrigast på banekøyringa heller då...

Brukeravatar
Frode N073
MAX BOOST
Innlegg: 3080
Registrert: 01 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N073
Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
Sted: Sola

Re: Saab Turbo Club of Østlandet ??

Legg inn av Frode N073 » 15 des 2010, 19:15

Må si meg enig med Tor og Hjelle.
Jeg har vært på 1 landstreff (våler) og storkoste meg den helgen.
Det som trakk ner for min del e den lange kjøreturen. Vi brukte (med litt plunder og heft) 11+ timer fra Stavanger til Våler. (tar litt kortere tid over fjellet)
Det e i øvekant mange tima for at eg har lyst te å kjøra te Østlandet for ei helg.
Te ACR tar det nok ennå lengår tid uten at eg har sjekka det nærmare.

Nå jobbes det med et motorsportanlegg her i rogaland men ka tid det står ferdig vett nok desverre ingen.
De har fleire lokasjona der den eine e perfekt i forhold til støyforrurensing. Men desverre så e det alltid någen som ska laga krøll. Men uansett så e det håp om banekjøring i Roglanad i løpet av de neste 100 år :wink:

http://www.sokndal.kommune.no/kommune/c ... full/10029
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil :twisted: Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel) :lol:
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt

Brukeravatar
Morten-N146
MAX BOOST
Innlegg: 2227
Registrert: 01 jul 2003, 01:00
Medlemsnummer: N146
Navn: Morten
Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
Sted: Lillehammer

Re: Saab Turbo Club of Østlandet ??

Legg inn av Morten-N146 » 15 des 2010, 20:01

Tror nok ærlig talt at det ville bli stor misnøye hvis det ikke ble lagt opp til banekjøring på landstreffet. Tror også at det ikke ville bli så mange deltakere hvis banekjøring ikke var på programmet.

Ellers er jo tilbakemeldingene fra landstreffet med banekjøring er at mange synes dette er en meget fin måte å få testet sine egne kjøreegenskaper og biler på. Folk får faktisk får testet bilen i ekstremsituasjoner både med tanke på bremser og veigrep. Tror faktisk dette har en preventiv virkning på hvordan STCN-folk oppfører seg i trafikken på.

Må også bare nevne at plasseringen av landstreffet har vært diskutert mye i styret og at det ikke er gitt at det skal være på østlandet. Vi må også huske på at landstreffet er kun en liten del av det som skjer i klubben og som Claus sier så er aktiviteten i alle regioner avhengig av engasjerte DA-er og medlemmer. Det er jo tross alt medlemmene som er klubben.

Selv tar jeg gjerne turen til Mo i Rana hvis det blir et treff med banekjøring der oppe. Vi skal jo ikke se helt bort fra at det skjer til sommeren......
NG9-5 Aero T4 XWD 2010 Hirsch: http://www.garaget.org/?car=333137
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: Saab Turbo Club of Østlandet ??

Legg inn av Hjelle, N6 » 15 des 2010, 20:16

Ellers vil eg passe på å seie at det eg skreiv i forrige innlegg ikkje på nokjon måte er meint som kritikk til styret for landstreffa slik dei har vore arrangert. Styret har gjordt en kjempejobb, og oppsluttninga har vore bra.

Men som eg skriv, det MÅ arrangerast noko medlemane vil være med på, ellers er det ikkje vits i å arrangere... Men det eg vil fram til, er om det har noko for seg å endre på konseptet for å eventuellt drage med seg fleire medlemar på treff.

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6952
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Re: Saab Turbo Club of Østlandet ??

Legg inn av Paradigm N558 » 15 des 2010, 20:22

Morten-N146 skrev:
Selv tar jeg gjerne turen til Mo i Rana hvis det blir et treff med banekjøring der oppe. Vi skal jo ikke se helt bort fra at det skjer til sommeren......
Vil bare legge til litt info på den.

Selv er jeg ikke mindre enn svært misfornøyd av styret som velger å ikke profilere seg mer på Sommertreffet. Det er for veldig mange, årets begivenhet, og det er mange klubber som profilerer seg der.
I år prøvde jeg kjempehard å få standplass der, og få opp telt for STCN, men vedkommende som kunne kommet med telt i såfall, måtte avlyse.
At ingen andre kunne pelle seg nordover med et telt og bli med på en stor begivenhet som Sommertreffet er nesten skremmende.

Siden Avd. Nord pr. nå ikke har brukt mer enn èn totusenlapp de siste 6-7 årene, er det svært på sin plass at det bevilges penger til Avd. Nord til et slikt telt, og evt. stand-materiale slik at vi får profilert oss.
Det er OGSÅ ønsket at folket som faktisk eier og har überfeite Saaber ( :lol: ) møter opp på slike treff.
- Vi trenger dere :)
Om ikke dere ønsker å kjøre på bane, så kan dere i det minste ha utstilling :lol:

Men ja, nok digresjon nå.
Håper treffene legges mer til rette for trønderbataljonen og bodømafiaen f.eks. :woot:
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Re: Saab Turbo Club of Østlandet ??

