Erik N823 skrev:
Har samme erfaring. Da jeg som ferdigutdannet 26 åring skulle forsikre 9-3:an var IFs tilbud knappe 28K, Med Gjensidige kom jeg ned i drøyt 11K. Med det skammelige tilbudet sørget IF for at jeg aldri kommer til å bli kunde hos dem. Smart av IF å ekskludere langtidsutdannede på denne måten, regner med at jeg kommer til å bruke noen slanter på forsikring gjennom livet.
Eksakt samme erfaring har også jeg, men jeg mener det nesten går automatikk hos alle selskap å ta blodpris før bonus er opparbeidet og ikke bare IF. Har to eksamener igjen fra å være ferdig med 6år på universitet, men har ikke tatt meg den luksusen(hatt råd) til å ha en bil de siste årene. Jeg er forøvrig 28år.
Jeg har forøvrig fått et oversiktlig prisanslag fra en hyggelig medbruker på forumet, men det når dessverre ikke opp mot det selskapet jeg ender med. Det viktigste argumentet mitt for å betale mer hos IF er superdekningen, men fordi min bil er en 2000mod er den visst uforholdsmessig dyr iforhold til dette.
En er nesten nødt å velge etter pris når forsikringsprisen varierer med 5-6000kroner,-ihvertfall er det slik for meg som er i etableringsfasen. Ok, en aero er ikke den mest økonomiske førstebilen, men dette er en liten "treat" for endt studietilværelse.
Mvh.
Thomas.