
Valg av pendlebil
Moderator: Moderatorer
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Valg av pendlebil
Hva med å gasskonvertere en 9000? Du får lovlig billige 9000er om dagen, og de er gode å kjøre! Rimelig underholdende på svingete veier er de også, og kjøper du en med sotvifte så kan du kanskje ligge litt lenger om morran uten å komme for seint på jobb 

Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Re: Valg av pendlebil
Kan også trygt anbefale Skoda Octavia. Kjører min på 0,5 per mil, der inngår faktisk noe køkjøring. Relativt driftsikker har den også vært. Lettkjørt og fin bil med grei komfort. Bråker selvfølgelig litt, men det gjør alle de gamle dieselbilene. Du bør i alle fall gå for en dieselbil, merka stor forskjell på drivstoffutgiftene mine når jeg bytta ut en passat bensin med dieselen. Ser ikke helt poenget med å bygge om en bil til 50 - 70 000 kr 20 000 kr til gassdrift for å kjøre like billig som du ellers gjør med en dieselbil. Ulempen med "gammal" dieselbil uten ekstra varmer er varmeapparatet, det kunne vært bedre på octaviaen også.
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Re: Valg av pendlebil
Jeg ville gått for diesel i alle fall, på en ren pendlebil har jo effekten lite å si egentlig så da er det jo lettere å velge. Så er det bedre å ha en sprek bil i garasjen som du kan glede deg til å komme hjem til. 


Jeg har erfaring med sånt, og jeg kan meddele at når man må ta buss i et halvt år er det IKKE anledning for å sove lenge om mårningen, spesielt ikke når det er 4 mil mellom hjem og jobb.Ingvar N629 skrev:og kjøper du en med sotvifte så kan du kanskje ligge litt lenger om morran uten å komme for seint på jobb

M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1