nytt ?r..

Styret informerer / Forslag til Styret

Moderator: Moderatorer

ArntR N315
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 549
Registrert: 11 mai 2004, 01:00
Sted: Alta, Finnmark

Legg inn av ArntR N315 » 28 jan 2006, 18:21

Rune N35 skrev:Som jeg tror det er sagt her før:





Ang dette med at Trimmingsforumet er mye dårligere enn det svenske så syns jeg ærlig talt ikke dette er noe Styret kan lastes for, det er tross alt medlemmene som skriver i det og således gjør det til det det er. Jeg må få understreke at dette er min høyst personlige mening.
Nei, men styret forlanger 300 kr. for å være med i "trimforumet"...

Da jeg første gangen betalte giroen, trodde jeg at det var virkelig noe velbevarte hemligheter som lå på trimforumet, men stort sett så er det bare et pompel og pilt-forum.. Og det er ihvertfall ikke verdt pengene...
Pajero 3,5 GDI - 01
9-5 Estate 2,3t- 00 250 hk (solgt)
9000 2,3T CD Nordic -96 (solgt)
Saab 9000 2,3i CD- 90 (solgt)
Saab 900c 2,0 -87 (solgt)
Saab 99 GL 5-speed -84 (solgt)

ArntR N315
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 549
Registrert: 11 mai 2004, 01:00
Sted: Alta, Finnmark

Legg inn av ArntR N315 » 28 jan 2006, 18:23

TT N12 skrev:
ArntR N315 skrev:Jeg tok det opp på lukka forum under trimmings, men det er lite populært å kritisere og gi ris. Blei sletta... noen liker dårlig at de rette spørsmålene stilles.
:!:
Nå... så ille er det vel ikke.... Det var jeg som låste tråden, men det var fordi den ikke hørte hjemme der og du hadde dobbelpostet den under "Styret" og det er jo den korrekte plassen ;)
Det var et forsøk i å gå stille i dørene.. .men foretrekkes "polsk riksdag" i full offentlighet, så versågod...
Pajero 3,5 GDI - 01
9-5 Estate 2,3t- 00 250 hk (solgt)
9000 2,3T CD Nordic -96 (solgt)
Saab 9000 2,3i CD- 90 (solgt)
Saab 900c 2,0 -87 (solgt)
Saab 99 GL 5-speed -84 (solgt)

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 28 jan 2006, 18:26

Jeg synes styret gjør en kjempejobb.. Som distrikstsansvarlig har jeg hatt kontakt med flere i styret. Det tar aldri lang tid å få konkrete svar på det jeg lurer på, det ytes en kjempeservice.. Børre har gjort en stor jobb med forumet, og resten av sidene. Han fortjener ros for dette. Det er synd at ikke alle ser det enorme arbeidet som blir lagt ned for at andre medlemmer skal få en bra side, en bra klubb og et godt felleskap..

Det er sånn at det er ikke på langt nær så mange som hadde funnet dette sosiale nettverk, mangfoldet og hjelpsomhet hvis det ikke var for denne klubben og forumet. Dette gjør at mange videreutvikler interessen, kansje istedenfor å velge andre bilmerker eller faktisk finne info og kunnskap om sin bil.

Stå på, dere i styret klarer dere bra..

MVH
Jørgen

*EDIT* Ang trimforumet er det her for at ikke uvedkommende skal få vite hva som er under ditt panser, åssen bilene våre blir trimmet. Synes det er synd at du føler det er bare det du betaler for..
Styrer med DAB og AUX

ArntR N315
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 549
Registrert: 11 mai 2004, 01:00
Sted: Alta, Finnmark

Legg inn av ArntR N315 » 28 jan 2006, 18:43

Ja Jørgen, det er synd at man i lukka forum skal skryte av ant. hk..

TT, ja jeg så smiletegnet ditt... ser du mitt?? :)

Børre: hvis du har jobba så mye som du sier du har, så hvorfor er vi fortsatt på "gamle" forumet??
Hvis folk kan jobben sin, så skal det være en smal sak å få oss opp å gå på det nye forumet, uten å ha en midlertidig link??

Til Styret; og dere andre som vet hva styret har gjort:

Hva har styret gjort??
Hva er medlemskontigenten brukt til?? Sendes regnskap ut?? Hva med andre inntekter a la "speedparts" kjøpt av reklame (og sikkert også hirch og mange andre??)

Flere lurer sikker på det samme.

Så det er betimeligt å spørre.

Hvis det sitter voksne, godt oppegående folk i styret pr. idag, så vil vel styret fatte et offentlig svar også, og ikke at styremedlemmene hver for seg skal tute her..

