Stenging av forum for ikkje-medlemmar?

Styret informerer / Forslag til Styret

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Stian
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 39
Registrert: 31 aug 2004, 01:00

Legg inn av Stian » 26 okt 2004, 22:30

Først vil jeg si at det for meg er selvsagt å støtte opp om en klubb som denne så lenge den eksisterer uansett hvor en bor i landet, vi snakker ikke penger her, men tre hundre spenn. Når det er sagt så syns jeg ledelsen her skulle ha valgt hen helt annen tone på denne saken, jeg som har levd i den vilfarelsen at mitt medlemskap i denne klubben var på gang siden jeg meldte meg inn i klubben den dag jeg registrerte meg på forumet kjenner at jeg blir en smule provosert av den nokså arugante tonen som blir presentert her. Stempl ikke folk som snyltere fordi dere har laget et system som ikke funker!! Dere leder en ideel klubb.... Skap heller litt positivitet og skap et ønske om å støtte klubben istedet for å fyr opp en konflikt.

Jeg har en del erfaring med drift av lignende klubber og jeg tror ikke det er lurt å gjøre den for lukket, mye aktivitet gjør at folk er nyskjerrig og kommer tilbake til siden, prøv heller på å finne en måte å lokke dem med i klubben istedet for skvise de vekk. Det er mitt tips! Tenk hvis det er en gammel mann i nord trøndelag som har en Aero med 50.000km på telleren som skal selge den, men han kommer ikke inn på forumet for å legge inn en anonnse :oops: Hvem taper på det?

Stian, som nå har sendt mail til sjefen i håp om å endelig få bli medlemm
T16 Aero 88mod
96TT 64Mod
95TT 64Mod

Brukeravatar
Troll R
Overload!!!
Innlegg: 1275
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N02
Bil: saab 9-3 sc troll r
Kontakt:

Legg inn av Troll R » 27 okt 2004, 16:04

Øystein Strøm N141 skrev:Jeg står i alle fall for det jeg skrev først på side 2 og jeg er betalende medlem. Når jeg betaler medlems kontingent så er det for å være med på treff og for å dra nytte av medlemsfordelene (rabattene). Hvis vi har problemer med at folk missbruker rabatten vår synes jeg at dette bør tas opp med forhandlerne som gir oss rabatter. Vis frem gyldig medlems kort uoppfordret ellers får du ikke rabatt, eventuelt at forhandleren har en alfabetisk liste med betalende medlemmer for det året slik at de kan gi rabatt til de som bestiller over nett.
vi kan ikke offentlig gjøre medlems listen(til forhandlere )
, og gi denn til leverandører er en far da de kan benytte den på feil måte + at den kan komme på avveie ..

vi tat hensyn til alle deres forslag ang forumet og kommer til og lage en avstemning om dette spm intil videre ,, det har heller ikke vært snakk om og stenge hele forumet men deler av den ,. feks så skjønner vi også at kjøp og salg må være åpen .
mvh :lol:


Kasper
medlemm av macarena performance team
Skulle jeg ha flyttet noen plass nå så hadde det blit til TOTEN.....


9-3 sc 2006 modell HIRSCH TROLL R
9-5 sedan 2002 modell Hirsch
2004 modell caddy (servicebil )
http://www.garaget.org/?car=16131" onclick="window.open(this.href);return false;

Henrik N380
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 991
Registrert: 27 okt 2004, 01:00
Bil: Nei..
Sted: Oslo

Legg inn av Henrik N380 » 27 okt 2004, 16:15

Hva med å gi ut nye medlemskort hvert år? Eller en liten lapp og lime på hvis det er for dyrt med nye kort?

Brukeravatar
Troll R
Overload!!!
Innlegg: 1275
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N02
Bil: saab 9-3 sc troll r
Kontakt:

Legg inn av Troll R » 27 okt 2004, 16:25

Stian skrev:Først vil jeg si at det for meg er selvsagt å støtte opp om en klubb som denne så lenge den eksisterer uansett hvor en bor i landet, vi snakker ikke penger her, men tre hundre spenn. Når det er sagt så syns jeg ledelsen her skulle ha valgt hen helt annen tone på denne saken, jeg som har levd i den vilfarelsen at mitt medlemskap i denne klubben var på gang siden jeg meldte meg inn i klubben den dag jeg registrerte meg på forumet kjenner at jeg blir en smule provosert av den nokså arugante tonen som blir presentert her. Stempl ikke folk som snyltere fordi dere har laget et system som ikke funker!! Dere leder en ideel klubb.... Skap heller litt positivitet og skap et ønske om å støtte klubben istedet for å fyr opp en konflikt.

Jeg har en del erfaring med drift av lignende klubber og jeg tror ikke det er lurt å gjøre den for lukket, mye aktivitet gjør at folk er nyskjerrig og kommer tilbake til siden, prøv heller på å finne en måte å lokke dem med i klubben istedet for skvise de vekk. Det er mitt tips! Tenk hvis det er en gammel mann i nord trøndelag som har en Aero med 50.000km på telleren som skal selge den, men han kommer ikke inn på forumet for å legge inn en anonnse :oops: Hvem taper på det?

Stian, som nå har sendt mail til sjefen i håp om å endelig få bli medlemm



Vi stempler ingen som snyltere , vi har sagt at medlems innloggingen skal være på plass før stenging av deler av forumet (feks ikke kjøp og salg).
beklager hvis dere mener at vi er arrogante , vi prøver bare desperat og få til klubben slik at den kan bli en klubb med flere skikkelige treff ,allerede neste år .

