Satte nesten frokosten i halsen da jeg leste dette er:
"Neste år vil regjeringen foreslå og stortinget vedta en ny årsavgift som gjør det dyrere å kjøre gammel bil.
Det bekrefter miljøvernminister Helen Bjørnøy ovenfor Motor.
En omlegging av nybilavgiftene er bare starten på omleggingen av de totale bilavgiftene. Målet er å begunstige drivstoffgjerrige biler. Mange tror at regjeringen har "forelsket" seg i diselbiler, men slik er det ikke. I forslag til statsbudsjett for 2008, vil vi foreslå en omlegging av årsavgiften. Det vil bety at nye, drivstoffgjerrige biler vil kunne få lavere årsavgift , mens gamle biler som forurenser mye vil få høyere årsavgift sier Bjørnøy. I tilleg varsler hun at også biler som slipper ut mye NOx og partikler, slik som diselbiler uten partikelfilter og NOx-katalysator, vil bli straffet med høyere årsavgift."
Det var da denne artikkelen som stod i motro, fant den ikke på hjemmesia til motor så bare skreiv den av, men det må jo være no seriøst feil med den regjeringa vi har, hvem har valgt dem????

Sånn som jeg skjønner det så blir degt bare ENDA dyrere å kjøre rundt i Ågen min... Men jeg kjører heller den enn et nytt japse blekk som bøyer seg bare du ser på den...