Jeg skal ikke furte; selv det oppfattes som om det er det jeg gjør, men skal man være seriøs, og ha et seriøst forum, så bør alt som kommer fra oven og ned være bunnseriøst og bunnsolid.

Jeg ser ifra diskusjoner her på forumet før jul og etter jul at folk har "forsvunnet" fra bidragslisten, så er det betimelig å spørre om kompetansen i mekking og skruing kun ligger et par plasser i landet??

:banned:
Pajero 3,5 GDI - 01
9-5 Estate 2,3t- 00 250 hk (solgt)
9000 2,3T CD Nordic -96 (solgt)
Saab 9000 2,3i CD- 90 (solgt)
Saab 900c 2,0 -87 (solgt)
Saab 99 GL 5-speed -84 (solgt)

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 28 jan 2006, 18:52

ArntR N315 skrev:Ja Jørgen, det er synd at man i lukka forum skal skryte av ant. hk..

TT, ja jeg så smiletegnet ditt... ser du mitt?? :)

Børre: hvis du har jobba så mye som du sier du har, så hvorfor er vi fortsatt på "gamle" forumet??
Hvis folk kan jobben sin, så skal det være en smal sak å få oss opp å gå på det nye forumet, uten å ha en midlertidig link??

Til Styret; og dere andre som vet hva styret har gjort:

Hva har styret gjort??
Hva er medlemskontigenten brukt til?? Sendes regnskap ut?? Hva med andre inntekter a la "speedparts" kjøpt av reklame (og sikkert også hirch og mange andre??)

Flere lurer sikker på det samme.

Så det er betimeligt å spørre.

Hvis det sitter voksne, godt oppegående folk i styret pr. idag, så vil vel styret fatte et offentlig svar også, og ikke at styremedlemmene hver for seg skal tute her..

Jeg skal ikke furte; selv det oppfattes som om det er det jeg gjør, men skal man være seriøs, og ha et seriøst forum, så bør alt som kommer fra oven og ned være bunnseriøst og bunnsolid.

Jeg ser ifra diskusjoner her på forumet før jul og etter jul at folk har "forsvunnet" fra bidragslisten, så er det betimelig å spørre om kompetansen i mekking og skruing kun ligger et par plasser i landet??

:banned:
Jeg føler jeg batler for at denne klubben skal bestå, er den eneste landsdekkende klubben/interessegruppen for våre biler.. Det jeg mente med trimforum er at der kan man få tips, hjelp til trimming, uten å måtte risikere en regning på dette i posten fra myndighetene.

Når det gjelder innhold her, er det jo faktisk brukerne og ikke styre som bestemmer hvordan dette forumet er innholdsmessig...

Når det gjedle kontigenten så koster det å drive en slik klubb, arrangementer koster, disse sidene koster og det koster å profilere oss.. Dette er det jeg som egentlig utenforstående sier, det er sikkert mer som koster.. Når det gjelder regnskap tror jeg du kan ta dette direkte med styret for å få se, jeg for min del har ikke noe stort behov, fordi jeg stoler på styret..
Styrer med DAB og AUX

Brukeravatar
ottorasmussen N242
Overload!!!
Innlegg: 1145
Registrert: 10 sep 2003, 01:00
Medlemsnummer: N242
Navn: Otto Rasmussen
Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
Sted: Bergen

Re: nytt år..

Legg inn av ottorasmussen N242 » 28 jan 2006, 19:38

Mats Erik Aasegg skrev:Snart er det vel på tide på tide å betale medlemskapet i klubben for 06...
men hvor ble den store overraslelsen av etter å betalt for 05?
Helt utrolig at et innlegg som dette kan utarte til å bli krangling.
Jeg skjønner det ikke. Hva skal folk krangle etter?

Forøvrig, slik Jørgen formulerer seg, må jeg si meg enig.
Jeg kjenner Jørgen gjennom STCN, og jeg har fått god kontakt med andre igjen. Jeg har fått god hjelp av TT ved flere anledninger, og prøver selv å hjelpe folk som spør.

Det er som Henrik N449 sier: "300kr er shitbillig for et "priceless" felleskap." Derfor synes jeg det er synd at folk skal ødelegge dette felleskapet med krangling og sure miner.
Eier av bla. WIS og EPC, AIC, STM, EAC, TIS2000, SAAB MP.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Re: nytt år..

