Stenging av forum for ikkje-medlemmar?

Styret informerer / Forslag til Styret

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 25 okt 2004, 07:22

Angry saab: Det er to forskjellige ting å være medlem i klubben og medlem på forumet....
Styrer med DAB og AUX

Angry Saab

Legg inn av Angry Saab » 25 okt 2004, 08:00

Freshmaker:
Hei all saaben nå er det slik at vi har hatt ett åpent forum for alle som ønsker dette,av erfaring så er det allt for mange som deltar i vår klubb og benytter seg av avtaler som vi har hos forskjellige leverandører (dere bør ha dårlig samvittighet).Vi i klubben bruker mye tid på og lage avtaler, web/forum ,planlegge treff osv (da er ikke 300; mye og be om ). nå endrer vi rutinene for forumet og her vil kunn betalende medlemmer i stcn og stcs være velkommen.resten som har "brukt klubben "må enten betale eller forsvinne . vi vet også at registreringen av nye medlemmer tar for lang tid dette er også noe vi må endre på .
:cry:

Hvordan er det mulig å "svindle" til seg rabbater? Trodde de ba om å få se et medlems kort eller noe :?

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 25 okt 2004, 09:40

Rabatter får du ikke, men jeg var f.eks. medlem på forumet før jeg meldte meg inn i klubben.. Hvis du trykker på bli medlem oppe på forumet,blir du ikke automatisk medlem i klubben, men bare på forumet... Hvis du først bruker forumet, kan du like godt ha ditt eget nick og vise mer hvem du er..
Styrer med DAB og AUX

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 25 okt 2004, 13:15

Freshmaker, og alle andre som lurer litt på dette; les øverst på hovudsida, det ser ut til at styret vil lukke heile forumet, slik at det berre er betalande medlemmar i STCN og STCS som har tilgong til det.

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 25 okt 2004, 13:27

Ser dette nå.. Hmmm.. Er vel kansje ikke helt enig i måten dette gjøres på, ikke for lesing ihvertfall.. Vil jo ihvertfall ikke øke medlemstallet da.. Men det er ikke min sak egentlig. Om styret mener dette er nødvendig, så er det vel det...
Styrer med DAB og AUX

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 25 okt 2004, 13:49

Tja, det har vorte ein del fleire gjestar på forumet, og når kanskje styret har problem med å drive inn medlemmsavgifta må en gjere nokre grep. Dermed ikkje sagt at eg synes en skal stenge forumet for ikkje-medlemmar, men klart rabattinformasjon og slik som er forbeholdt medlemmar burde en kanskje ha lagt inn i fks. trim-forumet slik at ikkje kreti og pleti ser avtalane. Det går utover levrandørane også når alle plutselig skal ha rabatt.

Ei løysing eg hadde stt for meg, var flg. to alternativ:
1. En stengte forumet for gjestar, altså at en berre fikk lese so lenge en var gjest. Adgang til forumet får en når konigenten er betalt, og styret sender ut brukarnemn/passord når kontigenten er betalt til oppgitt epostadresse når medlemmet melder seg inn.

2. En lukka deler av forumet, dei delane som kunne stått oppe var Salgs-seksjonen fks. Også begrensa salgsseksjonen til eit inlegg pr. tråd, altså ingen replys (er ikkje sikker på om det er mulig?), der er noko som har spora litt ut i det siste. Får kanskje laste opp att "kørereglane" som fanns tidligare (vi som var moderatorar tidligare (eg, RuneN01 og Mortimer) utarbeidde nokre enkle huskrereglar for salg-foruma), dei vart tydligvis sletta. Ellers må en vere medlem for å kunne skrive. Trimforumet selfølgelig lukka som i dag, kun medlemmar for lese og skrive tilgong der.

Til sjuandes og sist er det styret som bestemmer dette, men kjem alikavel med litt input, og satsar på at andre medlemmar av klubben gjer det same slik at vi kan få ein diskusjon på dette.

Men somsagt, kanskje dette heller burde vore posta i "STCN-styret" forumet, tek å flyttar delar av tråden dit eg, so får vi diskusjonen der den høyrer heime.

Gjest

Legg inn av Gjest » 25 okt 2004, 14:13

Hvor lang tid tar det før jeg får en giro i posten når jeg registrer meg online?

