Jeg skulle omregistrere Caravellen i romjulen, og fikk med meg giro for omreg.avgiften. Betalte denne med valutering 30. desember. I dag får jeg beskjed om at jeg må betale kr 27 i tillegg, fordi omreg. avgiften har økt. (Det visste jeg).
Det er nemlig ikke innbetalingstidspunktet som gjelder, men datoen for når jeg viser kvitteringen!! Salgsmelding m.m. mottok de før årsskiftet.
Dusteforbundet
Moderator: Moderatorer
- Morten S.
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N1507
- Navn: Morten Sølsnæs Strandmoe
- Bil: 2 x TT, V4, og900 og 9-3 SC
- Sted: Vestfold
- Kontakt:
Dusteforbundet
"Alt" fra totakt til turbo
- Dan Magnus
- 0.7 bar
- Navn: Dan Magnus Furuvarp
- Bil: 2004 SAAB 9-5 Vector Estate
- Kontakt:
Re: Dusteforbundet
ærlig talt, er de så tette?? skal de kreve av deg 27 kroner i tillegg? lurer på hvor mye det koster for de å gi deg beskjed om de 27 kronene... ja dusteforbund med store bokstaver. Heia Norge!!! 

- kristianur N1169
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: 1169
- Navn: Kristian Strømstad
- Bil: 1987 900 t16 2d
- Sted: Trondheim
Jeg tror faktisk det står diktert i en eller annen lov at det er innbetalingstidspunktet som er relevant.
Men det gjelder sikkert ikke for dusteforbundet.
Men det gjelder sikkert ikke for dusteforbundet.
Kristian
- Morten S.
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N1507
- Navn: Morten Sølsnæs Strandmoe
- Bil: 2 x TT, V4, og900 og 9-3 SC
- Sted: Vestfold
- Kontakt:
Jeg fikk dette svaret fra en bekjent i Vegvesenet;
Når alt i forbindelse med et eierskifte med påfølgende omregistrering er i orden (omreg.avgift, salgsmelding, forsikring osv) og mottatt på en trafikkstasjon før nyttår, er det omreg.avgiften fra før nyttår som skal gjelde. Det er slik selv om trafikkstasjonen ikke rekker å gjøre jobben med omregistreringen før etter nyttår. I slike tilfeller blir omregistreringen tilbakedatert til før nyttår.
Men i ditt tilfelle forstår jeg at kvitteringen for omreg.avgiften ikke var trafikkstasjonen i hende før etter nyttår og da er det satsen etter nyttår som vil gjelde. derfor får du denne økningen på 27 kr.
Det er altså det tidspunktet når alle forhold rundt eierskiftet og omregistreringen er ordnet og mottatt på trafikkstasjonen som regnes som omregistreringstidspunktet og det er omreg.avgiftensatsen på dette tidspunktet som vil gjelde.
Jeg skal ikke gjøre noe forsøk på å forklare alle forhold som gjør at det må være på denne måten, men bare si at hovedårsaken er at det er mange mennesker som er flinke til å benytte seg av smutthull og at eierskifter kan være problemfylte for oss når folk ikke gjør som de skal.
"Alt" fra totakt til turbo
- kristianur N1169
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: 1169
- Navn: Kristian Strømstad
- Bil: 1987 900 t16 2d
- Sted: Trondheim
Så han mener seriøst at betaling med KID er en usikker betalingsmetode som er full av smutthull?
Kristian
et sted må jo grensen gå, og det er naturligvis kjipt å være veldig nærme. Skjønner godt at de må være konsekvente, både der og andre steder, ellers sklir slike ting ut, og det gjør de BESTANDIG. Den gemene hop er faktisk enda større duster enn de som administrerer slike ordninger, så å holde kontroll på oss er nok ingen enkel oppgave, ihvertfall ikke hvis noen skal kreve særordninger..kristianur N1169 skrev:Så han mener seriøst at betaling med KID er en usikker betalingsmetode som er full av smutthull?

mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt 
9-5 2,3 t 1998

9-5 2,3 t 1998