Moderator: Moderatorer
Gården Ambjørndal (Hjartdal, Telemark) ble fraflyttet på 80-tallet på grunn av ekstrem overnaturlig aktivitet. Et tv-team har gjort grundig research og funnet ut følgende om gården:
Det har foregått grusomme henrettelser, heksebrenning og menneskeslakt m.m. på området-helt siden vikingtida-Men det er ikke det verste! Dette er Hjartdals første gård,og da gården ble reist på 1600-tallet levde en besatt svartebokprest på nettopp denne gården.Han lokket til seg unge kvinner som han drepte og parterte (!) i kjelleren!Han brukte øksa og det er usikkert hvor mange han egentlig drepte.De ble levende slaktet i kjelleren, og levningene ble gravd ned.Eiendeler ble murt inne i veggen. Flere av ofrene sies å gå igjen- kanskje med et snev av hevn ettersom de gikk en grusom skjebne i møte. Presten går også igjen,og dette er virkelig en mørk,ond skikkelse.Presten trodde han var ***** selv. Hele 9 barn har også blitt tatt av dage i huset,pga matmangel.Minst 2 av dem ble brent i peisen. Det er funnet dagboksider i en kiste på loftet som bekrefter dette.
Det har også vært bondeopprør og slag på gården/tunet,mange ble drept og i den senere tid i gamle låven er det mange som har tatt livet sitt.Trolig har folk blitt deprimert og påført store lidelser av å bo på gården,være på området og energiene fordi både stemningen og atmosfæren er helt grusom. Det sies at hele gården er bygd på en gravplass og at en forbannelse hviler over stedet.Av åndelig aktivitet er det opplevd bl.a.
*Lysfenomener fra både huset og låven
*Mørke skikkelser,og skremmende opptreden(!)
*Høye lyder, mye uro
*Høygafler og høy som plutselig blir kastet,i låven
*Dører som slår, ting som blir kastet/knust/flyttet på
*Steinene i kjelleren rører seg om natta(!) Det sies at den gale presten også går igjen,og står og tramper på steinene om natta
Gården har blitt rømt flere ganger.Den siste eieren bodde kun på kjøkkenet,og turte ikke gå noe sted.Hun ble syk og døde,og siden har ingen bodd på gården.I dag er det så ille at folk helst holder seg unna
Kjekt å viteMats900SQR skrev:hmm, når jeg smelte med 900an min brukte jeg briller.. fikk airbaggen i trynet, men skjedde ingenting
Har den samme selv! med Polk Audio TSi500 fronter... spesielt etter romkorreksjonen ble det helt sinnsykt bra lydAtzz skrev:Da hadde man motatt Onkyo TX-SR607 etter at posten har hatt den i sin varetekt i over ei uke!
Skal si det ble mye bedre lyd, sammenlignet med en Tandberg Sølvsuper 12! (Sammenligning gjort på samme høytalere)
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hehe, gode greierRambraut N1491 skrev:"Jeg slapp farsbot idag. Skyldte på at jeg hadde en Toyota bak meg."
Haha, gjorde dagen min enda bedre.
VegardTonheim N1444 skrev:Hehe, gode greierRambraut N1491 skrev:"Jeg slapp farsbot idag. Skyldte på at jeg hadde en Toyota bak meg."
Haha, gjorde dagen min enda bedre.![]()
Var vel tilfeldigvis ikkje en Toyota Primus vel?