Legg inn av Jørgen N237 » 28 jan 2006, 20:53

ottorasmussen N242 skrev:
Mats Erik Aasegg skrev:Snart er det vel på tide på tide å betale medlemskapet i klubben for 06...
men hvor ble den store overraslelsen av etter å betalt for 05?
Helt utrolig at et innlegg som dette kan utarte til å bli krangling.
Jeg skjønner det ikke. Hva skal folk krangle etter?

Forøvrig, slik Jørgen formulerer seg, må jeg si meg enig.
Jeg kjenner Jørgen gjennom STCN, og jeg har fått god kontakt med andre igjen. Jeg har fått god hjelp av TT ved flere anledninger, og prøver selv å hjelpe folk som spør.

Det er som Henrik N449 sier: "300kr er shitbillig for et "priceless" felleskap." Derfor synes jeg det er synd at folk skal ødelegge dette felleskapet med krangling og sure miner.
Fullstendig enig, og dersom folk ikke vil betale for det, er det forsåvidt helt greit, men da får man kansje ikke alt heller..
Styrer med DAB og AUX

Brukeravatar
KongerudN344
MAX BOOST
Innlegg: 2296
Registrert: 05 aug 2004, 01:00
Medlemsnummer: N344
Navn: Kenneth Kongerud
Sted: Fetsund

Legg inn av KongerudN344 » 28 jan 2006, 21:37

Innholdet på sidene her er absolutt verdt 300 kroner, ærlig fortjent til de som står på å holde klubben oppe :D

Men jeg syntes vi som medlemmer til en hver tid har rett til å få vite hva pengene våre faktisk går til, og hva styret til en hver tid jobber med. Og jeg mener at man i Norge i 2006 skal kunne få stille denne typen "kritiske" spørsmål uten å bli oppfattet som en "syter" og utakknemlig dritt!

Så, hvorfor ikke bare svare på spørsmålene? Og sende ut regnskap? Regner med at styret ikke har så veldig mye og skjule?

Brukeravatar
Kristian N70
MAX BOOST
Innlegg: 2016
Registrert: 06 mar 2003, 01:00
Sted: oslo
Kontakt:

Legg inn av Kristian N70 » 28 jan 2006, 22:06

Skal prøve å komme med noen svar her, har ikke all verdens tid akkurat nå.

Ang. forumet:

Det krever faktisk veldig mye av webmaster for å holde forumet oppe.
Når det gjelder "midlertidig link" så har vi ikke gjort noe med den fordi vi for en god stund tilbake bestemte oss for å lage nye sider til klubben.
Linken ble vel til fordi vi ble hacket en gang.
Trimforumet ble til pga våre kjære myndigheter og deres regler, som gjør at noen av oss vil ligge litt lavt i terrenget.
Prosjektforumet bunner vel egentlig i en tråd fra "bilforumet.net", de fleste har vel sett den tråden.
Selvfølgelig knytter vi dette til medlemskontingenten.

Ingen av oss i styret er "web-guruer", da vi ble hacket bestemmte vi oss for å få et firma som kan gjøre dette for oss.
Jeg blir faktisk litt oppgitt og lei meg når vi får slikt slengt etter oss. Vi har faktisk et liv vedsiden av å drive klubben. Vi har jobb og familie vi og!
Vi i styret bruker faktisk endel timer i uka for å holde klubben i gang, og det gjør vi GRATIS!
Da vil jeg spesiellt nevne Børre, for jeg vet at han bruker mye tid på dette.

Medlemskontingent:

Klubben har kjøpt endel effekter som vi har med oss på div treff. Du har vel ikke sett disse Arnt. Det er bla. et stort telt og flagg som vi har med oss rundtomkring når vi er på treff, noen ganger holder klubben pølser til oppmøtte osv. Vi har også fler ting som vi har lyst på men ikke har råd til.
For å få råd til dette må vi spare litt, dvs. at noen medlemskroner står ubrukt på bok. Vi må ha litt i reserve også.

Landstreffet er også et betydelig kostnad for klubben. Vi er enda såpass få i klubben, at mye av kronene går ut den veien.
Den nye siden som dere vil se om ikke lenge koster også endel.

Konvolutter, frimerker, printerkostnader, giroer, ark, leie av websider osv. ALT koster faktisk penger!
Hadde alle som meldte seg inn faktisk betalt hadde vi hatt mer å rutte med.

Hva har styret gjort?
Vi kan godt legge ned alt arbeid, så kan du se hva som skjer når ingenting blir gjort.....

Treff skal arrangeres, koordiners, medlemmer skal meldes inn, giroer sendes ut, clubshop skal følges opp, regninger skal betales, web skal oppdateres og redigeres....osv. osv.

Men det er vel ikke så mye å snakke om.

