For 1.5 år siden så var Jim på ACR med sin nylakkerte Honda Prelude 2.0Is. Ingenting å skrive hjem om altså.
Akkurat fått på Volk (?) Racing-felger og Toyo ettellerannet hippt noe. Men på bane går det i Toyo 888R mener jeg på.
Ute i løpet så sprakk "noe" i motoren og oljen rant ut. Oljelampen fungerte ikke, og han kjørte videre med fullt gasspådrag der dette var mulig.
Sier seg selv at dette ikke fungerte lenge.
Etter å ha betalt 7000 kr for å få bilen hjem, så er det å lete etter ny motor. Han bestiller fra Japan en frontcut av en Honda Prelude 2.2 VTEC (en bil, skjært neddover langs A-stolpen så motor og ledningsnett og alt er intakt) som han betaler X antall kroner for. Vel i Drammen etter å ha brukt nesten en mnd. fra Japan så havner den for fortolling. Her ligger den i 2 mnd. før de bestemmer seg for å sende hele frontcutten i retur.
(I mellomtiden står Preluden på ett lager i Bodø)
Men etter man har forklart tollerne at papirene de mangler har DE rotet vekk, og skriftlig korrenspondanse i alle himmelrettninger, kommer frontcutten til Bodø etter 4 mnd i tolla.
Frontcutten blir så plassert i samme lager som bilen.
Jim forsto at han ikke hadde kunnskap eller verktøy til å sette i nymotoren /m ledningsnett, så han hyrer ett firma i Drammen til å gjøre dette.
Da Jim stikker innom lageret så har det samlet seg en STOR vanndam rundt bilen, og det vokste sopp i seter, dashboard, dørsider.. ALT var befengt med sopp inni!
Her hiver mann seg rundt, og tro det eller ei, men Meguiars-produktene fjerner sopp

Han sender bilen og frontcutten til Drammen for videre behandling der.
Siden har han ikke hørt noe.
Dette var for ett år siden.
Etter sikkert 200 telefoner (ingen besvart) og 30 SMSer (ingen besvart) og en 10-12 mail... ingen besvart.. så "gir man opp"
dvs. Man gir ikke opp bilen sin

Etter MYE stress finner man fram hvor "firmaet" holder hus, og Jim sender bortover noen folk i Club Honda.
Svaret han fikk var ikke annet en rystende.
Dvs. Han fikk ikke svar, men han fikk MMS-meldinger.
Bilen sto uten felger, motor var borte fra frontcutten, stereoanlegg og annet i bilen var ribbet ut.
Bilen var frøset fast til bakken, rust langs hele bilen, den var jo nylakkert, de HELT nye trippelventilerte skrivene fra noe (husker ikke) var helt rusta sund. Og fast i bakken.
Akslinger og nav, rustet som... ja.
Firmaet har ikke gitt lyd fra seg, og Jim trekker nå i dag, Mandag de for retten for tyveri.
Også kom det fram samme dag at en der nede i Drammen hadde skaffet seg noen "Billige 18" Volk Racing-felger.
Dette blir spennende!