Er bakken lang nok så....Joachim N370 skrev:Går en orginal 150 hk i 245?
Hva er det villeste du har gjort med bilen i det siste?
Moderator: Moderatorer
- Myrt N610
- 2.0 bar
- Innlegg: 955
- Registrert: 15 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N610
- Navn: Trym Berge Mathisen (Han første Trym)
- Bil: 9-3 og 9-5
- Sted: Sørumsand
- Kontakt:
Macarena performance team-member #02
Saab 9-5ss 2,3t '04 | rullende prosjekt.. | Silver-Surfer
Saab 9-3sc 1,8t '07 | kone/familie racer |
Saab 9-5ss 2,3t '04 | rullende prosjekt.. | Silver-Surfer
Saab 9-3sc 1,8t '07 | kone/familie racer |
- ottorasmussen N242
- Overload!!!
- Innlegg: 1145
- Registrert: 10 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N242
- Navn: Otto Rasmussen
- Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
- Sted: Bergen
Da skal det jaggu være en lang bakke, og helst medvind.
Jeg fikk min 9-5 i knapt 240 på autobahn.
Er det en 2,3i eller 2,0t?
Dekkdimensjonen er også interessant, da min gamle 90' 9000 2,3 i med 205/50/16, målt med gps var dønn presis.
Men uansett nekter jeg fortsatt å tro at 245 er umulig med kun 150 hk, da jeg ikke klarte å oppnå denne farten med 2,3T og 170 hk.
Jeg fikk min 9-5 i knapt 240 på autobahn.
Er det en 2,3i eller 2,0t?
Dekkdimensjonen er også interessant, da min gamle 90' 9000 2,3 i med 205/50/16, målt med gps var dønn presis.
Men uansett nekter jeg fortsatt å tro at 245 er umulig med kun 150 hk, da jeg ikke klarte å oppnå denne farten med 2,3T og 170 hk.
Eier av bla. WIS og EPC, AIC, STM, EAC, TIS2000, SAAB MP.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.
- matrox N522
- MAX BOOST
- Innlegg: 2089
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
Så fort har jeg aldri kjørt med bilen min =P Men trodde ikke de gikk fortere enn 230km/t
Men om den gjør 240km/t, så skal det ikke mer enn 17"-ere til for at den skal gå 5km/t fortere enn med orginale 16".
Det gjør i allefall min bil målt med GPS. Tydeligvis ikke samme rullediameter
Men om den gjør 240km/t, så skal det ikke mer enn 17"-ere til for at den skal gå 5km/t fortere enn med orginale 16".
Det gjør i allefall min bil målt med GPS. Tydeligvis ikke samme rullediameter
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
Toppfartjakt her også. Veien ble kort og kom kun til 210 (tæledumper er skummelt), men da hadde jeg ikke lagt inn 5 gir enda Ønsker å kjøpe mer vei.
Saab 9000 2.0 T16
http://www.garaget.org/?car=35832
http://www.garaget.org/?car=35832
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12869
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Dra til Tyskland! 200+ på norske veier er jo galskap!Rufati skrev:Toppfartjakt her også. Veien ble kort og kom kun til 210 (tæledumper er skummelt), men da hadde jeg ikke lagt inn 5 gir enda Ønsker å kjøpe mer vei.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- matrox N522
- MAX BOOST
- Innlegg: 2089
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
Vet om veier i distriktet her som det går fint ann og kjøre så fort uten større risiko. Men så var det den jævla elgen som plutslig kan stå foran deg da...
Men kan ikke si jeg har noe større behov for og kjøre så fort uansett.
Men kan ikke si jeg har noe større behov for og kjøre så fort uansett.
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1961
- Registrert: 22 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
Ja vi har jo noen fine motorveier litt runt forbi i landet som er relativt tomme i fire tida om morgenen Eneste som er ute her da er sivilbiler
Tror egentlig ikke jeg våger å teste toppfarten på min bil men jeg satt på med en kamerat i pappa'ens s60 t5 og 220 i den bilen var litt for mye etter min smak, ikke det at det føltes fort en gang.. Savner fartsfølelse i slike biler
Tror egentlig ikke jeg våger å teste toppfarten på min bil men jeg satt på med en kamerat i pappa'ens s60 t5 og 220 i den bilen var litt for mye etter min smak, ikke det at det føltes fort en gang.. Savner fartsfølelse i slike biler
900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05
9-5 Estate 2,0t M05
- TurboRoger_N486
- 0.7 bar
- Innlegg: 192
- Registrert: 30 jul 2005, 01:00
- Sted: Hamar
- SledgeN685
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 55
- Registrert: 12 mai 2006, 21:26
- Sted: Odda
- TurboRoger_N486
- 0.7 bar
- Innlegg: 192
- Registrert: 30 jul 2005, 01:00
- Sted: Hamar
Kjører da ikke 250. Når det virkelig haster og forholdene ligger til rette for det kan man bryte fartsgrensen med grunnlag i nødrett. Er ikke ofte dette gjelder da. Et infarkt vil kunne være et slikt tilfelle, evt trafikkulykker og slikt.