Alle kan selvfølgelig komme med spørsmål til oss, og vi skal svare på de.
Ekstra hyggelig blir det å svare på spørsmål som ikke er krasse og på grensen til "frekke".

Sikkert noe jeg har glemt nå, eller svart ufullstendig på, nevn det her så skal vi svare på det og!

Håper dette oppklarer litt en lørdagskveld som jeg egentlig skulle brukt sammen med familien.

Fortsatt god helg!
MVH Kristian
Sist redigert av Kristian N70 den 29 jan 2006, 00:57, redigert 1 gang totalt.
05 9-5 Vector Estate 2,0t
02 Toyota Yaris type moped

Ole-P-N154
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 994
Registrert: 05 mar 2003, 01:00

Legg inn av Ole-P-N154 » 28 jan 2006, 23:11

Kjempebra sagt Kristian.

Jeg lurer på å melde meg ut av styre, da jeg gjør så mye galt der!
Noen som melder seg?
det bør jo være mange kandidater, basert på de klager som kommer.....

Hadde jeg ikke vært med i styret kunne jeg jo også sagt hva jeg mener om endel av de som sprer sin frustrasjon (eller hva rakkern det er) ut over alle andre her på forumet.

Personlig har jeg ikke lyst til å gå inn på forumet her, og finne en masse :twisted: tull :twisted: skrevet av noen som lever på resten av landets giverglede. Så hvis de blir borte, vil det glede meg, og sikkert mange med meg. Hvis det samtidig er et krav at jeg skal holde meg borte fra sidene her, gjør jeg det. klubben kommer først. Ikke forumet, men STCN.
PS! jeg vil fortsatt møte opp på treff (men der møter man jo ikke disse xxxxxxxx likevel.)

Regner med at de "seriøse" kritikerne sender inn sine søknader om å få jobbe for klubbens (STCN) beste. Send de til styret.

For nå: Takk for meg.
Hilsen Ole-P. N-154

Ole-P-N154
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 994
Registrert: 05 mar 2003, 01:00

Legg inn av Ole-P-N154 » 28 jan 2006, 23:20

Hvis det er slik at folk ikke klarer å skille sine forskjellige regninger fra hverandre, bør det være mulig å hjelpe de slik at de kan få profesjonell hjelp (eller skolepengene tilbake).
Men når man i tillegg skryter av å gjøre slik, ja da vet jeg ikke....
Synd at disse såkalte menneskene er nogenlunde skriveføre....!


Og til alle som klager mer eller mindre konstant, og hvor det er deres vesentligste bidrag her ;

DET ER FRIVILLIG Å VÆRE MEDLEM.
Hilsen Ole-P. N-154

Brukeravatar
oddgeir
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 36
Registrert: 01 sep 2005, 09:27

Legg inn av oddgeir » 28 jan 2006, 23:40

Vil bare gi min ydmyke støtte til styret og klubben generelt. Jeg synes det er FABELAKTIG at vi har ildsjeler som faktisk bruker av sin dyrebare tid for at alle vi Saab-eiere skal ha et tilholdssted på nettet, og at de faktisk tar seg bryet verdt med å arrangere TREFF.

For meg er de 300 kronene en fin måte å støtte opp om noe jeg oppfatter som genuin interesse. For meg er ikke 300 kroner allverdens, så jeg betaler gladelig. Det er ikke så viktig for meg om hver eneste krone gjøres rede for, pga. nevnte lidenskap og beløpets størrelse. Med tanke på at ALT koster penger (hosting, frimerker, TID osv.) synes jeg 300 er god value for money!

Heia klubben! Synes den er kjempefin. :D

Men.. en av de tingene jeg setter mest pris på her inne (og jeg håper det forblir på denne måten) er folk får lov til å uttrykke seg. Dette inkluderer Arnt, selv om han kommer med kritiske innlegg. Jeg håper dere i styret skjønner at den tause majoriteten er godt fornøyd med klubben, og at innlegg av typen Arnt kommer med kanskje kan inneholde noen forbedringspunkter. Håper dere ikke tar han innlegg som personangrep, og håper han ikke mente det som personangrep.

Så, oppsummert, kjære styre og styremedlemmer: :worship:

Hilsen Oddgeir
Medlem nr. N482

Brukeravatar
Kristian N70
MAX BOOST
Innlegg: 2016
Registrert: 06 mar 2003, 01:00
Sted: oslo
Kontakt:

Legg inn av Kristian N70 » 28 jan 2006, 23:53

Tusen takk Oddgeir, og alle dere andre som har positive tilbakemeldinger!

Det varmer!

Men som sagt: Vi skal også ta til oss det som ikke er så bra!