Håkon N642
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 45
Registrert: 03 okt 2003, 01:00
Sted: Bodø

Legg inn av Håkon N642 » 25 okt 2004, 15:46

Det lurer jeg også på , er en gooood stund siden jeg meldte meg inn i klubben her på nett, men har ikke fått noe informasjon whatsoever..

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 25 okt 2004, 15:53

Somsagt tidligare her, det er ikkje ved registrering på forumet dokke vert medlemm. Har dokke meldt dokke inn på anan måter er det å ta komtakt med Kasper N02 som er formann i klubben. For å kontakte styret, sjå kontaktinfo: http://www.saabturboclub.net/modules.ph ... 0&thold=-1

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 25 okt 2004, 15:57

Jeg mener:
Steng for skriving, steng helt leverandører (da dette er MEDLEMStilbud), steng turboforumet, og alle lokale avdelinger+ styret... Offtopic helt åpent, da med fjerning av innlegg som ikke hører hjemme her..
Styrer med DAB og AUX

Gjest

Legg inn av Gjest » 25 okt 2004, 15:58

Jeg meldte meg inn ved å trykke på Meld deg inn i STCN under Moduler!

Børre N17
MAX BOOST
Innlegg: 3628
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N17
Navn: Børre Midtlien
Bil: -63 96/-73 99/-76 95/-99 9-5
Sted: Lillehammer
Kontakt:

Legg inn av Børre N17 » 25 okt 2004, 16:41

Hei alle sammen.

Jeg har rettet litt på forsiden, så det ikke er noen tvil om hva stryet mener om dette. 8)

Vi kommer til å stenge deler av forumet for ikke-betalende brukere. Hvordan og hva er ikke bestemt enda.

Når det gjelder innmelding er responstiden der lang, det er vi klar over. Vi jobber med en kjappere løsning uten så mye "hands-on" behandling, så tiden skal gå ned!! :D

Og desverre er det flere som er aktive på forumet som ikke er medlemmer.. 300,- er ingen stor sum, men det er det som skal til for å drive klubben videre. Hvis ingen betaler vil jo det desverre gå ut over aktivteter i klubbens regi, samt webområde osv... Slike ting koster dessverre penger.. :?

Og siden noen av disse aktive forum brukerne benytter seg av klubbrabatter uten å være medlemmer, vil det kanskje ødelegge for de andre som støtter opp om klubben, dersom forhandlerne i ytterste fall trekker rabattene sine... Vår oppfordring til dere er å melde dere inn. :wink: Det er som sagt en liten penge for å drive en hyggelig liten klubb videre!! :D :D
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM

Angry Saab

Legg inn av Angry Saab » 25 okt 2004, 16:53

Meldte meg inn i klubben i dag, er det kanskje en idé å sende en e-post til formann for å få litt fortgang? Saaben min trenger sårt tilsyn, og da er det jo greit å dra med seg litt rabatter på lovlig vis!

Og husk det er en stor ære å være medlem i klubben! :D

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 25 okt 2004, 17:19

Freshmaker skrev:Jeg mener:
Steng for skriving, steng helt leverandører (da dette er MEDLEMStilbud), steng turboforumet, og alle lokale avdelinger+ styret... Offtopic helt åpent, da med fjerning av innlegg som ikke hører hjemme her..
Det kan igrunnen høyres ut som eit godt forslag i mine øyre, om du meinar at det er salgsforuma, offtopic og SAAB-turboforum som skal være ope for allmennheita ved å berre vere medlem i forumet.

Ellers må en vurdere om det berre er registerte på forumet som skal få skrivetilgong, synes antalet gjestar har stege mykje i det siste.
Ikkje fordet eg har noko imot det, men det er greit å ha eit namn på dei en diskuterar, og det er alltid greit å vite kven som seier kva. ;)
Dokke set vel aldri igong med ein diskusjon med ein villt frammand utan at en har presentert seg sånn nogenlunde vel?

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 25 okt 2004, 17:24

Hjelle: Akkurat hva jeg mente.,. Dessuten er jeg enig i at alle som skal skrive ihvertfall får være medlem på forumet.. Gjerne litt mer beskrivelse på førstesiden om hvordan man registerer seg begge steder..
Styrer med DAB og AUX

Svar