Prosjekt 240
Lagt inn: 10 aug 2008, 18:07
Vel da har jeg gått til anskaffelse av en flott Volvo 240GL fra herrens år 1990.
Bilen er koks grå og så godt som rustfri med 207000km på telleren.
Planen er å ha bilen ferdig for under 40000,inkl summen for bilen.Den tok jeg i betaling for en liten jobb på ca 15000,-
Da har jeg passert 40 lapper og bilen er kjørbar med turbomotor. Dette prosjektet kommer til å gå litt utover det planlagte,summen for det hele kommer sikkert nærmere 100 000,- Motoreffekten til banebruk vil nærme seg 300-350,derfor bygger jeg alt for å tåle enda mere
Girkasse holder til gode 400hk,clutch det samme og cooler holder til 500hk 
Her er planene mange og økonomien trang:
1.Bytte framseter,de gamle er skeive og ekkle.(OK, Recaro fra Sierra Cosworth)
2.Fjerne litt overflaterust i ene hjulbue
3.Polere den flotte 18år gammle lakken (gratis )
4.Nye baklykter og sideblinkers (OK, 1635,-)
5.Nye fjører og dempere,Koni og Lesjøfors (OK, 4000)
6.Bytte motor til B230FK (OK,15000,-)
7.Bytte girkasse til Getrag 265 (OK 4000,-)
8.Ta en liten sjekk på kupevifta da den lager en liten lyd (gratis)
9.Nye felger og dekk (OK 5000,-ikke betalt enda+1 sett 15" Phoenix felger)
10.Litt små lakkering etc.
11.Diverse oppgraderinger i motor,målet er 250hk innen sommeren 2009.
12.Stabilisator stag og nye foringer over alt (OK, 4007,-)
13.Bestille nye skilt
14.Fjerne hengerfeste
Wish me luck:)
Bilder kommer i løpet av kvelden!!
Brukt
10.08.2008 - 15000,- (bil)
22.08.2008 - 450,- (hjulmuttere)
26.08.2008 - 1635,- (div. hvite blinkers og nye baklamper)
24.09.2008 - 15000,- (B230Fk m/chip)
11.10.2008 - 2000,- Sinter clutch til Getrag 265
12.10.2008 - 4000,- Getrag 265,kortet mellomaksling
19.10.2008 - 2000,- Arbeid med ledningsnett og montering/oppstart
19.10.2008 - 1000,- Intercooler
20.10.2008 - 3697,- JT 3" eksos fra turbo
20.10.2008 - 2000,- Sellhom stålspak
01.02.2009 - 4000,- Lesjøfors 35mm senkesett og røde Koni
29.04.2009 - 360,- Slangeklemmer 2,5" og 3"
29.04.2009 - 600,- Div. fittings
30.04.2009 - 4007,- Superflex foringer
13.05.2009 - 2100,- Lager til girkasse
Sum pr i dag: 57849,-
Bilen er koks grå og så godt som rustfri med 207000km på telleren.
Planen er å ha bilen ferdig for under 40000,inkl summen for bilen.Den tok jeg i betaling for en liten jobb på ca 15000,-
Da har jeg passert 40 lapper og bilen er kjørbar med turbomotor. Dette prosjektet kommer til å gå litt utover det planlagte,summen for det hele kommer sikkert nærmere 100 000,- Motoreffekten til banebruk vil nærme seg 300-350,derfor bygger jeg alt for å tåle enda mere


Her er planene mange og økonomien trang:
1.Bytte framseter,de gamle er skeive og ekkle.(OK, Recaro fra Sierra Cosworth)
2.Fjerne litt overflaterust i ene hjulbue
3.Polere den flotte 18år gammle lakken (gratis )
4.Nye baklykter og sideblinkers (OK, 1635,-)
5.Nye fjører og dempere,Koni og Lesjøfors (OK, 4000)
6.Bytte motor til B230FK (OK,15000,-)
7.Bytte girkasse til Getrag 265 (OK 4000,-)
8.Ta en liten sjekk på kupevifta da den lager en liten lyd (gratis)
9.Nye felger og dekk (OK 5000,-ikke betalt enda+1 sett 15" Phoenix felger)
10.Litt små lakkering etc.
11.Diverse oppgraderinger i motor,målet er 250hk innen sommeren 2009.
12.Stabilisator stag og nye foringer over alt (OK, 4007,-)
13.Bestille nye skilt
14.Fjerne hengerfeste
Wish me luck:)
Bilder kommer i løpet av kvelden!!
Brukt
10.08.2008 - 15000,- (bil)
22.08.2008 - 450,- (hjulmuttere)
26.08.2008 - 1635,- (div. hvite blinkers og nye baklamper)
24.09.2008 - 15000,- (B230Fk m/chip)
11.10.2008 - 2000,- Sinter clutch til Getrag 265
12.10.2008 - 4000,- Getrag 265,kortet mellomaksling
19.10.2008 - 2000,- Arbeid med ledningsnett og montering/oppstart
19.10.2008 - 1000,- Intercooler
20.10.2008 - 3697,- JT 3" eksos fra turbo
20.10.2008 - 2000,- Sellhom stålspak
01.02.2009 - 4000,- Lesjøfors 35mm senkesett og røde Koni
29.04.2009 - 360,- Slangeklemmer 2,5" og 3"
29.04.2009 - 600,- Div. fittings
30.04.2009 - 4007,- Superflex foringer
13.05.2009 - 2100,- Lager til girkasse
Sum pr i dag: 57849,-