Så kjør forsiktig!

Moderator: Moderatorer
Du som styrer med HMS da?EdHunter N815 skrev:Klart, en ulykke er jo alltid en tankevekker, men man må nesten ha vært involvert selv, i alle fall som vitne, for at det skal ha noen virkning.
Det er jo litt ironisk egentlig, på jobb (jobber i Schlumberger) har vi møter i lange baner, stopper alt arbeid i dagevis, osv, om noen skjærer seg i fingeren. Til og med de minste skader eller farlige tilstander blir raportert og analysert for å se om jobben kan gjøres tryggere i fremtiden.
Jeg er selv med i et "Loss Prevention Team" som jobber med skadeforebyggende tiltak på arbeidsplassen, og vi er veldig fokusert på å analysere risiko i alt vi gjør innenfor bedriftens vegger. I tillegg er jeg verneombud, og jobber daglig med å sørge for at mine medarbeidere har det trygt og godt på jobb. Alt i alt setter både bedriften og jeg selv sikkerhet før alt annet, og dette ser vi svært gode resultater av.
Men med en gang jeg går ut døren på jobb er liksom det der glemt, enten jeg kjører bil eller bedriver andre ting... Poenget er jo at vi vet jo alle innerst inne at sikkerhet er viktigst av alt, men det er veldig vanskelig å sette teorien ut i handling på egenhånd. Det er veldig lett når man har en arbeidsgiver til å ta seg av det, men privat tar de aller fleste desverre ikke sin egen sikkerhet på alvor. Bilkjøring er sansynligvis det farligste vi gjør, og vi burde tenke på sikkerhet konstant fra vi setter oss bak rattet til vi går ut igjen.
Du sier noe der... Men så er jo alle disse offshore-firma'ene helt sinnsyke på HMS og daEdHunter N815 skrev:Klart, en ulykke er jo alltid en tankevekker, men man må nesten ha vært involvert selv, i alle fall som vitne, for at det skal ha noen virkning.
Det er jo litt ironisk egentlig, på jobb (jobber i Schlumberger) har vi møter i lange baner, stopper alt arbeid i dagevis, osv, om noen skjærer seg i fingeren. Til og med de minste skader eller farlige tilstander blir raportert og analysert for å se om jobben kan gjøres tryggere i fremtiden.
Jeg er selv med i et "Loss Prevention Team" som jobber med skadeforebyggende tiltak på arbeidsplassen, og vi er veldig fokusert på å analysere risiko i alt vi gjør innenfor bedriftens vegger. I tillegg er jeg verneombud, og jobber daglig med å sørge for at mine medarbeidere har det trygt og godt på jobb. Alt i alt setter både bedriften og jeg selv sikkerhet før alt annet, og dette ser vi svært gode resultater av.
Men med en gang jeg går ut døren på jobb er liksom det der glemt, enten jeg kjører bil eller bedriver andre ting... Poenget er jo at vi vet jo alle innerst inne at sikkerhet er viktigst av alt, men det er veldig vanskelig å sette teorien ut i handling på egenhånd. Det er veldig lett når man har en arbeidsgiver til å ta seg av det, men privat tar de aller fleste desverre ikke sin egen sikkerhet på alvor. Bilkjøring er sansynligvis det farligste vi gjør, og vi burde tenke på sikkerhet konstant fra vi setter oss bak rattet til vi går ut igjen.
Ja hvorfor ikke? Knapt innkjørt, jo!Torkil_N1282 skrev:Kunne DU vurdert å kjøpe denne? Brukt som taxi. Automatkasse byttet på 150k pga at den giret litt tregt og turbo er byttet. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16622293
Nei. Av den enkle grunn at det er diesel! Og jeg er diesel hater. Hadde det vært bensin. Ja da kunne jeg godt ha luktet på den der om jeg skulle bytte.Torkil_N1282 skrev:Kunne DU vurdert å kjøpe denne? Brukt som taxi. Automatkasse byttet på 150k pga at den giret litt tregt og turbo er byttet. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16622293
.. men temmelig håpløs side(forumet altså), den refresher/reloader jo hele tiden, så man spretter hele tiden opp til øverst på siden..Jørgen N237 skrev:Har endelig funnet noe fornuftig og lærerikt på bilforumet, http://www.bilforumet.no/how-to-forum/8 ... ost1631759
Den så jeg ogsåmatrox N522 skrev:Hah, la plutslig merke til at midt på vg.no så var det en bilpoleringsreklame, med en av saabs conseptbiler
sånnTor N12 skrev:Den så jeg ogsåmatrox N522 skrev:Hah, la plutslig merke til at midt på vg.no så var det en bilpoleringsreklame, med en av saabs conseptbiler, prøvde å ta printscreen for å legge ut bilde her men av en eller annen grunn så fikk jeg det ikke til på denne pc'n
Flere nivåer på Mopedlappen?steff skrev:I helga kjørte jeg opp på hjullaster.. vanskeligere enn forventet.. man skulle visst kunne hele innstruksjons boka utenat fant jeg utNåhar jeg nesten alle M klassene