Nå har jeg på ingen tidspunkt sagt at dette er noe klubben skal finansiere på linje med landstreff, og jeg har heller ikke sagt noe om at dette er noe som skal være noen form for tilbud spesifikt til STCN-medlemmer. For å svare på tiltale er jeg meget positiv til landstreff på ACR, og hadde reist dit om det passet slik. Dette har ikke noe med STCN-treff å gjøre i det hele tatt, og grunnen til at jeg ville foretrukket Våler forran ACR er utelukkende logisk tankegang, ikke vrangforestillinger om nordnorge.Daniel N683 skrev:Joda, men hvorfor betaler vi her nord fullpris på medlemsskapet for at østlandet skal få kjøre på vålerbanen..?
For å være helt ærlig så synes jeg ikke litt synd på dere der nede. Dere er nok bortskjemte med treff & kjøring der nede.. å at dere ikke gidder kjøre mer en et par-tre mil for å oppleve noe forteller jo mer om dere enn oss.
Jeg var klar for å kjøre 150 mil !!! for å komme meg på landstreffet i sommer. Jeg hadde også vært der nede om det ikke hadde vært for en bil som ikke ville være med på turen og "sykemeldte" seg med full stopp i garasjen.
Drifting har ikke noe med banekjøring å gjøre? Det er jo akkurat der man skal gjøre sånt! Du trenger ikke en ekstrembil for å drifte.. en volvo 240 med 250-300 HK og sveisa diff så kan man ha mye morro- og påstanden om at det er så farlig å kjøre sammen med driftere bør du revurdere.. har vært å kjørt med min kjære bruksbil på bane - sammen med driftere, grip-kjørere og "vanlige dødelige".. det som skremte meg mest var helt klart (uten å generalisere noe her) 18-20-åringer med "ferk lapp" som trodde dem var fa*en til kar bak rattet..
Vanlige folk får kjøre på et slik opplegg på ACR.. kom oppover et år før du uttaler deg.. Jeg har vært å kjørt på bane med bruksbilen.. kjørt, kjørt fra og frakjørt av av folk med prøveskilt, driftere, grip, drag 18-åringer, kvinnfolk og gudene må vite hva.. jeg hadde det jævlig morro og hadde ikke mange minuttene venting for å komme meg utpå når jeg ville..
Jeg lufter enkelt og greit en idè om å prøve å dra i gang noe annerledes fordi jeg føler at det tilbudet som finnes ikke passer meg. Hvis du har noe imot at jeg foreslår Våler så står du på ethvert tidspunkt fritt til å sette i gang med arrangement på ACR, men for min del blir det absurd å være med på å dra i gang et arrangement 120 mil hjemmefra. Eller forventer du at bare fordi vi bor her nede så skal vi drive veldedighet og oppvarte dere i nord med treff? Dere arrangerer i nord, vi i sør, det er da vel bare logisk det?
Alle former for "ekstrem" kjøring, enten det er ekstrembiler eller driftere, er jo akkurat det jeg ser for meg å slippe! Jeg har aldri sagt at jeg har noe mot at folk driver med det, men jeg ser enkelt og greit for meg et treff der det forventes at folk oppfører seg noenlunde på banen. Selvsagt må det være lov å sladde med 240'en, men det er langt derfra til de som kjører drifting på dagens gatebiltreff. De har biler som er satt opp spesifikt for det formålet, og da er det ingen gatebil lenger.
Jeg har jo ikke sagt at folk ikke får kjøre på gatebiltreff på ACR, og jeg har ikke noe problem med å innse at det er slik. Poenget mitt er at ja, det fungerer bra slik på ACR, men tror du ærlig talt at det hadde blitt noe bedre enn dagens gatebiltreff om man gav folk frie tøyler på Vålerbanen? Det hadde blitt gatebil i reprise, ganske enkelt fordi forutsetningene i form av antall mennesker er annerledes i sørnorge enn i nord!