Klubbkalender

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Svar

Ville du ha kj?pt STCN-kalender?

Ja selvf?lgelig, det er jo kult
16
100%
Nei, jeg er skikkelig kjip, liker egentlig ikke Saab
0
Ingen stemmer

Stemmer totalt: 16

Brukeravatar
SkapSvensk
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Sted: Tromsø, Norge

Klubbkalender

Legg inn av SkapSvensk » 09 okt 2003, 10:35

Hei!
Hva med at vi går sammen om å lage en klubbkalender for stcn? Der kunne vi hatt 12 bilder av norske, tøffe saab'er, av alle typer og årganger. Trenger sikkert ikke bli så dyrt heller.
Noen synspunkter?
Harald Østbø - Medlem N223

Brukeravatar
alex_ander3@hotmail.com
MAX BOOST
Medlemsnummer: 189
Navn: Alexander A.
Sted: Drammen

Legg inn av alex_ander3@hotmail.com » 09 okt 2003, 12:18

du mener våre biler, det syns jeg hadde vært kult
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen

//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: Klubbkalender

Legg inn av Hjelle, N6 » 09 okt 2003, 22:00

SkapSvensk skrev:Hei!
Hva med at vi går sammen om å lage en klubbkalender for stcn? Der kunne vi hatt 12 bilder av norske, tøffe saab'er, av alle typer og årganger. Trenger sikkert ikke bli så dyrt heller.
Noen synspunkter?
Jau, det hadde vore maffigt.
Og selfølgelig skal vi ha overvekt av 900-ar sidan vi er flest slike... ;)

Det må då vere nokon i klubben her som jobbar innen grafikk/trykkeri, slik at vi kan få ein god pris?
Evt.kan det også vere heilt greit med ein stor kalendar i plakatstørrelse, der en kan lage eit bilde med monge forskjellige bilar...

900Rdream
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Sted: Oslo

Legg inn av 900Rdream » 25 okt 2003, 11:11

Heisann alle dere som er interessert i kalender... :!:

Jeg jobba i reklamebyrå/trykkeri i noen år og har derfor noen tanker angående kalendere....!

Regner med at den mest aktuelle størrelsen på kalenderen vil være i A3-format....?! (Store fine bilder av Glisa våre) Hvis så er tilfelle, og egentlig uansett, bør bildene som leveres til trykkeriet være av god digital kvalitet. (Dersom trykkeriet må scanne bildene fra papirkopier blir det veldig fort dyrere enn vi ønsker).

For å få tilfredsstillende kvalitet på printen, bør bildene tas med høyeste mulige oppløsning på kameraet og lagres i JPEG- eller GIF-format, fordi disse kan brukes av både Pc og Mac. Ta gjerne 5-10 bilder og brenn dem på en cd-rom, fordi det er mest praktisk da alle trykkerier godtar dette.

Det må også bestemmes om A3-arket skal være stående eller liggende. Stående er mest vanlig. Uansett må dere beregne litt plass til beskjæring av bildene som skal brukes. Med andre ord, sørg for at det er litt mer enn 2 cm rundt Gliset på bildene som leveres.

Siden det hadde vært kult å ikke måtte vente helt til 2005 med å få en skikkelig kul Saab-kalender på veggen hjemme, må jo alle bilder være levert i god tid før begynnelsen av år 2004, slik at trykkeriet får tid til å lage kalendrene ferdig før det nye året starter.

Kan sjekke priser på slike kalendre når jeg får tid og anledning, og vil komme tilbake med et prisoverslag. Prisen avhenger selvfølgelig litt av hvilken papirkvalitet o.l vi ønsker, og ikke minst hvor mange som skal trykkes. Sannsynligvis vil antallet kalendre ikke overstige 200 ex. og da er det ikke mye kvantumsrabatt å snakke om tror jeg.

Bildene på cd-rom sendes så i posten og ikke på mail (fordi mengden data i bildefilene vil kverke enhver e-post) til en person som tar med seg cd-romene til trykkeriet og ordner alt der!

Gleder meg litt allerede jeg!

Minner om at dette bare er en tankerekke! Til nød et forslag på løsning!

Har forresten et par synspunkter når det gjelder bildene som skal på kalenderen også!!!!

Flotte biler er flottere på bra bilder!
Og panserdamer er ikke ufint! 8)

Brukeravatar
Kjetiln122
1,5 bar
1,5 bar
Medlemsnummer: N122
Navn: Kjetil Finstad
Bil: Saab CX, 99, 900, 900, 9-3
Sted: Ås

Legg inn av Kjetiln122 » 25 okt 2003, 23:52

Er klar for kalender jeg....

Har mulige panserdamer plukket ut også...

Du får ta med deg digi-kameraet ditt og knipse noen bilder av forskjellige saabèr. Hadde jo vært greit med et lite treff for å få tatt disse bildene???
Saab 9-3 2008
Saab 900 set 1994
Saab 900 t16 1987
Saab 99GL Custom 1980 t16
Saab CX 1974

Brukeravatar
SkapSvensk
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Sted: Tromsø, Norge

Legg inn av SkapSvensk » 26 okt 2003, 02:46

Åffer bor ikke alle saabbisser i Tromsø? Da kunne vo jo hatt treff hver dag :D