For 4 år siden lå jeg i sengen og fantaserte om en saab klubb ,den har blitt reel fordi (min kone også sa at det er jo bare og prøve)vi torde og prøve ,det har vært mye jobb og jeg trodde ikke den skulle vokse så fort ,jeg synes det er til tider mye mas ,men synes vi har kommet langt på vei Jeg blir faktisg veldig såret når vi blir kallt arrogante osv det er faktisk ikke meningen (æresord) vi ønsker bare klubben det beste .).
i følge alle de negative vinklingene rundt styret synes jeg at dere kan komme med forslag til ny formann i klubben. Vi skal ha valg på nyåret og der håper jeg alle dere som synes vi gjør en dårlig jobb kommer og stiller opp som kandidat til formanns værvet .

dette er mitt siste innlegg ang saken og vil med dette bare si at vi kan ta en avstemning om dette litt senere .frem til da er forumet åpent for alle.

mvh
Kasper
:lol:
medlemm av macarena performance team
Skulle jeg ha flyttet noen plass nå så hadde det blit til TOTEN.....


9-3 sc 2006 modell HIRSCH TROLL R
9-5 sedan 2002 modell Hirsch
2004 modell caddy (servicebil )
http://www.garaget.org/?car=16131" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 27 okt 2004, 16:34

Angry_Saab N369 skrev:Hva med å gi ut nye medlemskort hvert år? Eller en liten lapp og lime på hvis det er for dyrt med nye kort?
Det er nye medlemmskort kvart år med det eg veit...
Du får ein giro med eit medlemmskort på, enten betalar du den via nettbank/brevgiro, og då vel du at du skal ha kvittering på innbetalt beløp. Då får du ein klistrelapp som du limer på som gjeld som kvitering på at du har betalt. Betalar du medlemskapet kontank på posten eller i banken stemplar dei og signerar i banken.
Eg fikk ihvertfall nytt kort til 2003 og 2004, og reknar med det kjem eit nytt kort over nyttår. :)

Henrik N380
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 991
Registrert: 27 okt 2004, 01:00
Bil: Nei..
Sted: Oslo

Legg inn av Henrik N380 » 27 okt 2004, 16:49

Takk, Hjelle det vist jeg ikke :)

For meg virker det som formann gjør en glimmrene jobb, fortsett med det. :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Registreringen gikk veldig lett, bare sende en e-post, er nå medlem 8)

Når det gjelder de som misbruker rabattene. Sjekker ikke samarbeidspartnerer medlemskort når man handler?? :shock:

Brukeravatar
Øystein Strøm N141
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 666
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: 141
Navn: Øystein Strøm
Bil: Saab 9-3 SS 2,0t
Sted: Råde

Legg inn av Øystein Strøm N141 » 27 okt 2004, 20:56

Kasper, jeg vet du og alle andre i styre gjør en kjempe god jobb. Dere er ikke arrogante, men som noen sier så ble kanskje denne saken litt feil vinklet. Det er masse jobb og drive en klubb, uten at jeg har store erfaringer med det. Jeg kan godt hjelpe til med noe, men har ikke mulighet til og sitte i noe styre, da jeg er student og ikke har mulighet til og delta i møter i Oslo osv. Om det er mulig å deligere arbeid så er det bare å ta kontakt med meg og sikkert andre i klubben, slik at dere i styre og andre frivillige i klubben kan bli avbelastet litt. Det er jo trossalt en klubb som er drevet av frivillige og da skader det jo ikke at alle gjør en innsats.
Saab 9-3 Sport Sedan 2.0t Vector 2008
http://www.garaget.org/?car=80395

Brukeravatar
Erik N21
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 359
Registrert: 06 mar 2003, 01:00
Sted: Sola

Legg inn av Erik N21 » 27 okt 2004, 21:27

hei kasper og alle andre.
vil bare understreke at mitt tidligere innlegg i denne lenken overhodet ikke var noen kritikk, eller misnøye over noe som helst ved klubben og driften av den! jeg er særdeles fornøyd med den jobben dere har gjort, og gjør.
mitt innlegg dreide seg egentlig bare om at jeg tror det finnes et potensiale for å få flere medlemmer (betalende sådanne), og jeg tror at det kanskje er mulig å få til dette gjennom positive oppfordringer og påpeking av økonomiske behov. hvis jeg tar feil, støtter jeg klart opp om ulike typer sanksjoner mot gratis-passasjerer.

vennlig hilsen
Erik N21
9-3 T200 cab 1999 vinterbil
900 t16 cab 1988
lotus elise 2002
volvo v70 barnevogn

Brukeravatar
Sivertdy N366
Innlegg: 19
Registrert: 16 jul 2004, 01:00
Sted: Soknedal

Legg inn av Sivertdy N366 » 28 okt 2004, 22:29

Ser at du må vise medlemsnr. for å bestille deler via internett hos speedparts nå.. Ingen dum løsning..

Personlig tror jeg ikke det er den beste løsningen å stenge forumet. Jeg syntes det var spennende å se at det var så mange som delte Saab interessen når jeg først fant klubben. Derfor tror jeg det er viktig å la folk få se den gode tonen på forumet og få noen tips av klubbens medlemmer. De fleste melder seg før eller siden inn i klubben..

Mvh. en som skal skrive mail..
Saab 900 S 1996

Svar