Hvor er det blitt av den gode gammle bensinstasjonen hvor du kunne risikere å virkelig få HJELP med det du trengte?
Er det BARE jenter og gutter i 18 til 20 års alderen som står bak pølsegrillen på den lokale stasjonen og som ikke vet forskjellen på en tennplugg og kjetting? Hvis dem i det hele tatt har hørt om en tennplugg da..
Får dem ingen opplæring i annet enn hvordan rekkefølge pølsa skal lages?
Dagens bensinstasjoner er blitt en orntlig selvplukk butikk, dersom du ikke er 100% sikker på hva du trenger hvor for å komme deg hjem er det en tapt sak å få hjelp. For betjeningen bak kassa kan i 90% av tillfellene ikke hjelpe annet enn å si "næææh, dessverre, trur'kje vi har nåkka sånt"
For en tid tilbake trengte jeg ett par tre kabelsko for å bli ferdig med det jeg holdt på med. Klokken var såpass mye på en lørdagsettermiddag at mekk/biltema o.l. hadde tatt helg, så da falt valget dessverre på å kjøre til en bensinstasjon en snartur for dem måtte jo ha. Joda, kommer åpner døren og ser mot disken. "herregud, her e det bare å snu" tenkte jeg i det jeg så klientellet bak kassen. Søt jente i 17 års alderen som tydeligvis ikke var den mest drevne bak kassen der.
Meg - Hallays

Hun - kabelhæææ?

Meg - Kabelsko veit du, sånne som du har på en kabel for å skjøyte den bl.a
Hun - blir omtrent slik i ansiktet (

Her begynner jeg å bli litt irritert, så jeg lener meg over disken, åpner skuffen hvor jeg viste at det lå sko, tok opp skrinet og måtte vise henne hva jeg mente. Der var det jo selvfølgelig tombola og en annen stakkar hadde vært utsatt for samme problemet som meg og tømt det før jeg hadde fått sjangsen.
Det endte opp med at jeg var innom 3 - TRE forskjellige bensinstasjoner før jeg fikk tak i di j*****a skoan!
IKKE nok med det, omtrendt 3 MIL tok det også før jeg fant dem!

En annengang var jeg og en kompis i Tromsø en snarttur. Der oppe måtte vi ettertrekke hjulboltene. Så vi stoppet utenfor en heilt grei statoil sjappe.
Hun bak kassen kunne ikke gå bak på servicehallen for å hente ett hjulskyss/ latmansarm eller what so ever vi sporte om å få låne i 30 sekund for å få springe rundt hjulan og etterstramme boltene, av den enkle grunn at hun må jo ha vært steike døv. Hæææh?! va det einaste ho klarte og prestere å si. Han der kisen som var på vakt lamme henne hadde heller ikke hørt om noe slikt!
Det endte med at vi måtte KJØPE ett hjulkryss for å få sjekket boltene.
Å det mest ironiske var at det ble sikkert solgt 4 pølsemenyer, med fint og grovt brød med og uten tilbehør på rappen mens vi sto der å forklarte sårt hva vi trengte...
Har faktisk opplevd at en motor ble BYTTET!! på servicehallen på en av gammelbilene til fadern. Da snakker vi servicehall.
Nå er det bare lagerhall med ett digert hull midt på gulvet som sikkert gjør ondt å falle ned i når betjeningen går der inne i svime..
Lang post, men mye frustrasjon bak.
TIL SLUTT: Dersom det er noen av dere her inne som jobber på en bensinstasjon, og dere leser det her så ikke ta dere så veldig nær av dette. Siden dere er inne på ett bilforum regner jeg sterkt med at dere har ett snev av kunskap, og vet forskjellen på ett hjulkryss og en kjetting.
Jeg forlanger ikke at dere skal bli kvitt rådebanken min eller plane toppen min. Jeg forlanger at når jeg spør om en plugg så må betjeningen være så snill og snu seg og finne den pluggen, uten at jeg må gå bak disken og peike på den jeg skal ha.
Det finnes heldigvis mange gode og serviceinnstilte personer bak kassen også. Og dem TAKKER jeg hver gang, for det finnes mye rart der ute også.