Legg inn av Tor N12 » 16 des 2010, 10:46

Morten-N146 skrev:Tror nok ærlig talt at det ville bli stor misnøye hvis det ikke ble lagt opp til banekjøring på landstreffet. Tror også at det ikke ville bli så mange deltakere hvis banekjøring ikke var på programmet.
Tror eller vet?? Den gangen vi arrangerte her oppe så var det i allefall mange som klagde på banen og som nektet å kjøre på den, alikevel så kom de tilbake på det neste landstreffet vi arrangerte.
Som jeg sier lenger oppe så synes jeg heller ikke at man ikke skal arrangere banetreff på Våler, det kan man jo så alikevel arrangere på samme måte som det snakkes om å arrangere banetreff på ACR ;) Jeg synes f.eks at det ville vist medlemmene i nord respekt om man nå byttet rolle på de to treffene denne gang, landstreff på ACR og "vanlig" banekjøringstreff på Våler.
Som Hjelle så har jeg absolutt ingen kritikk mot måten landstreffene har vært arrangert på, heller tvert i mot!!
Og for å legge til en ting til så vil jeg jo bare understreke at jeg alltid storkoser meg på Våler!! For det første så har styret arrangert gode treff men jeg synes også det er ekstra stas på Våler rett og slett fordi det er en god bane og fordi vi alltid er så velkommen der av Kjetil 8)
Ellers er jo tilbakemeldingene fra landstreffet med banekjøring er at mange synes dette er en meget fin måte å få testet sine egne kjøreegenskaper og biler på. Folk får faktisk får testet bilen i ekstremsituasjoner både med tanke på bremser og veigrep. Tror faktisk dette har en preventiv virkning på hvordan STCN-folk oppfører seg i trafikken på.
Helt enig!! Men jeg mener altså at det ikke nødvendigvis må hete landstreff hver gang ;)
Må også bare nevne at plasseringen av landstreffet har vært diskutert mye i styret og at det ikke er gitt at det skal være på østlandet. Vi må også huske på at landstreffet er kun en liten del av det som skjer i klubben og som Claus sier så er aktiviteten i alle regioner avhengig av engasjerte DA-er og medlemmer. Det er jo tross alt medlemmene som er klubben.
Bra det diskuteres 8) Jeg er ikke redd for at vi ikke har engasjerte DA-er.. Men de må inkluderes ellers slites de ut!
Nå er det desverre sånn at medlemmene ikke bestandig er så flinke til å hjelpe til med å komme med ønsker på aktiviteter da blir det lett slik at man bare arrangerer veldig like kaffetreff og som ofte kan oppfattes som veldig like slik at man mister mange deltagende rett og slett fordi det kan bli litt kjedelig. Et eksempel er fra den gangen vi arrangerte landstreffet, da engasjerte vi faktisk flere slik at vi ofte hadde bedre oppmøte på lokaltreffene enn det dere har der nede på det store østland...
Selv tar jeg gjerne turen til Mo i Rana hvis det blir et treff med banekjøring der oppe. Vi skal jo ikke se helt bort fra at det skjer til sommeren......
Da har du en stor opplevelse å se fram til 8)

Helt til slutt, en av de tingene som gjør at jeg føler litt eksta for dette temaet er jo rett og slett det faktum at jeg er helt sikker på at STCN har et potensiale til å få mange flere medlemmer rundt i landet om man faktisk arrangerer treff som de også kan møte opp på, jeg skjønner godt at Para &co ikke har møtt på landstreff på årevis.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

Re: Saab Turbo Club of Østlandet ??

Legg inn av Petter 900 T » 16 des 2010, 22:34

En tanke fra meg er:

Hva med at avdeling nord promoterer og arrangerer egen Saab-avdeling på sommertreffet på ACR?

Alle som kommer dit er tross alt bilinteresserte, hvilken bil man liker best er vel mindre interessant?
(noen liker mora, andre dattera)

Kan bli en topp greie for de som bor i området, banen er jo meget bra! :D

Hva treffet heter er vel mindre viktig?

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Brukeravatar
ottorasmussen N242
Overload!!!
Innlegg: 1145
Registrert: 10 sep 2003, 01:00
Medlemsnummer: N242
Navn: Otto Rasmussen
Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
Sted: Bergen

Re: Saab Turbo Club of Østlandet ??

Legg inn av ottorasmussen N242 » 05 jan 2011, 23:15

Acr er sikkert et koselig sted.
Problemet for oss i Bergen er at vi må kjøre nesten 1200 kilometer for å komme dit.
Det er omlag 200 kilometer mer å kjøre for oss enn for en som bor i Oslo.

Og det er 700 km lenger vekke fra Bergen enn vålerbanen er.
Det er for vår del greiere rent praktisk og økonomisk med landstreff på østlandet.
Til sammenlikning kommer vi oss på samme avstand i luftlinje til vestkysten av Finland, Hamburg, Leeds eller litt nord i Nederland.

Skal vi reise på treff på våler må jeg kjøre 500 km.
Skal en trønder reise på treff på våler må han kjøre 550 km.
Dette virker på meg fint og fornuftig all den tid mesteparten av medlemmene bor på østlandet.
Slik er det større sjanse for å få til et stort treff.
Eier av bla. WIS og EPC, AIC, STM, EAC, TIS2000, SAAB MP.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12867
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Saab Turbo Club of Østlandet ??

Legg inn av Ingvar N629 » 05 jan 2011, 23:23

ottorasmussen N242 skrev: Skal vi reise på treff på våler må jeg kjøre 500 km.
Skal en trønder reise på treff på våler må han kjøre 550 km.
Dette virker på meg fint og fornuftig all den tid mesteparten av medlemmene bor på østlandet.
Slik er det større sjanse for å få til et stort treff.
Hvor langt på Bodøværingene reise for å dra til Våler? Eller Kurt N597 som har adresse Nordkapp?? Jeg skjønner meget godt argumentet for å stort sett arrangere landstreff på østlandet, det er rett og slett det eneste fornuftige. Men av og til så synes jeg det bør velges et annet sted, rett og slett fordi STCN er en klubb for hele landet.

Men som Petter skriver; hva treffet heter spiller kanskje ikke så stor rolle, så lenge det kan arrangeres store treff også i andre landsdeler av og til. Og det skal vi jo ikke se bort ifra at kan skje i år :wink:
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Svar