Bilselgere!!

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Ola Pituetten N703
2.0 bar
2.0 bar
Medlemsnummer: N703
Navn: Ove Kynell Arstad
Bil: 9-5 05 Vector - Qashqai Tekna
Sted: Etnedal i Valdres
Kontakt:

Bilselgere!!

Legg inn av Ola Pituetten N703 » 10 sep 2010, 16:28

Har dårlig erfaring med bilsegere.De er for tafatte ,de er METTE liksom ,var innom seks forskjellige bilforhandlere på Gjøvik nå i ettermiddag. Både merkeforhandlere og ikke merkeforhandlere, det er bare så vidt de hever et øynebryn og gidder å se i retning av en.Du må liksom spurte bort å presse opplysninger ut av dem .Har sendt mailer i hue og reva men liten respons.
Nei tror jeg får legge bilkjøpet på hylla fram en tid.Kansje hvis jeg kommer med tusenlappa stikken opp av lomma at de blir interssert . :roll: Prøvde også en 9-3 2008 Tid 120 Hk 7 gir Vector pakke men ikke grøftelys,luktet,(fjøs) ikke godt inni hadde gått 92000 km.Autocenter as i hunndalen.
Men følte at den ikke gikk nok liksom: 8)
SAAB ER BEST

Brukeravatar
Skavold
2.0 bar
2.0 bar
Medlemsnummer: 1110
Navn: Skavold
Bil: 2001 Saab 9-3 2,0t SE
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Bilselgere!!

Legg inn av Skavold » 10 sep 2010, 18:31

Jeg var innom Saab/Opel-forhandleren på Elverum tidligere i sommer. Det var en trist affære. Selgerne satt bare på kontorene sine (kun en av de hadde en kunde), og den eneste Saaben de hadde var en 9-3SC borti et hjørne. Der hadde de ikke orka skru på taklampene en gang. Var ikke lenge jeg var der, for å si det sånn.
"Saabs tend to be driven by quite interesting people" - James May

na_X
Overload!!!
Medlemsnummer: N1121
Navn: Arve Hanssen
Bil: 99
Sted: Trondheim

Legg inn av na_X » 10 sep 2010, 18:43

Var innom din bil her i byen en tur i fjor sommer, ville se litt på 9-5 2004-2005 modell stasjonsvogn og kanskje prøvesitte litt. Fikk bare såvidt sett på noe annet enn en 98-modell sedan med stoff-seter som selgeren absolutt skulle prakke på meg, noe jeg ikke var så intr. i å se på. Da etterspurte jeg til og med 2004-2005 modell også, fikk til slutt se litt på en 2004 modell. Også spurte jeg i samme slengen hvordan garantiene var på SAAB om man har tenkt seg en ny en. Kunne bare glemme å få et ordentlig svar, da han kunne si at det var det ikke noe å spørre om engang.. :roll: Mamma var å så på cab. med det samme da, da var det enten en og9-3 han tenkte å selge privat selv, eller en TTID som kosta 600K.. Var liksom ikke noe mellomting nei gitt..
Gjett om jeg ikke fikk lyst til å handle der senere. ? :^o
SAAB 99 TURBO 77-modell, 3-dørs. Prosjekt.

Brukeravatar
Borge N1805
0.7 bar
0.7 bar
Medlemsnummer: 1805
Navn: Borge Roar Berntsen
Bil: 05 Saab 9-5 2.0t estate
Sted: Kirkenær

Legg inn av Borge N1805 » 10 sep 2010, 19:36

Skavold skrev:Jeg var innom Saab/Opel-forhandleren på Elverum tidligere i sommer. Det var en trist affære. Selgerne satt bare på kontorene sine (kun en av de hadde en kunde), og den eneste Saaben de hadde var en 9-3SC borti et hjørne. Der hadde de ikke orka skru på taklampene en gang. Var ikke lenge jeg var der, for å si det sånn.
Helt enig med deg ,jeg har også vert innom der :shock: ...for ett sted :frustrated:
QUALITY NEVER GOES OUT OF STYLE

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 10 sep 2010, 20:01

na_X skrev:Var innom din bil her i byen en tur i fjor sommer, ville se litt på 9-5 2004-2005 modell stasjonsvogn og kanskje prøvesitte litt. Fikk bare såvidt sett på noe annet enn en 98-modell sedan med stoff-seter som selgeren absolutt skulle prakke på meg, noe jeg ikke var så intr. i å se på. Da etterspurte jeg til og med 2004-2005 modell også, fikk til slutt se litt på en 2004 modell. Også spurte jeg i samme slengen hvordan garantiene var på SAAB om man har tenkt seg en ny en. Kunne bare glemme å få et ordentlig svar, da han kunne si at det var det ikke noe å spørre om engang.. :roll: Mamma var å så på cab. med det samme da, da var det enten en og9-3 han tenkte å selge privat selv, eller en TTID som kosta 600K.. Var liksom ikke noe mellomting nei gitt..
Gjett om jeg ikke fikk lyst til å handle der senere. ? :^o
Selgerne på Din Bil skulle hatt pryl alle som én, de jager jo ut kundene med staur. Ikke rart dersom den sjappa sliter med å selge Saab. Men har man først handlet så får man god behandling på delelageret :worship: og ute på verkstedet er det et par trivelige karer :D

Ola P: finn deg heller en BioPower :D
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Ola Pituetten N703
2.0 bar
2.0 bar
Kontakt:

Legg inn av Ola Pituetten N703 » 10 sep 2010, 22:38

Jepp, du har rett Ingvar,venter på sjangs til å finne akkurat den ,med riktig farge ,pent behandlet ,går som ett uvær og som snakker til meg med turbo- ventiler- og lyden fra eksosen. Når jeg sitter i setet ,føler jeg at den liksom masserer hele ryggen ,lår og setet .Jeg vet når følelsen er der ,men tålmodigheten,den krever sitt.Plutselig kan den være der og da må man ha flaks for åtreffe innertiern. :mrgreen:
SAAB ER BEST

na_X
Overload!!!
Medlemsnummer: N1121
Navn: Arve Hanssen
Bil: 99

Legg inn av na_X » 11 sep 2010, 00:25

Ingvar N629 skrev: Men har man først handlet så får man god behandling på delelageret :worship: og ute på verkstedet er det et par trivelige karer :D
Det er sant ja, skulle trodd at delelageret og de bortover der er et helt annet selskap i forhold til der selgerne jobber.
SAAB 99 TURBO 77-modell, 3-dørs. Prosjekt.

Brukeravatar
Andrew N1328
Overload!!!
Medlemsnummer: N1328
Navn: Andrew
Bil: 04 9-5 2.0t Hirsch
Kontakt:

Legg inn av Andrew N1328 » 11 sep 2010, 11:51

Har ikke samme erfaring med Din Bil som na_X og ingvar når det gjelder selgerne, blant annet var jeg innom å så litt på nye 9-5 forrige helg og ble møtt med trivelige selgere, fikk "klå" så mye jeg ville og de var veldig behjelpelig med spørsmål osv, så har jeg vært innom ved noen andre anledninger og har samme erfaring da også.
Men når det gjelder verkstedet så skjønner ikke jeg hvorfor jeg gidder å bruke de engang, heldigvis har de fått en litt hyggeligere kar i disken på mottaket... Sist bilen var innom spurte jeg om å få oppgradert hirsch programvaren i tillegg, dette var umulig da han som skulle jobbe på bilen min ikke hadde kunnskapene til det, de kom heller ikke med annen løsning, ville mest bli kvitt meg virket det som..

Men kjenner et par av karene bakpå verkstedet som er veldig flinke, prøver å få brukt de mest mulig, men sjelden man får et ord med i spillet der...
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… That’s what gets you." -Jeremy Clarkson

http://www.garaget.org/?car=101291

Brukeravatar
KongerudN344
MAX BOOST
Medlemsnummer: N344
Navn: Kenneth Kongerud
Sted: Fetsund

Legg inn av KongerudN344 » 14 sep 2010, 21:08

Jeg må si jeg ikke er veldig overrasket over at SAAB selger lite biler i Norge. Fikk en flott invitasjon i posten til "VIP" visning av nye SAAB 9-5 hos den lokale forhandleren her på Romerike. Tenkte at dette ville jeg få med meg og tok en tur. Da jeg kom inn må jeg si jeg ble skuffet. Var bare en selger der og det var liksom lite iniativ til å fortelle eller vise fram noe som helst med den nye bilen. Det verste var jo det at det faktisk var ganske mange der, vi var i alle fall 10 - 12 stk på det meste og alle stod liksom rundt bilen og lurte på om det skjedde noe???? Selgeren gjorde så godt han kunne, men med så mange som ville snakke med han skjønner jeg at det ble litt vanskelig. Resten av gjengen satt i styremøte inne på et glasskontor.

Når folk spurte om det skjedde noe var svaret at det gjorde det ikke, vi hadde da fått sett bilen! Virket ikke som om de hadde fått beskjed om hva som skulle skje før dagen i forveien! Utafor stod det en 9-5 parkert, men da noen spurte om det kasnskje var mulig å prøvekjøre vidunderet var svaret at den var utbooket til prøvekjøring litt senere på ettermiddagen. Meget dårlig opplegg. Hva koster det ikke å sende ut alle de invitasjonene til SAAB'eiere også må folk gå uten å få noe som helst igjen for det. Det verste var at jeg snakket med flere der som var ute etter å bytte bil og sikkert kunne signert en kontrakt i nærmeste framtid dersom noen hadde hatt tid til dem. Forventet ikke akkurat noe voldsomt show, men jeg syntes i alle fall de kunne hatt noen folk til å informere litt. Koster heller ikke all verden å spandere bort en kopp kaffe og noen boller heller!

Blir egentlig bare lei meg på SAAB sine vegne jeg av sånt. Sendte en hendvendelse via SAAB sine hjemmesider angående hva jeg mente om denne saken. Men nå har det gått over to uker og enda ikke fått tilbakemelding :(
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99

Brukeravatar
Ola Pituetten N703
2.0 bar
2.0 bar
Kontakt:

Legg inn av Ola Pituetten N703 » 15 sep 2010, 05:11

Det er trist at bilselgere skal opptre på denne måten,men de må ha det godt for eller så hadde de vært mere pågående ville jeg tro.Det er tross alt SALGET av bil de lever av. :roll: Tror heller ikke på forhånds bestilling av prøvekjøring hjelper.
Er litt nysgjerrig på kansje å konverter over på Mitsubitshi.Sendt forspørsel til to ferskjellige forhandlere,den en ringte 2 dager etter jeg hadde sjangs å prøvekjøre .Får vel fortsatt holde seg til godsakene !!! Kansje :roll:
SAAB ER BEST

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 18 sep 2010, 16:14

Mulig veldig bra 9-3 sc kommer inn på møller i bergen,der er de flink;-)
Styrer med DAB og AUX

Svar