Bruk av blålys forutsetter at bilen registreres som utrykningskjøretøy med fastmontert blålys. Da må man søke om dette og gjennomgått kurs i utrykning. Mange bruker løsmonterte blålys, men i utgangspunktet er det vel bare politiet som skal ha anledning til dette. Flere steder er praksisen ulik (ikke alltid i tråd med forskriftene). De fleste vil uansett at legen kommer fram i tide dersom de skulle være utsatt for akutt sykdom. Da selvfølgelig så lenge kjøringen kan gjøres forsvarlig.
Med sentraliserte legevakter og tett befolkede områder så er ikke behovet like stort for utrykning på østlandet. Verre på vestlandet og i Nord-Norge hvor avstandene er store og man faktisk kan nå fram til pasienten før amublansen. Navigasjon er uansett det beste hjelpemiddelet hvis man vil spare tid.
Bruk av blålys forutsetter at bilen registreres som utrykningskjøretøy med fastmontert blålys. Da må man søke om dette og gjennomgått kurs i utrykning. Mange bruker løsmonterte blålys, men i utgangspunktet er det vel bare politiet som skal ha anledning til dette. Flere steder er praksisen ulik (ikke alltid i tråd med forskriftene). De fleste vil uansett at legen kommer fram i tide dersom de skulle være utsatt for akutt sykdom. Da selvfølgelig så lenge kjøringen kan gjøres forsvarlig.
Med sentraliserte legevakter og tett befolkede områder så er ikke behovet like stort for utrykning på østlandet. Verre på vestlandet og i Nord-Norge hvor avstandene er store og man faktisk kan nå fram til pasienten før amublansen. Navigasjon er uansett det beste hjelpemiddelet hvis man vil spare tid.
Nåværende biler:
2008 Volvo xc70 II Summum
2002 Saab 9-5 Aero kaputski
2008 Volvo xc70 II Summum
2002 Saab 9-5 Aero kaputski
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
La denne tråden fortsatte med litt humoristisk vinkling og dropp fjortis-skrytet om hvor fort man har kjørt på norske veier!
I STCN så prøver de fleste av oss å fremstå som rimelig seriøse men slikt prat hjelper ikke imaget vårt. Det finnes baner hvor man kan teste sine og bilens ferdigheter (eller som Ingvar sier: autobahn), selvfølgelig så finnes det tilfeller hvor det ikke er så farlig om det går litt fortere etter veien men det er et godt stykke fra det og til skryt av toppfart.
Sklir denne diskusjonen ut så låser vi tråden og fjerner innhold som ikke er passende.
Slik som dette vil vi ikke fremstå: http://home.no.net/kjellts/usenet/vg.html
I STCN så prøver de fleste av oss å fremstå som rimelig seriøse men slikt prat hjelper ikke imaget vårt. Det finnes baner hvor man kan teste sine og bilens ferdigheter (eller som Ingvar sier: autobahn), selvfølgelig så finnes det tilfeller hvor det ikke er så farlig om det går litt fortere etter veien men det er et godt stykke fra det og til skryt av toppfart.
Sklir denne diskusjonen ut så låser vi tråden og fjerner innhold som ikke er passende.
Slik som dette vil vi ikke fremstå: http://home.no.net/kjellts/usenet/vg.html
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
Skrekk, må inrømme at jeg ikke har parkert bilen inne i garasjen siden våren 2005!
Har nettopp ryddet i garasjen, så nå har Saab`en fått plassen sin tilbake, brukt den i to dager allerede Føler meg mye bedre nå Tenker med gru på en hva nok èn ute-vinter kunne gjort med bilen
Har nettopp ryddet i garasjen, så nå har Saab`en fått plassen sin tilbake, brukt den i to dager allerede Føler meg mye bedre nå Tenker med gru på en hva nok èn ute-vinter kunne gjort med bilen
Sist redigert av Macgeier den 16 aug 2006, 10:37, redigert 1 gang totalt.