Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!
Moderator: Moderatorer
-
Ola Pituetten N703
- 2.0 bar

- Innlegg: 609
- Registrert: 12 okt 2006, 21:08
- Medlemsnummer: N703
- Navn: Ove Kynell Arstad
- Bil: 9-5 05 Vector - Qashqai Tekna
- Sted: Etnedal i Valdres
-
Kontakt:
Legg inn
av Ola Pituetten N703 » 09 okt 2010, 07:41
Har lyst å vurdere denn 2011 modell 1.8 liters diesel 116 HK 300 Nm 5 års garanti kontra en 2007/2008 9-3SS Biopower gått 50-80 k 3 mnd garanti

Vet jeg ikke får noen sympati ,Men CA samme pris da

Bilkjøp satt på vent.
SAAB ER BEST
-
doo-kie
- Overload!!!
- Innlegg: 1960
- Registrert: 22 feb 2008, 17:55
- Medlemsnummer: N1304
- Navn: Jens Petter Jensen
- Bil: 06 Saab 9-5, 11 Saab 9-3x
- Sted: Rognan, Saltdal
Legg inn
av doo-kie » 09 okt 2010, 08:21
Må jo innrømme at den er jo litt tøff, men når det er sagt er jo 9-3 08 å opp enda tøffere og hakke større. Ser jo hvordan du tenker, du får en helt ny bil med 5 års garanti.... Jeg hadde ikke kjøpt meg en lanser, men det er vel smak og behag. Sikkert en grei bil det for all del!
MY11 Saab 9-3x sc XWD eLSD 2.0T(maptun)
MY06 Saab 9-5 Vector SC 2.0t(Hirsch)
Dodge Ram d-150 pickup
MY02 saab 9-5 2.0t BSR steg 1(Spiker)
93 Saab 9000cs 2.0T(Solgt)
http://www.garaget.org/doo-kie
-
Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
-
Kontakt:
Legg inn
av Jørgen N237 » 09 okt 2010, 11:39
Hadde valgt lancer med bensinmotor anyday. Liker den bilen.
Styrer med DAB og AUX
-
Arnljoth N1530
- 2.0 bar

- Innlegg: 663
- Registrert: 23 okt 2008, 12:41
- Medlemsnummer: N1530
- Navn: Håkon Arnljot
- Bil: SAAB 9000CS 2.3i M92
- Sted: Kirkenes
Legg inn
av Arnljoth N1530 » 09 okt 2010, 14:24
Ola Pituetten N703 skrev:Har lyst å vurdere denn 2011 modell 1.8 liters diesel 116 HK 300 Nm 5 års garanti kontra en 2007/2008 9-3SS Biopower gått 50-80 k 3 mnd garanti

Vet jeg ikke får noen sympati ,Men CA samme pris da

Tøff liten bil, men jeg regner med at du tester den grundig før du kjøper den
Kjenner ei som har en likedan bil, og hun er strålende fornøyd med ett unntak; Veistøy ved kjøring over 60km/t..
-
Ola Pituetten N703
- 2.0 bar

- Innlegg: 609
- Registrert: 12 okt 2006, 21:08
- Medlemsnummer: N703
- Navn: Ove Kynell Arstad
- Bil: 9-5 05 Vector - Qashqai Tekna
- Sted: Etnedal i Valdres
-
Kontakt:
Legg inn
av Ola Pituetten N703 » 09 okt 2010, 15:07
Må sef.testes den nye diesel motoren yter 300nm ved 2500rpm så det skal være krefter i en liten bil.Men hvis det dukker opp den rette 9-3 n

så .... Det ble solgt ca 25% bensin utgaver av 9-3 2008 vansklige å finne.

SAAB ER BEST
-
Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Innlegg: 2068
- Registrert: 16 jun 2008, 14:50
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Legg inn
av Rambraut N1491 » 09 okt 2010, 15:56
Jeg hadde heller tatt Lancer med 143hk bensinmotor enn diesel, den går faktisk ikke så aller værst, men det er fortsatt ikke en turbosaab.

