Delelager

Styret informerer / Forslag til Styret

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Delelager

Legg inn av Jørgen N237 » 19 sep 2005, 06:25

Hei..

Hvordan stiller styret og klubben seg til et sentralt delelager? Da tenker jeg på et lokale der vi samler deler, medlemmer donerer/selger til klubben/lageret, og dermed kan klubben tjene på dette. Har dette vært oppe før, er det bare til å slette dette innlegget..

MVH
Jørgen
Styrer med DAB og AUX

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Legg inn av Pål N526 » 20 sep 2005, 08:23

lite jeg kan gjøre, men hadde vært en genial ide, men jeg tror at vi er litt for underbemannet.. jeg har ikke tid til slikt.. går skole :lol: , hva med andre folk?
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 20 sep 2005, 09:48

Om en ser over til det GSV driv på med, so held dei vel eit delelager for deler som er vanskelige å få taki til dei eldre bilane etter det eg har forstått. Korriger meg gjerne her.
Sidan deler til "våre" bilar enno er ganske greit å få taki, vil eit slikt delelager dette litt i fisk trur eg, då det er enklare å stikke innom SAAB, Mekonomen, Speedparts etc for å kjøpe den delen en er ute etter. På eit slikt delelager som er drive på dugnad vil det nødvendigvis verte ein del ventetid på å få sendt ut deler osv.

Slik eg ser dette er det ein ting som kanskje kunne ha vore aktuellt, og det er om klubben hadde handla inn artiklar ifrå SDCC som ellers er vanskelig å få taki hjå SAAB til ein rimelig pris, og selt vidare. Tenkjer spesiellt under festivalen, og salget SDCC hadde der. Var mykje som gikk billig der, og som klubben mest sansynlig kunne ha selt vidare med fortjeneste, og alikavel hadde folk sagt det hadde vore billig.
Men husk også at det å holde eit lager er noko det også, det kostar å ha varer liggandes, og det kostar å ha eit lager for delene til disposisjon også.
Igjen; veit ikkje korleis GSV løyser det problemet heller, dei har då ei garasje som dei har vinterlagring av bilar i, kanskje den vert brukt til å også ha delelgeret i?

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 20 sep 2005, 10:31

GSV har nytt lager de flytter til i disse dager. Dette er et helt nytt bygg på Jaren. (Hadde tenkt meg på dugnad en helg i oktober). Jeg tenker deler som folk ellers ikke har plass til/får solgt, kansje kan gå inn i et lager. Jeg tenker osgå som hjelle sier deler fra SDCC og andre partier..
Styrer med DAB og AUX

Ole-P-N154
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 994
Registrert: 05 mar 2003, 01:00

Legg inn av Ole-P-N154 » 20 sep 2005, 14:30

Hvilke penger skal brukes til å kjøpe inn disse varene?

Hvem skal administrere dette lageret?

Hvor skal lageret være?

Hvor mye skal vi betale for lageret? (hvis ingen av dere har stort ledig rom hjemme da!)

Dette er bare noen strøtanker!!
Hilsen Ole-P. N-154

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 21 sep 2005, 06:36

Ole-P-N154 skrev:Hvilke penger skal brukes til å kjøpe inn disse varene?

1. Hvem skal administrere dette lageret?

2. Hvor skal lageret være?

3. Hvor mye skal vi betale for lageret? (hvis ingen av dere har stort ledig rom hjemme da!)

Dette er bare noen strøtanker!!

1. Den som melder seg, gjerne flere personer.

2. Der det er rimelige lokaler/samarbeid med andre..

3. Det er dette som egentlig er det store spørsmålet i mitt hodet også..

Alt dette er ting jeg ikke har tenkte mer igjennom enn det jeg sier nå.. Men som opplysning er vi en gjeng i bergen som er på jakt etter lokale til å skru i, venetuelt med et felles delelager for oss, derfor kom tanken frem hos meg, og jeg slengte ut et forslag.


MVH
Jørgen
Styrer med DAB og AUX

Svar