MVH Kristian
05 9-5 Vector Estate 2,0t
02 Toyota Yaris type moped

ArntR N315
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 549
Registrert: 11 mai 2004, 01:00
Sted: Alta, Finnmark

Legg inn av ArntR N315 » 29 jan 2006, 00:57

Nei... dette er SAKangrep... og ikke PERSONangrep...

De som er i styret, er i utsatte poster..

Jeg sitter langt oppi nord, og ser knapt et døyt av det majoriteten av klubben gjør.. Treff er en utopi pga vanvittige avstander....

Jeg stiller spørsmål ved ting...

Jeg arbeider i skoleverket, og lærer faktisk mine elever om å være kritiske og melke opplysninger som man faktisk lurer på..

OG jeg driver med endel veildedning av voksne folk, og VET av erfaring at majoriteten av personer faktisk går i forsvarsposisjon og skyter tilbake istedenfor å tenke over hva som er sagt og kanskje vurdere hva som ligger bak... (sikter særlig til speedpart og service-saken før jul)

Når innlegg engasjerer folk, så ser jeg at SAKangrep blir til PERSONangrep... og det er veldig trist.... man gjør narr av personer, og det egentlig SAKEN tar opp, forblir uløst...

Skal klubben bli bedre; så må vi ikke slå oss til ro med at alt er i skjønneste orden...
Fint med telt osv osv osv.... Men alikevel... det blir fort penger i omløp når vi har tresifret betalende medlemmer, og da er det greit å legge fram regnskap. Med at gaven ble lovt i fjor, og ingenting kom, så blir det til at man spør for mye, enn for lite...

300 kroner er knapt en timelønn, så penga er ikke all verden, men det handler om prinsippet om åpenhet rundt det som foregår...

mvh

ArntR.
Pajero 3,5 GDI - 01
9-5 Estate 2,3t- 00 250 hk (solgt)
9000 2,3T CD Nordic -96 (solgt)
Saab 9000 2,3i CD- 90 (solgt)
Saab 900c 2,0 -87 (solgt)
Saab 99 GL 5-speed -84 (solgt)

Brukeravatar
Morten N106
Overload!!!
Innlegg: 1207
Registrert: 21 mar 2003, 01:00
Sted: Gjøvik
Kontakt:

Legg inn av Morten N106 » 29 jan 2006, 01:13

Jeg vil også være med å leke :p

Først av alt vil jeg også påpeke at selvfølgelig bør alle ha rett til å si sin mening om ting.

Så kan man jo diskutere formen og ordvalget i det som blir postet, hvis hovedhensikten ene og alene er å spy eder og galle og lage det generelt utrivelig, burde man kanskje heller printe innlegget ut på papir og henge det på kjøleskapet istedenfor å legge det ut på nettet, alternativt ta det hele via en PM...

Et lite tips, Når du legger inn et nytt innlegg spør deg selv dette spørsmålet før du trykker "Submit":

"Er innlegget mitt enten morsomt, informativt eller interressant på noen som helst slags måte?" - Kan du svare JA på dette så klikk ivei, er svaret nei er du kanskje mer tjent med å la være..

Likeledes når du svarer på et innlegg:

"Gir dette svaret noen form for hjelp eller øker det underholdningsverdien i tråden på noen som helst slags måte?" - et JA her så kom igjen, er svaret nei så gå en runde rundt huset og tenk over saken først...

Når det er sagt tror jeg også at styret hadde hatt mye igjen for å synliggjøre jobben de faktisk gjør bedre enn det som er tilfelle i dag.

Det å bruke noen ekstra minutter på å legge ut referater fra styremøter/årsmøter ville vært alt som trengtes for min del.

I tillegg hadde det, som også andre har sagt, vært hyggelig å se et enkelt regnskap, slik at alle kan se at det faktisk koster endel penger å få dette til å gå rundt.

All honnør til personene i styret, jeg er også en av de som pleier å stikke frem hodet mitt, og har derfor en tendens til å ende opp med sånne jobber i de organisasjonene jeg er medlem av...
Så jeg vet akkurat hvor mye jobb det er, og hvor mange timer det fort kan spise opp av dager som er alt for korte som de er :/

Mine 300 kroner kommer dere til å få i mange år fremover, som sagt tidligere her er det en veldig liten pris å betale for være del av et så hyggelig fellesskap som denne klubben er, og jeg håper at også dette forumet forblir et like hyggelig sted å være som treffene våre!
'98 9-5 2.0t
'74 V4 96

If you can’t beat them, arrange to have them beaten.-George Carlin

Låst