1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI
-
Vangen N622
- 2.0 bar

- Innlegg: 785
- Registrert: 25 des 2005, 01:59
- Medlemsnummer: 622
- Navn: Marius Vangen
- Sted: Harstad
Legg inn
av Vangen N622 » 09 okt 2010, 18:07
Du burde regne ut verditap iallefall. Er helt annet verditap på en ny bil som en brukt. Det bør være med i beregningen.
Saab er livet! 
-
turboTruls N263
- 1,5 bar

- Innlegg: 399
- Registrert: 09 jan 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N263
- Navn: Truls Bredo Johansen
- Bil: 900 turbo16v
- Sted: Bergen
Legg inn
av turboTruls N263 » 09 okt 2010, 19:09
Hadde også vurdert impreza diesel. De er tøffe med diesel(panserscoop)
Disse har jo boxer motor og er veldig fin i gangen til diesel å være.
Lånte en sånn i tre dager og må si det var gøyt, denne var med asymetrisk firehjulsdrift også

-85 900 Gruppe A t16
-84 900 t16 (sporveisbussen)
-94 GM 900 t coupe
-11 9-5 Vector sedan (drosje)
Distriktsansvarlig Vest
-
Skavold
- 2.0 bar

- Innlegg: 896
- Registrert: 22 jul 2007, 18:26
- Medlemsnummer: 1110
- Navn: Skavold
- Bil: 2001 Saab 9-3 2,0t SE
- Sted: Oslo
-
Kontakt:
Legg inn
av Skavold » 09 okt 2010, 21:27
turboTruls N263 skrev:... med asymetrisk firehjulsdrift også
Høres ikke helt sunt ut ...
Men Imprezaene er jo ikke akkurat vakker å se på, og interiøret er en vits. Lancer er langt penere, både utvendig og innvendig, selv om jeg faktisk syns sedanen er penere enn Sportback-utgaven, til tross for at jeg generelt ikke liker små sedaner.
"Saabs tend to be driven by quite interesting people" - James May
-
Arnljoth N1530
- 2.0 bar

- Innlegg: 663
- Registrert: 23 okt 2008, 12:41
- Medlemsnummer: N1530
- Navn: Håkon Arnljot
- Bil: SAAB 9000CS 2.3i M92
- Sted: Kirkenes
Legg inn
av Arnljoth N1530 » 09 okt 2010, 22:05
Skavold skrev:turboTruls N263 skrev:... med asymetrisk firehjulsdrift også
Høres ikke helt sunt ut ...
Men Imprezaene er jo ikke akkurat vakker å se på, og interiøret er en vits. Lancer er langt penere, både utvendig og innvendig, selv om jeg faktisk syns sedanen er penere enn Sportback-utgaven, til tross for at jeg generelt ikke liker små sedaner.
Og kommer jeg og på toppen av det hele å skal synes at boxer decease(l) er noe ræl

Hadde en Subaru Legacy til fotografering med den motoren og den var støyete, smal på effekt og ga meg et innblik i begrepet turbo-lag

-
Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Innlegg: 2068
- Registrert: 16 jun 2008, 14:50
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Legg inn
av Rambraut N1491 » 09 okt 2010, 22:09
Skavold skrev:selv om jeg faktisk syns sedanen er penere enn Sportback-utgaven
Det synes jeg også, jeg jobber på et Mitsubishi merkeverksted og ser begge modellene gjevnlig da det er solgt en del slike her i distriktet, spesielt omegn der hvor jeg jobber.
Kan også legge til at bilene er veldig servicevenlige og at vi enda ikke har hatt inn noen med problemere i større skala. Det halve året jeg har jobbet der nå så har det ikke vært noe annet enn en motorlampe som lyste, feilkode slettet og siden har vi ikke sett bilen.
1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI