Da poster jeg svaret jeg fikk i dag, siden jeg fikk litt input her i går:
--------------------
Re: Bil og sånn
Termostaten har jeg montert selv, så den er riktig vei

Mulig det bare er noe så enkelt som luft i systemet, ja.. Men #^%& at det ikke står noe sted hva de ulike varsellampene egentlig betyr, hater å gjette. Bilen bruker litt kjølevæske ja, men minimalt.
Kanskje toppakninga, ja.. Hm. Men burde ikke kjølevæska være misfarget da? Den er klar som en duggfrisk fjellbekk
Temperaturmåleren er jo et kapittel i seg selv.. Viste konstant 110 da jeg fikk bilen (uten at bilen noensinne gikk varm), og i sommer tok den kvelden. Så den lever sitt eget liv. Eller gjorde det, nå er den jo død. Har bytta giver, men det hjalp ikke, så mulig jeg må opp med hele instrumentpanelet for å fikse den. Og det utgår
Jeg tror bilen blir for varm, fordi det blir helt latterlig varmt i motorrommet etter minimalt med tid. Motoren har aldri kokt, så den har det tilsynelatende fint den, men det er jo skummelt varmt oppi der. Og slik skal det vel ikke være..? Og så er det jo den varsellampa som lyser/blinker (litt av og på) da, men det kan kanskje bety mer enn at bilen er for varm.. Det må jo nevnes at jeg kjørte rundt med veldig lite olje en lang periode i sommer, og det kan hende loppa ikke hadde helt godt av det..