Rabattavtale Meca

Styret informerer / Forslag til Styret

Moderator: Moderatorer

Svar
Wolfcry
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 149
Registrert: 11 jun 2012, 22:42
Medlemsnummer: N2647
Navn: Mikael
Bil: 2003 9-5 2,0 aut
Sted: Narvik

Rabattavtale Meca

Legg inn av Wolfcry » 13 des 2013, 23:13

Siden dette ble et spørsmål utenom tema i den andre tråden min så spør jeg her heller. :)

Da jeg var på Meca i Narvik fikk jeg beskjed om at de ikke praktiserer kontantrabatt til noen, uansett avtaler. Eneste måten å kunne få rabatt på er om man som firmakunde får tilsendt faktura for handelen. Jeg forklarte at "Saab-klubben" egentlig er to klubber med felles rabattavtale for kontantkjøp hos dem så det er ikke noe sted å sende en faktura til, men fyren gadd ikke engang å søke dette opp på pcen for å sjekke. Det han sa var at de hadde endret rutinene så de ga INGEN kontantrabatt lenger...

Heldigvis var det ikke noe svære greier jeg skulle ha denne gangen (ble 589,- kr) så jeg gadd ikke krangle på det, men det hadde vært greit å funnet ut av for fremtidige kjøp.

Har vi fortsatt denne avtalen? Er det noen som har handlet i det siste som kan bekrefte at den fortsatt funker?
I så fall, hva kan jeg eventuelt gjøre for å få gutta i Narvik til å begynne å gi rabatten jeg har krav på uten å bli ufin mot dem? Prøvde etter beste evne da jeg var der, men fikk inntrykk av at han jeg snakket med var veldig lite villig til å sjekke ting opp og man vil jo nødig bli stående å diskutere i evigheter med "veggen"...

Brukeravatar
Neteland
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 505
Registrert: 26 jan 2012, 10:24
Medlemsnummer: N2538
Bil: 997 Turbo
Sted: Bergen

Re: Rabattavtale Meca

Legg inn av Neteland » 14 des 2013, 08:44

Eg brukte den rabatten ved to forskjellige anledninger i høst. Fikk 15% begge gangene. Måtte vise medlemsbevis. Dette var på butikken i Åsane, utenfor Bergen. Det kan være at dette er endret siden da, i såfall har det vært ganske nylig denne endringen har skjedd.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

eiluN506
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 849
Registrert: 25 jul 2005, 01:00
Medlemsnummer: 506
Navn: Eimund Lunde
Bil: 96, 97, 99, 900, 9-3, 9-5
Sted: Sandnes

Re: Rabattavtale Meca

Legg inn av eiluN506 » 14 des 2013, 10:14

Vi har, så vidt jeg vet, ikke mottatt noen oppsigelse fra Meca. Har handlet selv der og fått saabklubb rabatt. Er vel kanskje mer at din forhandler ikke er så villig til å gi rabatt?
Mvh
Eimund

Wolfcry
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 149
Registrert: 11 jun 2012, 22:42
Medlemsnummer: N2647
Navn: Mikael
Bil: 2003 9-5 2,0 aut
Sted: Narvik

Re: Rabattavtale Meca

Legg inn av Wolfcry » 14 des 2013, 10:38

Tydeligvis satt det langt inne å gi rabatt ja, men siden dette vel er en avtale som er ment å gjelde på alle Mecas butikker så burde jo ikke det spille noen rolle...

Er det noen fra klubben som kan ta tak i det og få "satt litt strøm på" dem i Narvik? Blir fort litt irriterende å være nødt til å mase og diskutere for å få en rabatt man har krav på hver gang man skal handle (for så å ikke få den...)

Brukeravatar
Neteland
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 505
Registrert: 26 jan 2012, 10:24
Medlemsnummer: N2538
Bil: 997 Turbo
Sted: Bergen

Re: Rabattavtale Meca

Legg inn av Neteland » 14 des 2013, 18:36

Fikk rabatt på meca senest i dag. 15%. Så avtalen gjelder den.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

totakt
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 293
Registrert: 28 feb 2012, 15:13
Medlemsnummer: N2343
Navn: Jens
Bil: 900s 1997
Sted: Vennesla

Re: Rabattavtale Meca

Legg inn av totakt » 14 des 2013, 21:15

Meca i Kristiansand er svært kundevennlige.
Gir kontantrabatt til Saabklubben. Medlemsbevis ville jeg vise dem en gang, men det hadde de da ikke noe behov for å se. Ringer dem gjerne først for å sjekke om de har det jeg skal ha på lager. Hvis det ikke er på lager, bestiller de det bare, får det gjerne neste arbeidsdag, og så ligger det bare der til det passer meg å hente det.

Nå skal det sies at det er stor konkurranse i området, mange forretninger å velge i, og mange verksteder som trenger deler. At det er penger å tjene på bildeler og rekvisita, er det ingen tvil om. Jeg opplever at i en del forretninger får man rabatt eller prosenter om man spør etter det.

Synd at din Meca butikk ikke gir kontantrabatt, merkelig at de ikke ser verdi i fornøyde privatkunder.

Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Innlegg: 4525
Registrert: 02 sep 2006, 13:11
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Re: Rabattavtale Meca

Legg inn av EdHunter N815 » 16 des 2013, 10:34

Så lenge en butikk er med i en kjede så skal de normalt sett være bundet til de avtalene kjeden har inngått. Har liten tro på at enkeltbutikker står fritt til å bestemme sånt selv, men som det blir sagt så er det vel mulig de er motvillig til å gi rabatter.

Ville sendt en mail eller ringt til MECA sentralt, tipper de kan gi deg et konkret svar og eventuelt ta dette opp med butikken.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

99Turbo
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 476
Registrert: 05 nov 2006, 19:53
Medlemsnummer: N1159
Navn: Bjørnar Bakke
Sted: Gjøvik

Re: Rabattavtale Meca

Legg inn av 99Turbo » 17 des 2013, 02:14

Som skrevet i en annen tråd trådstarter har med temaet bruker jeg Meca på Gjøvik, senest for noen få dager siden. Dette er butikken som ligger hos Mecas hovedkontor i Norge, så DE burde jo gjøre det riktig...... Hun satte på "bilbransje" rabatt på kjøpet mitt og sjekket da hun så den andre bestillingen var gjort over "Saabklubben" og sa det var lik rabatt på de to nærmere bestemt 15% Avtalen lever i beste velgående og det er den omtalte butikken som er på feil jordet.... Det som kan nevnes er at det står at det er 30% rabatt på Mobil olje på klubbens oversikt over rabattavtaler. Skulle ønske det gjordet dert, men det stemmer IKKE. Hovedsiden til klubben og de linkene på forsiden er ikke spesielt oppdaterte, kommer man dit så ser klubben død ut.

Svar